| Auteur |
Onderwerp  |
|
Raysyl
Average Member

234 berichten |
Geplaatst - 14/01/2009 : 18:55:41
|
Ik heb de geconverteerde t3 movie sound track (pirates of caribian), voor Tyros2. Deze klinkt helaas niet zo vol als de originele. Weet iemand raad? |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 14/01/2009 : 20:04:59
|
De T2 is nu eenmaal geen T3, hoe kun je verwachten dat ze eender zouden klinken?
Advies : Koop een T3  |
 |
|
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 15/01/2009 : 19:39:35
|
Nou nou Raysyl
T-Rossie heeft wel gelijk, je mag de Tyros 3 niet vergelijken met een Tyros 2. Dit is echt een hele verbetering. Het zou ook niet normaal zijn, als de geluiden van de Tyros 2 hetzelfde zouden klinken als de Tyros 3. Dus........succes met JOUW Tyros2 |
 |
|
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 15/01/2009 : 20:49:28
|
Hallee,
Jongens, jongens, het over en weer kaatsen heeft geen zin, geniet en speel gewoon op je keyboard wat je hebt, en ben daar blij mee.
Als je het geld niet (over) hebt voor een T3 is de T2 nog steeds een super machine waarmee je ook enkele jaren vooruit mee kunt.
Alleen kun je niet verwachten dat je met een T2 dezelfde resultaten kunt behalen als met een T3.
Verschillen zullen er altijd blijven anders zouden er nooit meer nieuwe modellen verkocht worden, maar aan elke verandering hangt nu eenmaal een prijskaartje.
Mijn mening is: Tyros 2 is een super machine; Tyros 3 is een volwassener super machine.
Afin, geniet gewoon van het muziek maken op je keyboard want dat staat toch voorop!!!
Gr van Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
 |
|
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 15/01/2009 : 23:29:18
|
Je kan met de Tyros 2 wel de resultaten halen als met de Tyros 3. Hiervoor moet je wel zelf de moeite doen en niet het keyboard het werk laten doen. Een keyboard is een hulpmiddel om te spelen, je moet het alleen zelf doen... (BTW Heb geen zin in een discussie, dit is gewoon voorbeelden, Creativiteit in spelen is gewoon belangrijk, niet gewoon spelen of de style het werk laten doen , wat nu bijna hetzelfde is geworden als midi )
Een groot voorbeeld hiervan is van deze man, die hier lang geleden op dit forum een zeer mooie post maakte van een midi file:
http://nl.youtube.com/watch?v=ammwZh3ER4U
Deze gebruikte gewoon de Tyros 2 en zijn creativiteit! (Hij was er wel lang mee bezig , maar dan heb je ook wat ) Hij had er direct een style van gemaakt. Maar moet je eens zien wat een mooi eindresultaat!!! IK vind het beter dan de Tyros 3 style... Als je kijkt naar de fuctionaliteit en wat dit keyboard allemaal kan lezen, dan kan je echt onmogelijk veel doen. Met een muziek file (wav) kan je samples maken. Met een ander programma kan je de wav uit elkaar halen, drums etc. verdelen. Dan kan je het importeren en op verschillende noten zetten. Dit kan je dan weer afspelen in een style.
Het nadeel is alleen dat je dan veel laadtijd krijgt. Maar geloof me, je hebt de Tyros 3 niet nodig om zulke kwaliteiten te krijgen. Wees creatief, ze geven vaak veel te veel samples etc. om aan te geven wat het keyboard al niet kan (heb dit zelf nog niet gebruikt, maar kan gemakkelijk)
Met samples, midi, converters, styles, internet en de Tyros 2 kun je meer dan de meeste hier denken. Vergis je hier niet in! Maar jij bent degene die het eruit moet halen 
(Tip) - Gebruik bijvoorbeeld youtube en google - Kijk hier eens naar: http://www.celemony.com/cms/index.php?id=dna&L=0 Dit is maar een klein voorbeeld - Lees eens hoe je eigen styles maakt - Koop je eigen Pirates of Caribian Style, deze zijn er genoeg voor de Tyros 2 - Zoek eens naar Samples, of koop gewoon wat sounds/ andere dingen. Zoek dan niet alleen samples die Tyros 2 kan slikken, zoek gewoon mp3 high quality en zet ze zelf om naar wav. Dit werkt voor mij altijd perfect 
Maar T-Rossy heeft ook wel gelijk. Een Tyros 3 is een Tyros 3, en een Tyros 2 is een Tyros 2. Tyros 3 heeft het al, dus hoef je geen moeite voor te doen. Met de Tyros 2 gaat er tijd in zitten, maar als je het goed doet heb je ook een zeer mooi resultaat! 
Ik heb zelf een Tyros 2, heb er nog niet zoveel mee ge-experimenteerd in deze wegen (heb een paar mooie drum samples en een paar andere dingen die ik mooier en handiger vind dan de Tyros 3 spul). Maar wav samples en de rest van de tips die ik gegeven heb zijn de uitweg om van een keyboard echt een super brede muziek bank te maken
Veel succes!
Gr. Menno  |
Bewerkt door Sneakyman op 22/01/2009 10:53:27 |
 |
|
|
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 16/01/2009 : 12:12:20
|
ik ben het volkomen met menno eens.je moet zelf je eigen sound maken.ik vind het leuk om een sound te maken wie niemand heeft alleen ik.ik maak zelf geen styles maar bwerkt de bestaande styles in de t2.maar menno heb je een linkje ofzo waar dat staat hoe je eigen styles kunt maken.want ik heb daar wel oren naar.
m.v.g
dave |
 |
|
|
guyske
Average Member

