Auteur |
Onderwerp |
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 05/12/2008 : 16:05:17
|
Hallo muziekvrienden ( collega's )
Wie is er al, net als ik, aan het optreden met de Tyros 3. Of je nu entertainer, duo, of in een band zit, het maakt niet uit. Geef ook even aan, wat tot op heden de bevindingen zijn tijdens dit optreden. Van goede tips kunnen we allemaal wat van leren.
Mijn ervaring met de Tyros 3 is, dat Yamaha wederom weer goed gescoord heeft met dit apparaat. De andere merken zoals R en K moeten dit nog maar zien te evenaren.
Laat wat van jullie horen!!!!!!!
Rene |
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 05/12/2008 : 17:32:15
|
Yep, ging/gaat buitengewoon goed..... en geloof het of niet ik heb wat voor de jukebox naar Frans gestuurd Een kerstdeuntje maar dan iets anders. |
Bewerkt door T-Rossie op 05/12/2008 22:02:21 |
|
|
Queasy
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 05/12/2008 : 19:17:58
|
Hier het zelfde. Ging prima. Reacties waren (zoals verwacht) zeer positief over de geluidskwaliteit van de Tyros3. |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 05/12/2008 : 22:41:34
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Yep, ging/gaat buitengewoon goed..... en geloof het of niet ik heb wat voor de jukebox naar Frans gestuurd Een kerstdeuntje maar dan iets anders.
Hallo,
Jullie zullen toch nog even geduld moeten hebben, want vandaag heeft iemand het gepresteerd om in 2 minuten 73 mailtjes te plaatsen. Zal het morgen eens uitzoeken en dan meteen de jukebox bijwerken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Bewerkt door theplayer op 05/12/2008 22:42:08 |
|
|
Tony
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 18/12/2008 : 21:07:54
|
Ik heb vandaag net mijn 3e optreden met de Tyros 3 gedaan en wederom zonder problemen. Om 12.00 uur ben ik begonnen met kerst en sfeer muziek te maken en om 19.00 uur heb ik afgesloten met gezellige stemmings muziek. Ik heb er alle vertrouwen in dat de techniek betrouwbaar is en dat vind ik veel belangrijker dan de eventuele nieuwe styles die er in een instrument zitten.De klanten (dus het publiek) hoort op dat moment toch maar 1 piano of andere sound en kunnen dus niets vergelijken.En alle kleine extra geluiden en effecten zoals het klapperen van vantielen of het strijken over een snaar die kun je heel misschien met een koptelefoon horen op een cd opnamen maar zeker nauwelijks bij een live optreden in een volle kroeg. Dus tot nu toe ben ik wel tevreden met mijn Tyros 3 maar om te zeggen dat hij spectaculair verbeterd is t.o.v. zijn voorganger kan ik niet. |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 18/12/2008 : 22:00:00
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tony
Dus tot nu toe ben ik wel tevreden met mijn Tyros 3 maar om te zeggen dat hij spectaculair verbeterd is t.o.v. zijn voorganger kan ik niet.
Tony zou je dit nader kunnen toelichten??
gr Toine
Tyros 2 + Stagepass 300 |
|
|
Fred
Average Member
109 berichten |
Geplaatst - 19/12/2008 : 01:05:49
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tony
Dus tot nu toe ben ik wel tevreden met mijn Tyros 3 maar om te zeggen dat hij spectaculair verbeterd is t.o.v. zijn voorganger kan ik niet.
Tony zou je dit nader kunnen toelichten??
gr Toine
Tyros 2 + Stagepass 300
Tja ook ik vraag me hier wel iets af Heb ik dan een andere T3 als Tony, want ik vind juist wel, dat de 3 t.o.v. de 2 aanmerkelijk verschillend is
Gr. Fred te B. |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 19/12/2008 : 08:27:08
|
Het hangt af van iemands 'oog/oor voor details' en vaardigheid in het benutten van de nieuwe mogelijkheden Samen bepalen ze mede hoe een toetsenist de Tyros3 ervaart/beoordeelt.
Zoals al eerder gemeld is het véél meer dan ademhalingsgeluid, rammelende sax-kleppen of een glide langs gitaar snaren.
|
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 19/12/2008 : 10:07:41
|
Hallo Tony,
Je moet er niet vanuit gaan, dat alle gasten, die in de kroeg of zaal zitten, muzikanten zijn, en daarom kritisch naar jou spel zitten te luisteren. Zij komen immers om een feestje te bouwen. Je schaft de Tyros 3 hoofdzakelijk voor jezelf aan. Maar ik moet toch ook wel toegeven, dat de effecten waar jij het over hebt wel degelijk aanwezig zijn. Misschien het ademhalen wat minder, maar bv. bij de mondharmonica zijn de effecten goed aanwezig. Misschien moet je even naar de instellingen kijken.
Rene |
Bewerkt door Rene op 19/12/2008 10:09:11 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 19/12/2008 : 16:09:06
|
Sis ( T-2 rules ) begrijpt Tony helemaal, thuis klinkt alles netjes, geen lawaai, geen gedonder, geen zatlappen, mooie monitoring enz... Kom je buiten de deur met dit keyboard valt meteen alles in duigen. Al die mooie, leuke extra's komen niet echt tot hun recht . Tja , ik blijf lekker op de T-2 spelen want met de vraagprijs voor de T-3 kan ik wel iets anders doen, terwijl de T-2 nog in alle opzichten voldoet Misschien stap ik wel over naar Casio, de mensen horen toch het verschil niet
Enfin, iedereen zijn mening Allemaal een leuke Kerst en een gelukkig Nieuwjaar en veel succes met de T-3. sis
T-2 rules |
Bewerkt door n/a op 19/12/2008 16:12:39 |
|
|
Sneakyman
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 19/12/2008 : 18:36:16
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tony De klanten (dus het publiek) hoort op dat moment toch maar 1 piano of andere sound en kunnen dus niets vergelijken.En alle kleine extra geluiden en effecten zoals het klapperen van vantielen of het strijken over een snaar die kun je heel misschien met een koptelefoon horen op een cd opnamen maar zeker nauwelijks bij een live optreden in een volle kroeg.
