Auteur |
Onderwerp |
appie21
Junior Member
81 berichten |
Geplaatst - 12/05/2009 : 22:35:11
|
Ik kom ook gau vervoer regelen. Jammer dat er zo weinig kunnen komen
tot dan.
|
|
|
Fred Noorlander
Junior Member
82 berichten |
Geplaatst - 13/05/2009 : 11:42:11
|
Hallo ik ben ook van de partij,vanaf 15uur
Fred |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 13/05/2009 : 14:10:20
|
Als het lukt kom ik ook
Soryt |
|
|
hans52
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 13/05/2009 : 23:18:21
|
Leuk zo'n dag. Ik neem daarvoor een middag vrij en kom. Ben erg benieuwd naar de Bose-demo en al wat verder te beleven is. 't zal zeker weer gezellig zijn.
Hans de Groot
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 14/05/2009 : 16:32:13
|
Helaas ga ik het niet redden |
|
|
aberendse5
Average Member
104 berichten |
Geplaatst - 15/05/2009 : 01:44:16
|
Inmiddels is het alweer voorbij. het was leuk om er te zijn, en zeker en het "orgel" van erik te zien. Absoluut voor herhaling vatbaar, maar dan mogelijk op een andere dag. En ja marco blijft een speels boefje achter de tyros :-)
Ook was ik onder de indruk van de bose set, maar ja het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Henk hartelijk dank voor deze avond.
groeten aart |
Bewerkt door aberendse5 op 15/05/2009 01:46:40 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 15/05/2009 : 06:58:14
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door aberendse5 Ook was ik onder de indruk van de bose set, maar ja het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Over welke set hebben we het dan? Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 15/05/2009 : 13:50:09
|
Ik was om 3uur ter plaatse,en waren de heren vaan Oostendorp en van Bose alles nog aan het opbouwen dus na een klein uurtje kon de show beginnen. Wat mij persoonlijk erg verraste was het Compact systeem,alleen in het bovenste gedeelte zitten vier speakers van ±5 Cm !De rest van de zuil is puur een soort van standaard. Maar wat een enorm mooi gedefineerd geluid kwam er uit dit kleine systeem,echt schitterend. Uiteraard is dit niet te vergelijken met de grotere L1 systemen,deze hadden duidelijk veel meer vermogen en zijn echt puur voor de prof spelers onder ons, deze klonken gigantisch goed. Tijdens de demo,s ben ik even door de winkel gelopen,en inderdaad blijft het geluid overal goed te beluisteren en zit er weinig verlies in de boventonen. Wel ben ik er van overtuigd dat je voor een keyboard zeker een dubbel systeem moet hebben om optimaal van de stereo klanken te kunnen genieten.
Al met al een zeer interresante middag, en Henk en zijn team weer bedankt voor de gastvrijheid.
Groet, Soryt |
|
|
appie21
Junior Member
81 berichten |
Geplaatst - 15/05/2009 : 15:02:29
|
Maar wie was soryt nu? :D |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 15/05/2009 : 15:30:58
|
Mystery man
Soryt |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 15/05/2009 : 18:46:57
|
oehhhhhhhhh, spooky
Rene |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 15/05/2009 : 19:11:17
|
Mooi geluid in Wezep.
Ik heb mij wel laten overtuigen dat stereogeluid heel vaak niet echt overkomt bij de massa van het publiek. Kan ik mij ook wel wat bij voorstellen als je niet op de ideale "luisterafstand" zit van de speakers. Je zal maar dicht bij de linker of rechterspeaker zitten.
Wat de demonstrateur van Bose vertelde over het niet noodzakelijkheid van stereo geluid klinkt aannemelijk want alleen op de ideaalste plek in de zaal zal stereo geluid gehoord kunnen worden. Nog afgezien van het verwachtingspatroon van het publiek.
Ik laat me echter graag nog wat bijscholen door de forumleden.
Hans Wielakker
|
|
|
appie21
Junior Member
81 berichten |
Geplaatst - 15/05/2009 : 20:47:11
|
Mijn mening.
Ik vond het gisteren super gezellig, Henk weet precies wat zijn klanten willen. Mijn dank gaat dan ook uit naar deze leuke gezellige middag/avond.
Voordat ik er heen ging had ik echt zoiets van wow Bose dat moet ik horen en desnoods kopen. Dus met vol verwachting kwam ik binnen..
Er was nog niets te horen en het was al gezellig druk. Na enige minuten klom Marco achter de tyros 3 en ging weer helemaal los! Je merkt dan gelijk wat een super apparaat dit is.. (kom er straks op terug) Daarna kwam er een vertegenwoordiger van Bose aan het woord. Ik moet eerlijk zeggen ik vond het verhaal maar zwak, het leek niet voorbereid. en het deed mij ook echt zeer dat hij met een IPod de kwaliteit van zijn boxen kon laten horen? ik bedoel Mp3 kwaliteit?? Ook was hij meer bezig om het juiste nummer te zoeken wat hij mooi vond dan daadwerkelijk geluid.
