Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 plaatsen sateliet luidsprekers op de muur
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

zeerog
Starting Member

13 berichten

Geplaatst - 18/01/2006 :  11:24:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben pas verhuisd en ben toegekomen aan het plaatsen van mijn muziekinstallatie. Als versterking gebruik ik een hk lucas met versterker en subwoofer op de grond en twee sateliet luidspreker voor het linker en rechterkanaal. Mijn vraag is nu hoe hoog moeten deze hangen? Ik heb geen enkel idee! Ik heb speciale muurbevestigingssteunen om ze op te hangen. Ik wil ze niet tegen het plafond plakken want dan gaat een grootdeel van de acoustiek verloren denk ik en te laag is niet goed om er tegenaan te lopen. De steunen zijn door middel van een kogelgewricht verbonden met de boxen dus ze kunnen alle kanten op wijzen zowel horizontaal als vertikaal. Wie weet raad?

life is a game. Be sure you win!

Typhoon
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 18/01/2006 :  12:05:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Typhoon  Reageer met citaat
Hallo,
Om een optimaal geluid te ontvangen m.a.w acoustiek, is het wenselijk om op oorhoogte je boxen te plaatsen. Dit wil dus zeggen als je achter je keyboard zit, dan haal je er het maximale rendement uit.
Ook wel voor diegene die op de achtergrond meeluisterd het prettigste geluid.

Groetjes Typhoon
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

3047 berichten

Geplaatst - 18/01/2006 :  18:40:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Typhoon

Hallo,
Om een optimaal geluid te ontvangen m.a.w acoustiek, is het wenselijk om op oorhoogte je boxen te plaatsen.

Hallo,

Ik ga een heel eind met je mee. Maar er zit één groot nadeel aan.
Ze komen dus te hangen op ong. 1.20 mtr.
Maar als er nu iemand voor langs loopt, zit, of iets neer zet, hoor je dat meteen.
Daarom zou ik ze iets hoger hangen op 2 mtr, maar er wel voor zorgen dat ik in het midden zit als ik achter het keyboard zit.
Dat wordt dus eerst de Tyros neerzetten en daarna de kamer inrichten. (Hahaha)
Ik denk dat we in onze huiskamer nooit het ideaal bereiken.
Groetjes,

Frans

Typhoon
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 18/01/2006 :  21:28:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Typhoon  Reageer met citaat
Hallo Frans
Je hebt gelijk wat betreft de hoogte, had er even bij moeten vermelden dat een minimum en maximum hoogte zo tussen de 1.20 mtr en 2.00 mtr zit. Heb mijn keyboard aangesloten op een surrount systeem 5 satelite boxen en een subwoofer, boxjes hangen bij mij op ongeveer 1.50 mtr.Dit alles geeft een prachtig geluid in een kamer van 54 vierkante meter. Heb eerst alles los neergezet en toen steeds de boxen zo ingesteld tot het naar mijn zin was, en dat is mij redelijk gelukt gezien de reaktie's van mensen die bij mij thuis komen. Ben benieuwd hoe dat klinkt als ik mijn Tyros krijg.

Groetjes Mans

zeerog
Starting Member

13 berichten

Geplaatst - 18/01/2006 :  23:46:32  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt voor jullie inbreng. Het is inderdaad moeilijk om ze op 1,20 meter te hangen maar het geluid op oorhoogte brengen is geen probleem aangezien ze voorover kunnen hellen door middel van een kogelgewricht. Zo kan ik de uitstraling toch op oorhoogte krijgen.

theplayer
Moderator

3047 berichten

Geplaatst - 19/01/2006 :  07:56:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Je moet er gewoon een beetje mee experimenteren.
Het is ook afhankelijk van de indeling van de kamer, soort vloerbedekking, gordijnen, enz enz,
Er is bijna geen vaste opstelling te geven.
Maar ja, als het gat in de muur zit.........
Groetjes,

Frans

zeerog
Starting Member

13 berichten

Geplaatst - 19/01/2006 :  10:15:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Om die gaten tot een minimum te herleiden heb ik dan ook die vraag gesteld

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000