Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Tektst en Lyrics
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 06/09/2009 :  16:15:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Hallo .. hallo...
Ik ben begonnen met het maken van tektst voor mijn tyros3, en het is me gelukt...in zoverre, dat ik nu weet dat je tektst voor de tyros3 alleen bruikbaar is al je het op je pc hebt opgeslagen doormiddel van kladblok en wel in "unicode"... dat geeft kladblok automatisch aan als je een file wil opslaan...(unicode txt)

Als ik de tektst in de tyros3 heb geladen en het in het tektst en lyrics scherm zichtbaar heb... zie ik dat ik de helft van mijn tektst niet kan lezen, ik bedoel hiermee, dat ik maar een halve pagina (maar dan niet in de breedte maar in de lengte is gehalveerd)
Ik heb natuurlijk geprobeerd dit met de optie van tektst vergroten en verkleinen op te lossen...maar dat lukt me niet...

Wie weet hoe je tektst helemaal zichtbaar kan maken...is het een kwestie van een instelling in de tyros of moet de file in een ander formaat worden opgeslagen??

Alvast bedankt voor het meedenken...hebben we misschien allemaal wat aan...

Groetjes Dick

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 06/09/2009 :  17:02:55  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi Dick,

Waarschijnlijk, als het niet lukt met tekst vergroten/verkleinen op de Tyros zelf, is het niet mogelijk om het anders weer te geven dan nu.
Gelukkig kun je wel door tekst heen bladeren met de Next/Previous knoppen bovenaan het display (de TAB knoppen op de T3)

Groeten,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 06/09/2009 :  19:34:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kunt in text istelling 20 regels kwijt.

Als Je nog meer text kwijt wil lijkt me dit haast niet meer leesbaar.

Als je niet met Tab naar het volgende blad wilt werken of bijv.
een ander formaat wilt bekijken kun je er ook nog eem BMP (bitmap)
640X480 pixels van maken.

Groeten Wim

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 06/09/2009 :  22:40:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Moeilijk he? terwijl de tyros toch een computer is, zou het makkelijker moeten zijn, maar ja ik ga toch verder zoeken en als ik het uitvind laat ik het zeker weten, want kan voor ons allemaal belangrijk zijn...

Maar tenslotte voor alle duidelijkheid..ik kan maar de helft van de tektst regels zien.. de andere helft niet..
Dus niet dat ik niet kan bladeren, want dat lukt wel..

Thxxxxxxxxx anyway

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 07/09/2009 :  11:11:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dick,

Ik denk dat je teveel regels op 1 pagina kwijt wilt.
Zoals al gezegd, je kan niet meer dan 20 regels kwijt in het display.
Je zal dan moeten bladeren.

Rene

Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 07/09/2009 :  15:40:11  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Misschien is het een idee om je
regels af te breken zodat je
alles op een display te zien krijgt.

Het ziet er dan wel wat
onoverzichtelijker uit, en je krijgt
wat meer regels... maar het lost je
probleem wel op

Groeten,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 08/09/2009 :  16:49:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Als het om tekst bij MIDI files gaat, dan is het ook mogelijk om lyrics toe te voegen aan de MIDI file (a la karaoke). Je moet hiervoor wel een apart programma hebben of een MIDI bewerkingsprogramma (cakewalk/cubase/MIDI Meastro). Na lang zoeken heb ik een zeer eenvoudig en doeltreffend programma gevonden om lyrics toe te voegen aan een MIDI file: Serenade (http://www.1manband.nl/serenade/index.htm). Een zeer goedkoop (10 dollar), eenvoudig programma dat simpelweg doet wat het moet doen (niets meer en niets minder).

Je kunt kiezen om in één keer steeds een nieuwe regel (lines mode) te tonen op de gewenste timing. Of je kunt kiezen om het zelfs op lettergreep niveau te doen. Het toevoegen van lyrics op lettergeepniveau treft alleen wat meer voorbereiding. De songtekst dient eerst te voorzien te worden van koppelstreepjes (voor het splitsen van lettergrepen). Tijdens het afspelen neem je de timing via de CTRL-toets op voor de lettergrepen en de MIDI file is klaar.