Oké het geluid was super mooi maar wat bleek het kwam ook uit boxen van een paar duizend euro? Nu speelt geld bij mij niet gauw een rol, tenminste als iets kwaliteit is wil ik er ook best voor te betalen. Dan maar eens de tyros laten horen op 1 L1 compact. Je merkt gelijk dat alles mono gaat en je duidelijk kwaliteits verlies van klank hebt. dus houdt het in dat je er minimaal 2 nodig hebt???? Sorry maar dat vind ik het dus echt niet waard. ik had echt gehoopt dat Bose uit 1 paal mooi stereo geluid kon toveren.. (Dat kan Bose best.)
Voor mij was de lol er aardig gauw af.. Het was dat Marco echt de sfeer er in bracht en super gezellig kon maken.
Ook het verhaal van het systeem zelf vond ik maar zwak. Hij vertelde dat het geluid makkelijk naar de overkant gebracht kon worden omdat het geluid rechtdoor ging (om het maar even eenvoudig te zeggen..) Waarom konden mensen achter in de winkel die man dan toch slecht verstaan? Ach natuurlijk stonden er palen en spullen in de weg maar toch.. Ik denk dat er echt wel andere merken zijn die voor dit geld (of minder) net zulk mooi geluid kunnen produceren.
Oké dan nu de tyros 3 want daar is dit forum voor ;) Marco verwees alle mensen die nog twijfelde tussen een tyros 1,2,om even naar de andere kant van de zaak te komen. daar had hij namelijk een tyros 1,2, en 3 opgesteld. Zodat je heerlijk kon vergelijken. En geloof mij je kunt wel degelijk verschil horen tussen de tyros 2 en de 3. Je merkt goed dat veel opnieuw gesampled is. Kortom aan de andere kant van de muur kon dat dus prima getest worden..
Nou ik wilde het hier even bij laten..
Groet,
van een tevreden tyros 3 speler.
|
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 15/05/2009 : 20:52:46
|
Hans,
De demonstrateur van Bose had gelijk over eventuele Mono versterking ,maar dan wel van een Solo instrument!(hij was zelf Saxofonist ) De doorgaans Stereo samples die in keyboards gebruikt worden(o.a.Tyros e.v.a.)verliezen heel veel informatie als je deze mono uitversterkt. Probeer maar is thuis een tijdje te spelen met 1 speaker uit,na verloop van tijd mis je gewoon een heleboel diepte in het geluid,(of stop een watje in je oor) Dat van in het midden zitten is een puur reclamepraatje wat Bose al jaren propageert, je hebt namelijk ook met geluid reflecties e.d. te maken en geen enkele ruimte klinkt hetzelfde.
Bose maakt prachtige producten,vooral de L1vII maar ik kan het me niet veroorloven ,mischien ooit de compact uitvoering.
Groet, Soryt |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 17/05/2009 : 10:07:43
|
In een muziekblad las ik de volgende bespreking over de Bose L1 versie 2 in combinatie met de Tonematch.
"Aangezien er minder aansluitingen zijn, werd er ter compensatie een klein mengtafeltje toegevoegd dat de naam ToneMatch draagt. Let wel, deze wordt standaard niet meegeleverd, maar is optioneel verkrijgbaar. De ToneMatch biedt drie combo jack-XLR ingangen en twee mono TRS jack ingangen die samen het 4de kanaal vormen.
______________________________________________________________________ Je kan dus maximaal 4 instrumenten aansluiten op één systeem (tenzij je twee verschillende instrumenten zou aansluiten op het stereo kanaal natuurlijk). ____________________________________________
Elk van deze vier kanalen kan bewerkt worden via de ToneMatch draaiknop. Hiermee kies je eerst een categorie (Eq, effects, presets, enz.). Onder het blauw verlichte display zijn er drie knopjes waarmee je de parameters kunt regelen. Dit is dus een krachtige tool waarmee je veel verder kan gaan dan met het L1 Model I systeem. Zo kan je een preset kiezen voor bijvoorbeeld een actieve bas. Daar kan je dan compressie op toepassen en vervolgens equalizing. Wil je op een elektrische gitaar nog reverb, delay of een modulatie-effect toevoegen, dan kan dit, én er zit zelfs een stemapparaat ingebouwd. Bovendien is de ToneMatch ook nog voorzien van een USB aansluiting. Bovenop het feit dat je via deze aansluiting de software kunt updaten, is het ook mogelijk om presets te downloaden, en zelfs om de ToneMatch als stand-alone audio-interface te gebruiken voor computer recording. Je merkt al snel dat het verschil groot is tussen de mogelijkheden met of zonder ToneMatch. Ik kan me dan ook bijna niet voorstellen dat iemand zich het systeem zou aanschaffen zonder dit handige mengtafeltje. Enkel wie voldoende heeft aan één ingang, zal misschien minder interesse hebben voor de ToneMatch, en dan denk ik vooral aan dj’s of mensen die twee systemen als één stereopaar willen gebruiken."
Houdt bovenstaande tekst in dat je met de Tonematch erbij toch een stereo resultaat kunt bereiken? Hans |
Bewerkt door Hanswiel op 17/05/2009 10:09:25 |
|
|
Onderwerp |
|