Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Update OS Tyros 3
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 05/01/2009 :  21:05:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi iedereen,

Ik dacht dat dit wel even de moeite waard was om te vermelden.

Op het Engelse yamaha forum heb ik gelezen dat er 14 januari een update voor de Tyros 3 uitkomt, evenals de fixed scat voices.

voor de liefhebber lees hier http://www.yamahapkowner.com/?p=1005

Gr. Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 05/01/2009 :  23:12:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Zo, zo, dat is wel erg snel, maar goed, hij zal er niet slechter van worden. ( als deze update er daadwerkelijk komt )

Rene
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 06/01/2009 :  12:26:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Het volgende item zou ik ook graag geimplementeerd zien in de update :

Het modulatiewheel is te gebruiken om o.a. de leslie-snelheid te regelen en daarom kan het voorkomen dat het wheel op 'fast/snel' gezet is. (omhoog gedrukt dus)
Voor orgels een volkomen normale situatie..... maar zodra je een andere sound kiest kan de functie van het wheel veranderen in 'vibrato'.
Meer dan eens overkomt het mij (en anderen) dat zodra je begint te spelen dat de klank heftig 'vibreert' terwijl dat absoluut niet de bedoeling is. Je moet dan als de wiedeweerga het wheel terugzetten naar 'dicht'

Mijn voorstel : Bij het kiezen van een klank ALTIJD automatisch de 'wheel' controller op NUL zetten. Pas bij een verstelling van het wheel zelf de waarde overschrijven. (dit gebeurt ook met de faders onder het display)

Ik zal het verzoek ook richting Yamaha proberen te krijgen, eventueel via Henk on/of de support website van Yamaha.

Gestuurd naar Yamaha support:

Hello,
I'm a proud user of the Tyros3, but have a request for a minor software change for the upcoming firmware updrade(s).
The modulation-wheel can be used for e.g. Leslie rotation speed. It often happens my wheel is pushed 'forward' to set the Leslie in Fast-mode. But when I change sound(s) by the use of OTS (or manually) to an non-(SA)-organvoice the wheel gives the voice an unwanted vibrato effect.... so I have to draw the wheel back as quick as I can!

My request :
In case of a voice change set the wheel-controller value default to 0 (zero). Only write new values as soon as the wheel moves. This is the way the normal HW faders act. ....so it should not be too diffcult to implement ?

Kind regards

Roel de Jonge

Bewerkt door T-Rossie op 06/01/2009 16:42:41

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 06/01/2009 :  18:50:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Roel,

En nou maar hopen dat ze op 1 van de kantoren Engels kunnen lezen
Maar wie niet waagt wie niet wint.

Ook dit zou een welkome vebetering zijn.

Maar die zijn er nog wel meer!!

Gr Toine

guus
Average Member

166 berichten

Geplaatst - 08/01/2009 :  09:52:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Eindelijk de eerste update (firmeware), Ik ben met Roel eens dat er iets aan het leslie gedeelte gedaan wordt, dat deze beter beheersbaar is.

Het probleem met het overschakelen naar een ander geluid heb ik ook het harde overgang probleem (het geluid knalt er vreemd in) dit was al te spraken gekomen bij Familie Oostendorp (de dinsdag demo).

Ik ben nog steeds een grote liefhebber van orgelgeluiden (hammond) dus ben erg benieuwd waneer deze uitkomen. Expansionpack

Guus

psioneer
New Member

27 berichten

Geplaatst - 08/01/2009 :  10:26:13  Toon profiel  Klik om psioneers MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ondanks dat ik een geweldige fan ben van de T3 (en ook was van de T2 en T1) hebben de apparaten ook wel wat nadeeltjes. De opmerking van Guus over de overgang naar een andere voice is er één van. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat er verschillende DSP's gebruikt worden voor de voices waartussen je schakelt. Ik heb de indruk dat er een aantal OTS settings zijn die hier minder last van hebben en een aantal die er meer last van hebben.