En als je een beetje handig bent, kun je zelfs akkoorden toevoegen die dan getoond worden op de display van de Tyros.

Bewerkt door robbiedoes op 08/09/2009 17:09:48

Heiko
Advanced Member

1643 berichten

Geplaatst - 09/09/2009 :  07:20:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Wij hollanders gaan voor gratis: PSRutti!
Met twéé knopdrukken ben je verlost van die vervelende count-in. Nog twee keer drukken en de song begint te spelen zodra je een toets aanraakt! En het proggie heeft nog meer handigheidjes.
Grtz, Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

Bewerkt door Heiko op 09/09/2009 07:22:25

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 09/09/2009 :  09:05:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tyro

Je kunt in text istelling 20 regels kwijt.

Als Je nog meer text kwijt wil lijkt me dit haast niet meer leesbaar.

Als je niet met Tab naar het volgende blad wilt werken of bijv.
een ander formaat wilt bekijken kun je er ook nog eem BMP (bitmap)
640X480 pixels van maken.

Groeten Wim

Heeeee Wim,
ik heb gezien dat je best meer dan 20 tektst regels kwijt kan hoor, mits je tektstfile niet groter wordt dan ca.60kb...maar dan kan je al heel wat kwijt hoor..

Groeten, Dick

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 09/09/2009 :  11:51:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heiko

Wij hollanders gaan voor gratis: PSRutti!
Met twéé knopdrukken ben je verlost van die vervelende count-in. Nog twee keer drukken en de song begint te spelen zodra je een toets aanraakt! En het proggie heeft nog meer handigheidjes.
Grtz, Heiko

Als je niet eens 10 dollar kunt missen (omgerekend 6,91 euro....) voor software dat simpelweg zijn taken goed vervuld. Was alle software maar zo goedkoop! Dan zouden er ook niet zoveel illegale Microsoft Office pakketen worden geïnstalleerd (ja, dat heb ik dus ook niet legaal).

Ik heb PSRUTIL (zo spel je het correct) onlangs geprobeerd. Lijkt erg leuk, maar PSRUTIL wijzigt de midifile inhoudelijk op een zeer onacceptabele wijze. Maar dat heb je alleen in de gaten als je weet hoe een MIDI file is opgebouwd en professionele MIDI bewerkingssoftware gebruikt. Tracknamen worden door PSRUTIL gewijzigd, bergen markers worden opeens toegevoegd. Nee, PSRUTIL is het zeker niet voor de professionelere MIDI gebruikers!

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 10/09/2009 :  15:22:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Jongensssssss...even terug naar de text files...IK BEN ER UIT..

Voor anderen die het ook willen weten (vroeg of laat )
Hier volgt de uitleg:

Begin met installeren van NOTEPAD PORTABLE, is een gratis programma, even googlen, dan vind je zo een download site en...de portable versie is klein en kun je op een USB stick meenemen...

In dat programmaatje maak je je text...met eventueel de accoorden erboven...Maar houdt er rekening mee dat je maar 20 regels tegelijk zichtbaar hebt op je TYROS scherm, dus dat je coupletje of refrein erop kan..(maar dat lukt meestal wel)..
En houdt er rekening mee dat je ongeveer 64 leestekens per regel kwijt kunt, en wat er meer op zet wordt niet zichtbaar in je scherm

Ok nu alles even opslaan ( let op! sla je bestand op als .txt normal text file) op je usb stick en in je Tyros en op de knop Lyrics/text drukken en kopieren van je usb naar je hd of user map..

Dat is alles ...en je kan de text gebruiken..zet wel je scherm op fixed 16 of proportional 16, maar dat merk je zelf wel als je dat niet doet..

Als je ook nog je registratie bank gebruikt..kun je je tektst daarmee ook opslaan en terug halen gelijk met je registratie van je song..en eventueel ook je footswitch gebruiken om de pagina's weer te geven...

Dat was t ..ik hoop dat we er iets aan hebben..succes
groetjes Dick
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000