Ik vind dit duidelijk genoeg. Of? Ook ik (met mijn Tyros 2) had hier mee te maken. Nu zit ik niet vaak op te treden, maar speel wel vaak in een band etc. Door al het geluid eromheen hoor je de kleine details niet meer. Hierdoor kan je net zo goed, bijvoorbeeld met een trompet, gewoon trompet spelen en geen speciale geluiden zoals ademen gebruiken. Dit hoor je toch niet/ valt niet op. Ook slidings etc. hoor je niet zo goed, hoewel dit wel meer opvalt dan ademen.
Het verschil is namelijk ook niet zomaar te horen. Ook mensen die goede oren hebben moeten echt goed luisteren om in zulke situaties dit te kunnen horen. Op een cd opname kan je het natuurlijk goed horen, maar in een kroeg, feest of optreden band is dit gewoon niet mogelijk. Het voegt misschien wel iets toe, maar je kan het net zo goed weglaten Daardoor wordt muziek spelen ook moeilijk: Wat doe je wel en wat doe je niet om kwaliteit te laten horen, maar toch simpel te houden. Want je kan wel alles zo mooi gaan kleuren etc., maar als het niet opvalt doe je moeite voor niks. Dit is al een kunst opzich om dit altijd weer voor jou situatie uit te zoeken.
Hierbij wens ik ook alvast iedereen Prettige Feestdagen toe en een Gelukkig Nieuwjaar!!! En dat het keyboard volgend jaar nog veel meer gebruikt mag worden!
Gr. Menno |
Bewerkt door Sneakyman op 19/12/2008 18:40:22 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 19/12/2008 : 19:14:30
|
Ohh ja , toen ik ergens bezig was in mijn jonge jaren op een optreden had ik 2 leslieboxen op mijn hammond : eentje links en eentje rechts . Iedereen dacht, dit is stereo en toch was het mono , whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sis
T-2 rules |
Bewerkt door n/a op 19/12/2008 19:19:17 |
|
|
ROMANTIKO
Senior Member
548 berichten |
Geplaatst - 19/12/2008 : 19:51:03
|
ja zo kan je nog uuuren doorgaan,mijn mening :of je nu optreed tussen de mensen of gewoon lekker thuis speelt voor mij is het voornaamste dat je er zelf veel plezier aan beleeft met welk instrument dan ook!!groetjes ROMANTIKO |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 19/12/2008 : 20:15:58
|
Tja, iedereen gaat verschillend met z'n keyboard om. de 1 vind sounds belangrijk, de ander de styles, etc.
Maar 1 ding is waar, thuis klinkt en gaat alles perfekt, en als je optreed gaat er toch wel eens iets mis, en da's nou net die kick die je moet ervaren.
Ik heb vorige week nl een klein optredentje gedaan met m'n Tyrosje2, en heb er weer veel van geleerd wat wel en niet moet, hoe ik de registraties moet gaan hersleutelen, de overige notities van de liedjes moet aanpassen, het repertoire moet verdelen etc.
En of je dit nou met een T1 , T2 of T3 doet dat maakt niet uit.
Alleen heeft de T3 meer in zn mars en dat het niet zomaar een toegevoegde voices,styles etc zijn.
Bedenk Muziek maak je zelf, en het keyboard is een hulpmiddel die deze verfraaid.
Groetjes van Toine
Tyros 2 + Stagepass 300 |
Bewerkt door laakies op 21/12/2008 20:34:30 |
|
|
Fred Noorlander
Junior Member
82 berichten |
Geplaatst - 21/12/2008 : 11:02:14
|
Hallo Gisteren voor het eerst opgetreden met de Tyros 3 . Was een succes , maar er ging toch wel wat mis, met name de overschakeling van de registaties naar de present styles ging gepaard met een behoorlijke knal. Dit gebeurd niet altijd maar het is behoorlijk vervelend. Het zelfde euvel had ik ook met de Tyros 2. Zijn er mensen die dat probleem ook hebben ?
Met muzikale groeten Fred |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 21/12/2008 : 12:31:37
|
Nog nooit gehad, niet met de I, II of III Kun je uitleggen wanneer dat precies gebeurt bijv. terwijl een style nog speelt en dán overschakelen of bij 'stilstand' tussen twee nummers in.
Het feit dat je dit ook had op de Tyros2 doet me vermoeden dat er iets met DSP-instellingen in die regs aan de hand is. Zo is het mogelijk dat je bij de registratie op bijv. Right1 een totaal andere DSP hebt ingesteld dan bij de preset-style (met OTS) staan. Indien je dan toetsen ingedrukt houdt (tijdens de schakeling) wordt plots, terwijl de klank nog hoorbaar is, een niet passende DSP (bijv. distortion op APiano) aktief..... en dat klinkt nie goe nie
Zaak is altijd om tijdens wisseling van registratie/style/variatie de rechterhand even van het klavier te halen. |
|
|
Onderwerp |
|