Auteur |
Onderwerp |
|
bensel
Average Member
307 berichten |
Geplaatst - 28/05/2009 : 00:28:41
|
Hoi muziekvrienden,
Ik had nog een Roland EV-5 volumepedaal liggen en heb die op mijn T 3 aangesloten. Het pedaal doet echter vrijwel niets. Het volume wordt slechts een heel klein beetje veranderd. Ik heb ook de polariteit veranderd, maar ook dat helpt niet. Het pedaal is absoluut in orde. Het werkt wel goed op mijn Yamaha MO-6 en op een Roland keyboard. Moet ik vrezen dat er iets niet in orde is met mijn T3 of wordt het volume in de Yamaha volumepedaal FC-7 op een ander manier geregeld dan in de Roland EV-5? Alvast bedankt voor jullie aandacht en eventuele suggesties.
Gr. Ben
Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt! Bezoek ook eens mijn website. |
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 28/05/2009 : 11:03:13
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bensel
Hoi muziekvrienden,
Ik had nog een Roland EV-5 volumepedaal liggen en heb die op mijn T 3 aangesloten. Het pedaal doet echter vrijwel niets. Het volume wordt slechts een heel klein beetje veranderd. Ik heb ook de polariteit veranderd, maar ook dat helpt niet. Het pedaal is absoluut in orde. Het werkt wel goed op mijn Yamaha MO-6 en op een Roland keyboard. Moet ik vrezen dat er iets niet in orde is met mijn T3 of wordt het volume in de Yamaha volumepedaal FC-7 op een ander manier geregeld dan in de Roland EV-5? Alvast bedankt voor jullie aandacht en eventuele suggesties.
Gr. Ben
Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt! Bezoek ook eens mijn website.
Hallo Ben
Ik heb even op internet voor je gekeken en kwam tot de ontdekking dat er aan de zijkant van het pedaal een knop zit waar je het volume kan instellen .
kijk hier maar eens: http://lib.roland.co.jp/manual/en/dl_06-09911/EV-5_je3.pdf
ik hoop dat je hier iets aan hebt? laat even weten of het gelukt is of niet. Succes!! Groetjes Ben |
|
|
bensel
Average Member
307 berichten |
Geplaatst - 28/05/2009 : 12:02:59
|
Hoi Ben,
Bedankt voor je reactie en het meedenken. Dat knopje is mij bekend, maar hoe ik het ook instel, het levert geen veranderingen op.
Gr. Ben
Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt! Bezoek ook eens mijn website. |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 28/05/2009 : 12:56:38
|
Ik had een ook een roland EV-5 maar deze reageerd inderdaad niet goed.
Ik heb nu de yamaha fc-7 deze werkt wel en is bovendien veel solider.
Misschien heeft de EV-5 een andere weerstandswaarde, die zou je nog kuunen proberen het zelfde als de fc-7 te maken met een weerstand in serie op parallel te solderen.
Gr. Wim |
|
|
bensel
Average Member
307 berichten |
Geplaatst - 28/05/2009 : 15:32:39
|
Hoi Wim,
Jij ook bedankt voor het meedenken. Het probleem is opgelost en was simpeler dan ik dacht. Aan de EV-5 zit een stereo-plug, terwijl er aan de FC-7 van Yamaha een momoplug zit. Ik heb een simpel verloopkabeltje gemaakt en nu werkt de EV-5 prima op de T3.
Gr. Ben
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 28/05/2009 : 22:28:23
|
Goh, dat had ik niet door dat de ev5 een setreo plug heeft, Ik heb er nog 2 liggen.
Je zou ook binnenin de ev5 de 2 draden die naar de midden en het brede gedeelte gaan door verbinden.
Je hoeft dan geen verloop plug te gebruiken. Een extra plug veroorzaakt een soort hefboomwerking, en dat is niet goed voor je volume-ingang van de tyros.
Gr. Wim |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 29/05/2009 : 08:04:33
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bensel
Hoi Ben,
Bedankt voor je reactie en het meedenken. Dat knopje is mij bekend, maar hoe ik het ook instel, het levert geen veranderingen op.
Gr. Ben
Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt! Bezoek ook eens mijn website.
Hoi Ben,
Graag gedaan , en ik lees dat het is opgelost dat is helemaal mooi. Ik had het inderdaad kunnen zien als ik goed op de tekening gekeken had want daar staat inderdaad dat er een stereoplug aan zit. Maar het belangrijkste is dat hij nu werkt en je geen nieuw pedaal hoeft aan te schaffen
Groetjes Ben
|
Bewerkt door Ben op 29/05/2009 08:05:18 |
|
|
bensel
Average Member
307 berichten |
Geplaatst - 29/05/2009 : 15:09:45
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
Goh, dat had ik niet door dat de ev5 een setreo plug heeft, Ik heb er nog 2 liggen.
Je zou ook binnenin de ev5 de 2 draden die naar de midden en het brede gedeelte gaan door verbinden.
Je hoeft dan geen verloop plug te gebruiken. Een extra plug veroorzaakt een soort hefboomwerking, en dat is niet goed voor je volume-ingang van de tyros.
Gr. Wim
Hoi Wim,
Ik zag het op een foto van de FC-7 en toen ging er een lichtje branden. Ik had inderdaad in het inwendige van de EV-5 de draden kunnen doorverbinden. Ik had eventueel ook de stereoplug eraf kunnen knippen en vervangen door een monoplug. Maar ik wilde de EV-5 liever helemaal origineel houden. Ik heb nu een verloopkabeltje gemaakt, dus heb ik ook geen last van hefboomwerking. Nog bedankt voor het meedenken.
Gr. Ben
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 31/05/2009 : 14:47:47
|
Beste Ben,
Aan een FC-7 zit ook een stereo plug. En ik denk dat ze beide een verschillende weerstand hebben.
Ik heb de EV-5 vroeger ook gebruikt met mijn Korg Triton. Maar het haperde af en toe en sprong naar het max volume terwijl ik bijna onder in zat. Zeer lastig met een PA-installatie en een volle zaal.
Ik heb nu een Korg en Yamaha bijbehorend expressiepedaal en heb verder nooit weer problemen gehad.
Maar als je EV-5 met een mono plug goed werkt, who cares!
Gr. Wim |
|
|
bensel
Average Member
307 berichten |
Geplaatst - 31/05/2009 : 17:28:49
|
Hoi Wim,
Mono of stereo, wat maakt het uit. Of zoals jij zegt who cares.
Het lijkt me wel een onaangename ervaring als het pedaal ongevraagd vol vermogen gaat geven. Maar ze hebben je dan in ieder gaval wel gehoord.
Gr. Ben
|
|
|
Onderwerp |
|