Auteur |
Onderwerp |
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 02/05/2009 : 09:17:42
|
Hallo,
Voor de liefhebber van goed geluid (met een slechte rug) heeft bose een nieuwe set uit gebracht.
Eén set volstaat voor 100 tot 150 personen. Ik blijf er bij dat je voor een Tyros 2 setjes nodig hebt, wil je de diverse effecten tot z'n recht laten komen. Is per set inclusief basbox. Te gebruiken met korte of lange 'pijp'. Komt cpl. met vervoerstassen.
Weegt 13,3 Kg en is aantrekkelijk geprijst. Voor meer info klik je hier Binnenkort houdt Henk een dag voor de Tyrosbezitter en zal proberen of mogelijk is er een demo mee te verzorgen. Was een succes op de Frankfurter Messe. Komt in mei op de markt. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
appie21
Junior Member
81 berichten |
Geplaatst - 02/05/2009 : 17:50:34
|
Dit is mooi zeg ik ga het eens opzoeken in de winkel!
Dank voor het (mede)delen |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 02/05/2009 : 18:33:13
|
Frans,
Wij zijn in ieder geval zéér content met m'n Bose L1 Model1's Roel |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 02/05/2009 : 20:34:38
|
Dat begrijp ik Roel. Deze schijnen hetzelfde te klinken. Hebben alleen iets minder volume, maar verder dezelfde eigenschappen. We wachten (ongeduldig) af. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 02/05/2009 : 20:47:58
|
Inderdaad de prijs is interessant , maar wel even opletten . Er zit geen basje ( of subje bij ) . Mijn vermoeden is dan ook dat de lage frequenties niet worden weergegeven . En dat is nou het vervelende van deze bose serie. Er wordt nergens gesproken over wattage en SPL ( geluidsdruk ) Ik vind dit essentiele informatie waar bose in alle stilte over zwijgt. Wat betreft 100 à 150 man, dit moet ik nog meemaken, daar heb ik ook nog twijfels over . Kwa spreiding zal dit zo wel zijn , maar echte geluidsdruk zal je niet hebben.
Dus ik heb bij deze serie twijfels ? En een sub of bas zal wel noodzakelijk zijn om alle frequenties goed weer te geven !
Dan liefst een gepowered subje van minimaal 12" of liever 15" En dan komen we al in geheel andere prijsklasse . sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 02/05/2009 : 21:38:25
|
Sorry Sis,
Ik was even vergeten dat je een probleem hebt met het lezen van de Engelse taal. Klik hier voor de nederlandse versie. Daar zie je staan: Alles ingebouwd Display, basluidspreker, versterker en klankkleurregeling in één enkele unit. Geen aparte PA, monitor, baseenheid of mengpaneel nodig. We weten al dat ze bij Bose veel kunnen. Even afwachten is dus beter dan weer negatief ge*** spuiën. Groetjes,
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 02/05/2009 : 23:04:11
|
Frans, het probleem is dat ze bij bose eens moeten leren om deftige informatie te geven . Ik heb deze manual doorgelezen en ik vind daar geen informatie over een basspeaker , vandaar mijn voorzichtige reactie.
Misschien heb ik er over heen gelezen, zou kunnen, mijn fout dan .
Maar dat ze dan eens een deftige manual maken met frequentiebereik, vermogen, spl enz...
http://products.bose.com/pdf/customer_service/owners/og_l1_compact.pdf sis
Bewerkt door n/a op 03/05/2009 09:41:00 |
|
|
toni
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 03/05/2009 : 10:50:48
|
ik las dat sis niet heb gelezen wat er staat. namelijk de sub staat er al. en een perfect bas goede druk maar ja wat wil je een belgische piraat herken je ook zo die hebt 2 lappen voor zn ogen |
|
|
toni
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 03/05/2009 : 11:14:57
|
en ja eerlijk gezegd bose staat bekend om zn druk en laag aangezien ik gisteren heb gespeeld met de l1 PERFECT had bose 10 jaar eerder moeten uit brengen. komt ook nog bij dat je met die oude zooi van nu.... je een breuk tilt en je volume tegenwoordig moet inbinden BOSE IS BOSE PERFECT LAAG EN HOOG. vroeger had ik jbl yamaha dynacord ezv maar deze seri van bose perfect
|
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 03/05/2009 : 12:12:42
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door toni
en ja eerlijk gezegd bose staat bekend om zn druk en laag
Druk in het laag met zulke basjes Voor een beetje druk heb je toch minimaal een 15" nodig . Hier een voorbeeldje van een 18" drukbeest, 20 kgr gepowered , frequentie bereik vanaf 30 hz +/- 3 dB , geweldig http://www.k-array.com/download/KL18ma_data_07.pdf
Nog even voor de duidelijkheid. IK BREEK DE BOSE SET NIET AF. Integendeel . Heb ik ook nergens gezegt. Alleen enkele vraagtekens , da's alles. sis
Bewerkt door n/a op 03/05/2009 12:25:33 |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 03/05/2009 : 13:05:14
|
Diameter heeft niets met druk te maken,het is maar net hoe groot de slag van de woofer is,Als je de subwoofer XS10 van Fohn bekijkt met 2 x 6" woofers en dan toch 1000 watt(120Db) er uit weet te halen. Net wat voor kwaliteit componenten in de gebruikte speakers zitten.