295 berichten |
Geplaatst - 16/01/2009 : 17:31:47
|
Ach ja, er zijn de uitverkorenen die op een T3 mogen spelen, en dan zijn er de marginalen die het met een T2 moeten doen. Ik kan me niet van een stukje sarcasme onthouden, als sommige reacties op de T2 van dit niveau zijn zou ik zeggen reageer dan niet meer omdat dit niets bijbrengt. Raysyl ik zie geen enkele reden waar jij je zou voor moeten excuseren, zoals Sneakyman duidelijk maakt je kan veel meer doen dan dikwijls verwacht, breng een bezoekje aan " http://www.keyboardforum.nl/index.php?PHPSESSID=9b847bfb6cca1ae55e8cb4fc313190e3&topic=7504.0 " en je bent weer voor een tijdje bezig.
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
 |
|
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 16/01/2009 : 18:32:48
|
Wow, dat is wel heel erg veel voices en styles.  Ook namens mij bedankt, daar ga ik even mee knoeien deze weken. Lees het nu ook net op yamahapkowner.com over deze voices collectie 
* Ook even vraagje van mij. Al die voices hoeven niet ingeladen te worden. Hoe hebben ze dit gedaan? Want ik kan me niet voorstellen dat ze alles gewoon van andere voices hebben gemaakt *
Over styles gesproken. Hier ben ik lang geleden mee aan het stoeien geweest, ook ik kwam er niet uit. Toen heb ik het maar gewoon via songs gedaan. Nu heb ik even op verschillende websites even snel gezocht en kwam deze mooie tutorial tegen (deze man zit ook wel eens op dit forum): http://www.jososoft.dk/yamaha/articles/style_1.htm
Ook is je handleiding een begin, maar het is eigenlijks moeilijker dan het had moeten zijn. Vanaf pagina 156 word zowiso iets uitgelegd hierover, verder moet je ook maar even bekijken.
Ook een tip, al eerder aangegeven is deze website: www.yamahapkowner.com
Deze heeft een forum, en daar staat Tips and Tricks (wel goed lezen, zit ook wel veel voor Tyros 3 nu in) http://www.yamahapkowner.com/forum/index.php?board=83.0
Helaas moet je je hiervoor wel registreren en aanmelden. Maar hier worden zeer mooie tips en voices weggegeven. Helemaal gratis. De rest van het forum is ook erg mooi om eens te bekijken, en dan natuurlijk de Tyros 2 sectie: http://www.yamahapkowner.com/forum/index.php?board=66.0
Gr. Menno  |
Bewerkt door Sneakyman op 16/01/2009 18:57:16 |
 |
|
|
Fred
Average Member