Persoonlijk heb ik ook de neiging de timing van het indrukken van de main style knoppen tijdens het spelen telkens precies op hetzelfde foute moment te doen waardoor de eerste bassdrum bijvoorbeeld wegvalt omdat ie net op de valreep van de maat toch de variatie inzet. Natuurlijk is dat te voorkomen door m'n timing aan te passen en net voor het einde van de maat op de knop te drukken. Met de MFC-10 heb ik hier nog meer last van omdat er een, welliswaar minieme, vertraging zit in het midi signaal. Maar ja, muziek draait nu eenmaal om timing dus ik vind het niet altijd even makkelijk om net naast de tel de knoppen te bedienen. Soortgelijk probleem heb ik ook bij het veranderen van registratie.

De stand van de sliders bij orgel zijn vaak handig. Maar aangezien ik die sliders voor vanalles en nog wat gebruik staan ze altijd anders. Vervolgens kies je organ flutes als voice, begint te spelen en wil de drawbars aanpassen. In het slechtste geval staan de sliders op max (onderaan) en de drawbars op min (bovenaan). Stel je kiest de eerste preset (weet de naam even niet van buiten). Daarvan zijn de laagste drawbars (4 of zo) max en de rest min. Alle sliders staan op max. Niet handig om dan de sliders voor de hogere drawbars te gebruiken aangezien deze dan accuut naar max springen.

Maar goed, zoals gezegd ben ik enorm fan van de Tyros en ben ik er zo aan verslaafd dat ik de tv en de pc de deur uit zou kunnen doen. En voor alle kleine onhebbelijkheden zijn wel workarounds te verzinnen. Vaak zet ik in de naam van een registratie een waarschuwing voor mezelf zodat ik de sliders bijvoorbeeld aanpas voordat ik begin te spelen of dat ik in een custom style alleen OTS 2 en 4 moet gebruiken omdat 1 en 2 niet aangepast zijn.

appie21
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 09/01/2009 :  16:46:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van appie21  Klik om appie21s MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik zou het fijn vinden als het ok bevestigen werd uithgeschakeld in de menu's bijvoorbeeld als je info opvraagd hoe je een instrument bespeeld je daarna op ok moet drukken en je geen andere knop meer kunt indrukken. voor blinde en slechtziende mensen is dit niet fijn :(

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 14/01/2009 :  16:54:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Vandaag ontvangen van Yamaha support team:

Dear Roel de Jonge,

Thank you for your comment.
However, we have no plan to update the firmware with your mentioned issue at the moment.

Sincerely yours,

Yamaha Corporation
Customer Support Team

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 14/01/2009 :  17:24:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Roel,

Toch leuk dat ze ECHT meedenken .

Ze varen toch hun eigen weg, dat vind ik nou het enigste nadeel van Yamaha, -de klantvriendelijkheid-

Mischien kun je dit eens aankaarten op Yamaha PK owner forum, daar zitten wel mensen die meer invloed en druk kunnen uitoefenen bij yamaha, Nooit geschoten is altijd mis!

En uiteraard snap ik ook wel dat ze niet alle eisen kunnen verwerken in een update, want dan moeten we elke week het keyboard updaten.

Maar hopelijk voor echte serieuse meldingen moeten ze toch openstaan

Afin, we zien het wel in de toekomst,

Gr Toine

Bewerkt door laakies op 14/01/2009 17:25:16

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 14/01/2009 :  17:30:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Er loopt nog een ander 'traject' via Henk en de Benelux-supportgroep... wie weet.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 14/01/2009 :  19:34:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Och ja, heeft Henk ook eens wat te doen

Enne we hebben de tijd, voordat de opvolger van de tyros 3 komt zijn we alweer enkele jaren verder

Het forum zou anders zo stil worden als we niks hebben om over te zeuren

Gr Toine

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000