Auteur |
Onderwerp |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 26/05/2009 : 17:02:05
|
hallo beste forumleden kan iemand mij hierin helpen? naslagwerk in de engelstalige "Reference Manual" leert mij dat da mogelijkheid bestaat om zelf "Library's" te maken, dus bibliotheken met de gewenste voices en deze dan naar keuze in te laden. Ik maak enkele "testlibrary's" met een viertal uit de expansionbank geplukte voices, ik "save" deze op de HD in telkens een andere map, ok so far so good, dan laadt ik één van deze "library's"in via "Library Load" en nu komt de kat op de koord : ipv het viertal in de Library opgeslagen voices krijg ik,na het indrukken van de toets"expansion" telkens de hele zwik die in de expansionbank op het tabblad "Preset" steekt; ga ik naar het tabblad "user" of "HDI" krijg ik een blanco scherm. Wie kan me zeggen wat ik verkeerd doe? Mijn bedoeling is om Library's te maken met een beperkt aantal benodigde Voices om het geheel overzichtelijker te maken en vooral om de oplaadtijd in te korten. Bij voorbaat dank Groetjes eddy
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 26/05/2009 : 18:32:26
|
Eddy,
Je gebruikt toch wel 'individual load' en niet library load? |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 26/05/2009 : 20:38:37
|
Hallo Eddy,
Als je een Library maakt (saved) worden daarin álle voices (en hun plaats) meegenomen die op dat moment geladen zijn. Zorg dus dat alles gedeleted is behalve de voices die je in je Library wilt hebben. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 27/05/2009 : 16:58:00
|
Hallo Frans, dankjewel je tip heeft mij op de goede weg gezet. Na heelwat experimenten kom ik tot het volgende: om een Library te maken met geselecteerde voices : Via Voice Creator 1-Library Load > de Library met een aantal van de gewenste Voices; 2-Library Edit > delete alles wat niet gewenst is eventueel: voeg voices toe uit andere Library's via Individual Load en "ASSIGN" op de gewenste plaats in de bank; 3-Save en benoem deze Library in een map op de HardeSchijf; ik sla elke nieuwe Library telkens in een nieuwe map op zo kan ik met "Individual Load" naar de inhoud van elke specifieke Library gaan kijken, ik heb gemerkt dat wanneer ik een map selecteer met "Individual Load" ik de inhoud te zien krijg van alle Library's die in deze map opgeslagen zijn maar niet de Library's afzonderlijk en door elke Library in een specifieke map op te slaan zie ik deze wel afzonderlijk, wat een beter overzicht geeft en sneller werkt. Ik "Save" alles (all) ook de "empty's" zoniet blijven de bestanden van de voordien geladen bank weer staan en veiligheidshalve ook "All Data" op de HD. Oh ja en Last but not Least: de oplaadtijd van de alzo verkregen Library's (die enkel de benodigde bestanden bevatten)is merkelijk korter (natuurlijk afhankelijk van de omvang van de bestanden en het aantal). Misschien kan deze neergepende ervaring ook andere geďnteresseerden op weg helpen, in elk geval nogmaals dank voor de snelle reactie en met vriendelijke groet. eddy
|
|
|
|
Onderwerp |
|