109 berichten |
Geplaatst - 17/01/2009 : 00:10:06
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door guyske
Ach ja, er zijn de uitverkorenen die op een T3 mogen spelen, en dan zijn er de marginalen die het met een T2 moeten doen. Ik kan me niet van een stukje sarcasme onthouden, als sommige reacties op de T2 van dit niveau zijn zou ik zeggen reageer dan niet meer omdat dit niets bijbrengt. Raysyl ik zie geen enkele reden waar jij je zou voor moeten excuseren, zoals Sneakyman duidelijk maakt je kan veel meer doen dan dikwijls verwacht, breng een bezoekje aan " http://www.keyboardforum.nl/index.php?PHPSESSID=9b847bfb6cca1ae55e8cb4fc313190e3&topic=7504.0 " en je bent weer voor een tijdje bezig.
The way to go, heerlijk die Tyros 2
Kom op man, laat het sarcasme achterwege en gun ieder z'n lol. De een gaat wat vaker met vakantie en de ander koopt om de 2 a 3 jaar een nieuw board. Ik hoef niet zonodig op vakantie, dus Laat niemand nu gaan zeggen dat de T2 geen goed keyboard is, maar de T3 is gewoon weer net wat verder. Er zijn nog zat mensen, die je op dit forum niet tegenkomt, omdat ze domweg geen T2, laat staan een T3 KUNNEN betalen Laten we dus blij zijn met de rijkdom die we blijkbaar hebben en dan maakt 2 of 3 niet zoveel uit. toch????
Gr. Fred te B. |
 |
|
|
guyske
Average Member

295 berichten |
Geplaatst - 17/01/2009 : 09:30:56
|
Yep Fredje , daar gaat het nu net om, het is niet omdat je geld hebt dat je zo een ding perse moet kopen , men kan een T3 kopen omdat men het geld er voor over heeft maar ook net niet. Men kan ook het geld hebben maar nog bijlange niet aan het einde van zijn latijn zijn met je huidige instrument. Het kan mij geen fluit (he,he) schelen op welk instrument iemand speelt, als het uit zijn hart komt, hij of zij zo goed speelt als voor hem op mogelijk is. Waar ik een beetje tegenin kom is die mentaliteit "jij bespeeld een T2 of T1 das niet slecht maar ga nu maar snel sparen dan kan je een echte muzikant worden door het laatste nieuwe instrument te kopen". Geniet van wat je hebt, koop nooit iets omdat een ander het heeft, als het van de industrie zou afhangen zouden ze ons liefst om het jaar een nieuw stel toetsen aan praten. Ben ik nu helemaal gek, koopt men een nieuw instrument alleen omdat men het kan betalen of na zeer rijp beraad, vergelijken en denken. Ik ben wel best tevreden dat er altijd mensen zijn die als eerste iets moeten hebben, ik hoop dat zij eerlijk commentaar geven op hun aankoop, daar kan je dan mee aan de slag. Ik zeg altijd tegen mijn vrouwtje, ik geniet nu al 2,3 jaar of meer van een instrument door het gaan te bekijken, beluisteren bij andere muzikanten, via internet of live, en dan op en dag beslis je nu koop ik. Wel één jaar na aankoop heb ik al vier jaar van het instrument genoten. Een fabrikant verteld ons vandaag dat zijn product het beste van het beste is (geen probleem mee), volgend jaar maakt hij het ding in een ander soort plastic en dan gaat hij een hoop mensen kunnen overtuigen dat dat vorige eigenlijk een onding was en je alleen gelukkig kan zijn met het nieuwe ontwerp. Dit nog ter afsluiting, ik hoor liever iemand goed op twee lepels spelen dan dan iemand slecht op een T1, T2 of T3, zolang die kerel met zijn twee lepels niet gaat afgeven tegen die vent met zijn twee vorken.
 |
|
|
Ezra
Average Member

206 berichten |
Geplaatst - 17/01/2009 : 10:40:37
|
Yep Fredje , daar gaat het nu net om, het is niet omdat je geld hebt dat je zo een ding perse moet kopen [:p....enz.
Briljante posting! 
Download hier mijn Tyros-songs... |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 17/01/2009 : 12:17:27
|
Raysyl,
Er is geen enkele reden om excuses aan te bieden. Helaas doorzien enkele forumleden niet geheel de intentie (kern) van mijn (en o.a. Rene's) post..... en geven het een verkeerde draai 
Geniet van je instrument, laat je niets 'opdringen', maar verwacht niet gelijke resultaten van een machien wat ruim 3 jaar eerder is ontwikkeld. |
 |
|
|
Raysyl
Average Member

