| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
n/a
deleted

84 berichten |
Geplaatst - 30/11/2008 : 03:08:39
|
Ik heb een vraag..
Ik heb een paar registratie welke bestaan uit een ots in stelling sommige ook niet OTS en een midifile..
Nu wil ik de parts right en left almede het tempo veranderen..
Ik heb alle aanpassingen gemaakt alles opgeslagen en als ik nu de registratie weer opvraag springt deze weer terug naar de originele instellingen
Ook als ik de song verander middels songcreator en de voices verander en dit vervolgens opsla in een registraie gaat deze vevolgens wer terug naar de originele settings
wat doe ik fout
|
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 30/11/2008 : 06:30:01
|
Hallo,
Je zult de midifile zelf ook aan moeten passen. Zo gauw als die begint te lopen, komen ook de instellingsdata voorbij. Die worden dan weer overgenomen door het keyboard. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
n/a
deleted

84 berichten |
Geplaatst - 01/12/2008 : 13:42:24
|
Ik snap er niets van... Ik heb een registratie bestaande uit een keyboard instelling samen met een midifile... ik pas de geluiden aan ik pas de mifile aan middels songcreator... ik zorg dat alle opties aangevinkt staan. Alles volgens de geldende procedures. Ik sla de registratie op .. De eerst volgende keer dat ik deze opvraag staan de instellingen echter weer zoals voorheen. Dus de voices op het keyboard en file aangepast opgeslagen gesaved en hij blijft in de originele setting terukomen.. ps maakt niet uit of OTS in of uitgeschakeld is.
??? snap hier niets van
gr geert |
 |
|
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 01/12/2008 : 13:47:02
|
Hallo Geert,
Volgens mij moet je, voordat je alles opslaat, bij songcreator, tabblad channel, eerst naar setup en vervolgens execute, en daarna pas de hele song met alle registratie ots saven. Misschien heb je dit al gedaan, maar toch............
Rene |
 |
|
|
n/a
deleted

84 berichten |
Geplaatst - 01/12/2008 : 14:43:24
|
heb ik gedaan ... toch bedankt
gr geert |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 01/12/2008 : 21:49:53
|
Geert, Is het nu gelukt? Als ik jouw posts lees lijkt het of de midifile de sounds in de 'war' stuurt. In de meeste (vrijwel ALLE) midifiles staan vóórin de file voor elk midikanaal zgn. Program Changes en die komen altijd voorbij als de song wordt gestart. Pas als die PC's worden verwijderd uit de MIDIFILE dan heb je er geen last meer van.... dus je zult in de midi-editor ze stuk voor stuk moeten deleten.
Persoonlijk heb ik het nog nooit gedaan op de Tyrossen, maar het is mogelijk.
Tip: Probeer zo nauwgezet mogelijk op te schrijven in de vraagstelling wát je wilt, hoe je dat hebt proberen te doen, wat het resultaat is en wat daar onverwacht aan is ..... volgens jou. Doe dan niet allerlei dingen tegelijk, maar bijv. eerst 's de sound van één kanaal of alleen het tempo. Zo kunnen we stap voor stap een 'groot probleem' oplossen met ons allen  |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 01/12/2008 : 22:38:24
|
Hoi,
De instelling van de keyboardsounds staan in een sysex op het overeenkomende tabblad in de songcreator. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
n/a
deleted

84 berichten |
Geplaatst - 02/12/2008 : 01:08:03
|
Daar kon ik iets mee heb van 1 file het tempo nu in kunnen stellen want dat verliep telkens.... Maar hoe moet ik in dat scherm er voor zorgen dat de klanken niet veranderen... en waarom moet ik uberhaubt in sommige gevallen een dergelijke ingreep doen terwijl de rest gewoon middels het opslaan van een registratie kan ??? |
 |
|
|
n/a
deleted

84 berichten |
Geplaatst - 02/12/2008 : 01:14:03
|
| De voices blijven gewoon veranderen zucht !!! |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 02/12/2008 : 08:27:40
|
Hoi Geert,
Werk gewoon eens met een copy van de file.(voor de veiligheid.) Gooi dan gewoon alle sysex'n er uit en kijk dan eens wat er gebeurd.
Groetjes,
Frans
 |
|
| |
Onderwerp  |
|