Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 HD-recorder gebruiken voor multipad
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 30/05/2009 :  15:06:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumvrienden stilletjesaan begin ik de Ty3 te ontdekken,
zo ook de HardDiskRecorder, een apparaat dat door velen onderschat wordt en mits wat inzet en fantasie ongekende mogelijkheden biedt,
zeker in combinatie met een Wave-editorprogramma op de PC.
Voorbeeld 1: een multipad maken van de intro van "Ave Maria No Morro"
van de "Scorpions".
Ik vertrek van een MP3 van bovenvermelde song, deze converteer ik naar"WAV"(kan ook rechtstreeks van Wav, bvb.van een CD) , dan het gewenste deel uitknippen en eventueel bewerken in een Wave-editor op de PC met het (goedkoop) programma "Magix Studio 2007 DeLuxe" (lukt ook wel met een wave-editor die meestal bij het Nero-brandprogr. geleverd wordt), dit via de Usb-stick importeren in de Ty3, hiervan een Voice maken via "Voice Editor" in de expansion-bank en van hieruit een Multipad maken via "Digital Recording". Nu kan ik dit resultaat als intro gebruiken(door de multipadbank te gebruiken).Kan ook afgespeeld worden rechtstreeks uit de HDrecorder, maar ik vindt een multipad zeker zo handig. Als kroon op het werk: alles opslaan in een registratie.
Het enige nadeel is dat voor gebruik de expansionLibrary, die dit bestand bevat,geladen moet worden.
Dit is te gebruiken voor een aantal songs waarvan het
"ontleende" deel geen specifieke begeleiding of percussie bevat
en/of waarvan de Style in de Ty3 naadloos op aansluit.
Voorbeeld 2: de backing vocals zelf inzingen en daarvan dan een
multipad maken ; de vocals inzingen en opnemen via de Ty3 eventueel
meerdere keren met telkens een andere VocalHarmony (bas,midden,hoog,koor,...klinkt dan meerstemmig) ; dan overbrengen
naar de PC; deze verschillende vocals opslaan op verschillende
sporen in de wave-editor; eventueel bewerken en mixen en als één
WAV-bestand terug in de Ty3 importeren; hiervan weer een Voice maken
en een Multipad die dan weer als intro of wat dan ook kan gebruikt
worden. Ik geef toe dat deze werkwijze redelijk omslachtig is, maar het geeft goede resultaten, de tijd vliegt om en het houdt de geest
scherp.
Groetjes
eddy

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 30/05/2009 :  17:43:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hallo Eddy,

Een heel verhaal, maar niet aangenaam om te lezen zoals je dit zonder allinea's gebruikt.

Een klein tipje, gebruik wat meer allinea's om het geheel duidelijker te laten lezen voor de bezoekers.

want zoals dit nu staat is het niet prettig voor de oogjes.

Zo kan het dus ook:

Beste forumvrienden stilletjesaan begin ik de Ty3 te ontdekken,
zo ook de HardDiskRecorder, een apparaat dat door velen onderschat wordt en mits wat inzet en fantasie ongekende mogelijkheden biedt,
zeker in combinatie met een Wave-editorprogramma op de PC.

Voorbeeld 1: een multipad maken van de intro van "Ave Maria No Morro"
van de "Scorpions".

Ik vertrek van een MP3 van bovenvermelde song, deze converteer ik naar"WAV"(kan ook rechtstreeks van Wav, bvb.van een CD) , dan het gewenste deel uitknippen en eventueel bewerken in een Wave-editor op de PC met het (goedkoop) programma "Magix Studio 2007 DeLuxe"

(lukt ook wel met een wave-editor die meestal bij het Nero-brandprogr. geleverd wordt.

dit via de Usb-stick importeren in de Ty3, hiervan een Voice maken via "Voice Editor" in de expansion-bank en van hieruit een Multipad maken via "Digital Recording".

Nu kan ik dit resultaat als intro gebruiken(door de multipadbank te gebruiken).Kan ook afgespeeld worden rechtstreeks uit de HDrecorder, maar ik vindt een multipad zeker zo handig. Als kroon op het werk: alles opslaan in een registratie.

Het enige nadeel is dat voor gebruik de expansionLibrary, die dit bestand bevat,geladen moet worden.

etc etc.......

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 31/05/2009 :  13:56:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Toine,
Je hebt gelijk het verhaal is onoverzichtelijk,
ik heb nog wat problemen met de layout; hetgeen ik schrijf in het
berichtvenster komt niet in dezelfde vorm terecht op het forum.

Ik moet de tijd eens nemen om dat goed te bestuderen en ik zal
proberen het in de toekomst beter te doen.

Dank voor je welgemeende reactie.
Met vriendelijke groet
eddy
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000