234 berichten |
Geplaatst - 17/01/2009 : 16:58:14
|
Poeh! Wat een reacties, Toch toppie voor jullie responses. Laten we een keer met al onze tyrossen 1,2,3 een keer een gezamelijk concert geven in deze Economische recessie. Ha,ha,ha Super deze forum. |
 |
|
|
Fred
Average Member

109 berichten |
Geplaatst - 17/01/2009 : 20:08:56
|
Yep Fredje , daar gaat het nu net om, het is niet omdat je geld hebt dat je zo een ding perse moet kopen , men kan een T3 kopen omdat men het geld er voor over heeft maar ook net niet. Men kan ook het geld hebben maar nog bijlange niet aan het einde van zijn latijn zijn met je huidige instrument. Het kan mij geen fluit (he,he) schelen op welk instrument iemand speelt, als het uit zijn hart komt, hij of zij zo goed speelt als voor hem op mogelijk is. Waar ik een beetje tegenin kom is die mentaliteit "jij bespeeld een T2 of T1 das niet slecht maar ga nu maar snel sparen dan kan je een echte muzikant worden door het laatste nieuwe instrument te kopen". Geniet van wat je hebt, koop nooit iets omdat een ander het heeft, als het van de industrie zou afhangen zouden ze ons liefst om het jaar een nieuw stel toetsen aan praten. Ben ik nu helemaal gek, koopt men een nieuw instrument alleen omdat men het kan betalen of na zeer rijp beraad, vergelijken en denken. Ik ben wel best tevreden dat er altijd mensen zijn die als eerste iets moeten hebben, ik hoop dat zij eerlijk commentaar geven op hun aankoop, daar kan je dan mee aan de slag. Ik zeg altijd tegen mijn vrouwtje, ik geniet nu al 2,3 jaar of meer van een instrument door het gaan te bekijken, beluisteren bij andere muzikanten, via internet of live, en dan op en dag beslis je nu koop ik. Wel één jaar na aankoop heb ik al vier jaar van het instrument genoten. Een fabrikant verteld ons vandaag dat zijn product het beste van het beste is (geen probleem mee), volgend jaar maakt hij het ding in een ander soort plastic en dan gaat hij een hoop mensen kunnen overtuigen dat dat vorige eigenlijk een onding was en je alleen gelukkig kan zijn met het nieuwe ontwerp. Dit nog ter afsluiting, ik hoor liever iemand goed op twee lepels spelen dan dan iemand slecht op een T1, T2 of T3, zolang die kerel met zijn twee lepels niet gaat afgeven tegen die vent met zijn twee vorken.
Blijkbaar zijn we het dus eens, maar je moet me alleen nog wel ff vertellen, waar ik die man met die twee vorken kan zien optreden want daar ben ik reuze nieuwsgierig naar 
Gr. Fred (Fredje mag ook ) te B. |
Bewerkt door Fred op 17/01/2009 20:09:36 |
 |
|
|
guyske
Average Member

295 berichten |
Geplaatst - 17/01/2009 : 20:21:12
|
Uiteindelijk wel natuurlijk, alleen, ik kan niet anders dan de verdediging opnemen van de underdog , en die vent van de twee vorken die kende ik in Afrika die vent speelde in één hand met twee lepels en in de andere met twee vorken, die kon daar muziek mee klepperen  Met open registers en spelen maar 
 |
|
|
Fred
Average Member

109 berichten |
Geplaatst - 17/01/2009 : 23:33:35
|
Uiteindelijk wel natuurlijk, alleen, ik kan niet anders dan de verdediging opnemen van de underdog , en die vent van de twee vorken die kende ik in Afrika die vent speelde in één hand met twee lepels en in de andere met twee vorken, die kon daar muziek mee klepperen  Met open registers en spelen maar 
Nogmaals; Ik denk dat we het eens zijn en wat betreft die underdog, kan ik me niet heugen, die te hebben aangesproken, het enige wat ik met m'n reactie in dit topic probeerde, was hetzelfde als jij, maar dan zonder sarcasme en dat is: Laat een ieder in zijn/haar waarde en geniet van de muziek Ik schreef al, dat vakantie niet echt mijn ding is, dus die reis naar de Afrikaanse vorken en lepels sla ik ff over Gr. Fred te B. |
 |
|
Onderwerp  |
|
|
|