Soryt
|
|
|
pianoplayer
Average Member
119 berichten |
Geplaatst - 03/05/2009 : 13:21:18
|
Hoi sis, ik heb even je link aangeklikt. Doelgroep van de sub: concertzalen en theaters. Tja, daar ligt de doelgroep van de l1 compact niet. Is als appels met peren vergelijken. Voor 1000 euro lijkt het me heel interessant. Frans, de tyros is in stereo gemixt, dus moet je eigenlijk in stereo spelen. Maar ik kom soms in situaties waar het beter is om mono te spelen, denk ik. In een restaurant bijvoorbeeld, waar sommige klanten vlakbij één van de speakers zitten (en dus het geluid van de andere speaker deels missen). Of de mensen zitten naast de speaker (hk lucas smart): dan hoor je veel te veel laag en minder het hoog. Ik zelf zit tussen de speakers. Dat is ook niet ideaal, want ik speel zonder monitor... Tot nu toe heb ik altijd stereo gespeeld. Ik vraag me af of ik niet beter met deze set speel (mono). Door de grote spreiding overal dezelfde klank. Ook voor mezelf misschien een betere klank. Veel watts heb ik niet van doen. Maar inderdaad vreemd, Sis, dat hier nog geen gegevens over zijn is vreemd. Dus blijft afwachten... Jurgen
|
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 03/05/2009 : 14:55:06
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Soryt
Diameter heeft niets met druk te maken,het is maar net hoe groot de slag van de woofer is,Als je de subwoofer XS10 van Fohn bekijkt met 2 x 6" woofers en dan toch 1000 watt(120Db) er uit weet te halen. Net wat voor kwaliteit componenten in de gebruikte speakers zitten.
Soryt
@Soryt, dit XS 10 subje is een hoorngeladen systeem, draagt verder, heeft zeer uitgekiende processors aan boord , speciaal voor dit kastje ontworpen. Is dus een ander principe dan de bose subjes, Hier is veel onderzoek aan vooraf gegaan en dat drukt zich dan ook uit in de prijs wat zo'n kastje kost, ruim 2000 euro : http://www.thomann.de/nl/fohhn_xs_10.htm Er zijn tal van voorbeelden en merken die een sub in hun assortiment hebben nl. alle soorten hoorngeladen systemen met een 12" speaker zoals : de wereldberoemde labhoorn, EAW hoorns, om er maar een paar te noemen. Voordeel: veel laag op grotere ( langere )afstand. nadeel: zeer grote kasten en ze zijn niet te tillen . @Jurgen, bose zegt : 1 set volstaat tot 100 à 150 personen ? dan denk ik toch dat de doelgroep niet alleen kleine feestjes of restaurants zijn. Hmmmmmm, veel vraagtekens ? sis
Bewerkt door n/a op 03/05/2009 14:57:04 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 03/05/2009 : 15:08:57
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door toni
en ja eerlijk gezegd bose staat bekend om zn druk en laag aangezien ik gisteren heb gespeeld met de l1 PERFECT had bose 10 jaar eerder moeten uit brengen. komt ook nog bij dat je met die oude zooi van nu.... je een breuk tilt en je volume tegenwoordig moet inbinden BOSE IS BOSE PERFECT LAAG EN HOOG. vroeger had ik jbl yamaha dynacord ezv maar deze seri van bose perfect
Hallo Toni , bedankt voor je mail, het was erg prettig om te lezen, bedankt Ik heb nog iets terug gevonden ( om jou te helpen ) op dit forum over de bose subjes:
Bose is van huis uit niet een geweldig subbas-weergever. Het zijn vaak (te) kleine kasten met (te) kleine speakers die behoorlijk pulseren moeten om geluid te maken. Ik denk dat de speaker in de B1 maximaal een 10"type is en hoe kleiner de speaker des te 'ongedefinieerder' de bastoon klinkt. (Je hoort een toon, maar weet amper welke toon het moet voorstellen) Mijn DB-Technologies SUB beschikt over een veel grotere (15") speaker met ruimer kastvolume en 4 x zoveel vermogen als de B1.
sis
Bewerkt door n/a op 03/05/2009 15:13:50 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 03/05/2009 : 16:04:57
|
Inderdaad Sis, dit citaat is van mijn hand en daar sta ik nog steeds achter.
(te) kleine speakers zijn minder geschikt voor basweergave en geven wel een (in)druk, maar veelal is de waargenomen toon ietwat ongedefinieerd..... het kan wel 'boemen', maar een C-bas toon klinkt hetzelfde als een G-bas toon..... zodra de volumes hoger worden. bijvoorbeeld.
Overigens heb ik het nieuwe systeem nog niet gehoord, het zal best voortreffelijk klinken zolang er niet teveel van wordt verwacht, maar dit geldt voor elk stuk apparatuur.
|
|
|
pianoplayer
Average Member
119 berichten |
Geplaatst - 03/05/2009 : 22:05:08
|
Hoi Sis, Ik speel nu meestal met mijn HK lucas smart. Volgens de fabrikant bedoeld voor een publiek tot 150 mensen. Veel meer dan recepties of restaurantwerk kan ik daar niet mee aanvangen. Ik veronderstel dat de nieuwe bose set zeker niet luider zal gaan. Ik ben me bewust van de minder gedefinieerde bastoon uit een kleine subbas. Een subbas zou mooie, duidelijke bastonen moeten weergeven en niet alleen het subbasgevoel, wat meestal het geval is. Maar voor de prijs zou de bose wel een meevaller kunnen zijn. Trouwmisjes enz.
Jurgen
|
Bewerkt door pianoplayer op 03/05/2009 22:08:10 |
|
|
Onderwerp |
|