Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 repeat functie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Koop
New Member

27 berichten

Geplaatst - 07/01/2009 :  19:05:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen.

De gegevens van mijn Tyros 2 zijn overgezet naar Tyros 3. Dit gaat niet altijd goed. Weet iemand hoe ik bijv. de belletjes weer op repeat kan zetten. Een typisch voorbeeld is jingle bells.

Alvast bedankt voor de moeite.

Koop.

Koop
New Member

27 berichten

Geplaatst - 11/01/2009 :  22:52:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Het lijkt dus moeilijk te zijn bij de Tyros 3. Bij eerdere versies ging dit vrij gemakkelijk. Bij Oostendorp werd mij geadviseerd om dit met de computer te doen met het bijgeleverde programma. Ik vind dit op zijn zachtst gezegd niet een leuke ontwikkeling.

Groet,
Koop.
Ga naar bovenaan de pagina

Queasy
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 12/01/2009 :  00:50:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Over welke belletjes heb je het dan? Multi Pads?

Koop
New Member

27 berichten

Geplaatst - 12/01/2009 :  23:18:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Nee, ik bedoel een repeat op de voice glockenspiel of musicbox. Je krijgt dan het effect als bij de mandolin. Daar zit de repeat functie al standaardv in.

Groet,
Koop.

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 13/01/2009 :  00:01:02  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi Koop,

De belletjes van glocken en musicbox hadden standaard geen tremolo (zo heet die functie) op de oudere modellen, je kunt het echter wel voor mekaar krijgen, en ook op de T-3 is dat vrij eenvoudig.

Je drukt op Direct Access, en dan op Harmony (bij Voice Effect, helemaal rechtsbovenaan). Daar kies je de functie Tremolo door naar beneden te scrollen.

Vervolgens kun je bij Speed de snelheid van je Tremolo bepalen. Deze is tempogebonden, dus hoe hoger het tempo van style of song, hoe sneller de Tremolo zal trillen.
De opbouw hiervan is heel logisch... 8 staat voor achtste noten enzovoorts. Vervolgens zet je Harmony aan, en daar heb je je effect.

(voor Mandolin is het een ander verhaal trouwens, daar is de tremolo meegenomen in de sample, en is geen apart effect)

Ik hoop dat dit je vooruit helpt.

Groeten,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 13/01/2009 00:01:57

Koop
New Member

27 berichten

Geplaatst - 13/01/2009 :  11:35:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Je wordt zeer bedankt voor je antwoord. Het is nog niet helemaal wat ik wil, doch ik zit wel in goede richting. Wordt vervolgd denk ik.

Groet,
Koop.

Koop
New Member

27 berichten

Geplaatst - 13/01/2009 :  12:15:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog even een toevoeging. Het is vrij moeilijk om uit te leggen. De oplossing van Martijn gaat wel de goede kant op, doch is het nog niet. Het is nu nog een soort herhaling, doch het gevoel geeft mij zoiets als "moe er ligt een kip in het water" idee. Ik wil een echte repeat horen in de voice met o.a. de instrumenten die hierboven zijn vermeld. Er zijn nog wel meer van dat soort instrumenten waar dat mee kan. Bovendien wil Ik dat paard horen met belletjes om zijn nek die met een arreslee door de sneeuw draaft. Had ik maar een backup van de tyros 2 gemaakt. Doch helaas.

Groet,
Koop.

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 13/01/2009 :  18:04:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Anders maak je gewoon een midi file van hetgeen wat je wil. Zorg ervoor dat deze op SP1 komt en druk op loop. Dan krijg je een herhaling. Save het daarna gewoon ergens en maak een registratie aan die deze Song inlaat. Dan alleen nog maar op loop drukken en op play en je hebt het effect. Hierbij moet je wel heel precies zijn, of een midi programma gebruiken zoals Sibelius. Helaas is dit wel moeilijk te begrijpen hoe dit allemaal werkt. Ook kan je daarna nog ervan een voice maken of een multipad. Dan kan je het helemaal zelf besturen. Ook is dit helaas erg moeilijk uit te leggen. In de handleiding kan je wel een beetje info vinden over hoe je dit allemaal doet, denk alleen niet dat dit genoeg is.

Hoop dat dit is wat je zoekt.

(heb alleen een Tyros 2, dus kan zijn dat het iets anders is)

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 13/01/2009 :  19:22:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Ik zou het oplossen door er een multipad van te maken.
Hoe je dit doet, kun je op mijn site vinden onder T2 > Tips > Multipad maken.
Door daar repeat aan te zetten kan hij gewoon meeblijven lopen.
Je kunt er zelfs meerdere maker die allemaal tegelijk meelopen. (paarden én belletjes)
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000