Auteur |
Onderwerp |
|
Niek
Average Member
197 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 14:32:53
|
Bij toeval ontdekte ik dat bij het kiezen van een andere registratie tijdens het afspelen van een (eigen)midi opname een andere song wordt gekozen en/of het tempo van de afspelende song veranderd.
Ook blijkt de toonhoogte soms niet meer te kloppen waardoor meespelen niet meer kan.
Ik vermoed ergens een verkeerde instelling maar ik weet niet welke. Heeft iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank voor elke reactie
Groet, Niek |
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 16:50:56
|
Hoi Niek,
Als je een registratie maakt, druk je op memorie. Dan kun je aanvinken wat allemaal opgenomen moet worden. Waarschijnlijk heeft er een vinkje gastaan bij 'Song'. Haal dat weg. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Niek
Average Member
197 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 17:17:59
|
Ha Frans,
Bedankt weer voor je reactie. Inderdaad stond "song" aangevinkt. Heb zo juist test gedaan: Na "song" te hebben uitgevinkt registraties verwijderd en opnieuw gesaved. De song waarvoor deze registraties zijn gebruikt opnieuw afgespeeld en tijdens het afspelen een andere registratie button gebruikt. De afspeelsnelheid wordt direkt (ongeveer) gehalveerd. Het "probleem" blijft dus aanwezig.
Heb je nog andere suggesties ?
B.v.d Groet, Niek |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 17:57:09
|
Hallo Niek,
Oei oei, er moeten dus nog veel meer vinkjes weg. B.v 'Tempo'. Maar denk er aan dat je de wijziging op alle registrations van die bank moet doorvoeren en niet alleen bij de eerste. Je kunt ook het tempo van de style aanpassen naar dat van de midifile. Bij het gebruik van een registration is het niet van belang wat aangevinkt staat, alleen bij het maken. Bij de eerste registration zet je dus het vinkje aan bij song, zodat de song ook gekozen wordt. Voor de overige registrations in die bank zet je ze weer uit. Experimenteer er gewoon een beetje mee, daar leer je ook nog wat van. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 18:02:44
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Niek
Ha Frans,
Bedankt weer voor je reactie. Inderdaad stond "song" aangevinkt. Heb zo juist test gedaan: Na "song" te hebben uitgevinkt registraties verwijderd en opnieuw gesaved. De song waarvoor deze registraties zijn gebruikt opnieuw afgespeeld en tijdens het afspelen een andere registratie button gebruikt. De afspeelsnelheid wordt direkt (ongeveer) gehalveerd. Het "probleem" blijft dus aanwezig.
Heb je nog andere suggesties ?
B.v.d Groet, Niek
Hoi Niek ,
Dan moet je er wel ook voor zorgen dat het tempo al gelijk staat met de vorige registratie als je op memory drukt en Tempo moet aangevinkt zijn
daarna zou hij eigenlijk gelijk moeten lopen.
Of je doet wat frans net zei dan komt het altijd goed
Gr. Ben |
Bewerkt door Ben op 22/09/2009 18:09:57 |
|
|
Niek
Average Member
197 berichten |
Geplaatst - 22/09/2009 : 18:28:17
|
Ha Frans & Ben,
Hartelijk dank, ik begrijp dat ik aan de slag kan. Gaan we ook zeker doen.
Zoals Frans al adviseerde, we gaan het e.e.a. proberen. Ben al blij dat de oorzaak gevonden is.
Nogmaals dank
Groet, Niek |
|
|
|
Onderwerp |
|