Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Nieuwe software installatie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Raysyl
Average Member

234 berichten

Geplaatst - 25/09/2009 :  19:23:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

wat betekenen die sterretjes eigenlijk voor de naam?
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 25/09/2009 :  20:38:43  Toon profiel  Reageer met citaat
0 Berichten Starting member 0 sterren
20 Berichten New member 1 ster
50 Berichten Junior 2 sterren
100 Berichten Average 3 sterren
500 Berichten Senior 4 sterren
1000 Berichten Advanced 5 sterren

Dus je hebt sinskort 3 sterren

Groeten Wim

Bewerkt door tyro op 25/09/2009 20:39:56

Heiko
Advanced Member

1621 berichten

Geplaatst - 26/09/2009 :  10:51:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Helemaal goed Wim.
En bij 4 sterren gaat het lampje uit.
Da's om energie te besparen....
Grtz, Heiko

ronald_nld
Starting Member

18 berichten

Geplaatst - 26/09/2009 :  14:44:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van ronald_nld  Reageer met citaat
Toen ik de kop van dit onderwerp las hoopte ik op een update om MP3's te kunnen opnemen en afspelen, zoals dat nu beschikbaar is op 2 nieuwe keyboards (PSR-S710 and PSR-S910).
Heb je het duurste speeltje uit de schap, waar een mp3 functie erg gewenst is en dan verschijnen er 2 eenvoudigere modellen met wel die functie

Ronald

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 26/09/2009 :  17:59:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hallo Ronald,

Ik denk dat je verkeerd bent....

Ten 1e plaats je dit bericht in het verkeerde topic,
ten 2e kun je geen mp3 afspelen of opnemen op de S710 en S919 serie

Yamaha hanteert alleen het bestands geluids formaat "wav"

en uiteraard kun je met een externe convertor dit naar een mp3 converteren en vise versa.

Dus niet getreurd.... ff goed de specs lezen, en dan zul je zien dat je met de Tyros 3 een juiste keuze hebt gemaakt en daar kan geen s710 of s910 tegen op (alleen qua prijs)!

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 27/09/2009 :  18:49:32  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Euh...

En waarom zegt Yamaha dan dat hij 't wel kan?
http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/ContentDetail/ModelSeriesDetail.html?CNTID=5038742&CTID=

In het lijstje onderaan, vierde statement staat toch echt MP3 Playback

Ben benieuwd.

Groeten,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Niek
Average Member

197 berichten

Geplaatst - 28/09/2009 :  12:33:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Mogelijk wordt dit door jullie bedoeld ?

http://media.nyc.yamaha.com/newsletter/net-services/20090925_ekb_vert/index.html

Groet, Niek

bpierey
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 28/09/2009 :  17:21:18  Toon profiel  Reageer met citaat
De nieuwe modellen kunnen inderdaad wel MP3 opnemen + afspelen, dat kun je op meerdere plaatsen nalezen.

Overigens is dat software matig geen probleem; is echt al standaard en is een kwestie van bestaande decoder en encoders koppelen. (is al zo lang standaard op PC/Windows platform...)

Lijkt mij geen probleem voor Yamaha om dit in een volgende firmware/OS op te nemen voor de Tyros serie.

grt,
Bert

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 28/09/2009 :  19:06:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Als ik de specs moet geloven klopt het inderdaad dat ze zowel mp3 als wav files kunnen opnemen/ afspelen.

Ik trek mijn conclusie dus heel vlug terug.
Heb ik op de verkeerde websites gezeten

Het is een leuke verbetering zeer zeker, maar ik kan ook met de wav files overweg, das geeen enkel probleem. ietsjes meer werk met converteren maar ja dat was ik ook al gewent met de T2.

Maar het zal zeker bijdragen tot aankoop voor sommige mensen.

Maar mijn Tyrosje 3 inruilen hiervoor geen haar op mijn kop.

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 28/09/2009 :  19:18:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Ligt het nu aan mij..... maar waar staat dat er MP3 kan worden opgenomen??

En uhhh....ging dit forum nou over keyboards of MP3 spelers?
Er lijken mensen te zijn die MP3 (on)mogelijkheden belangrijker vinden dan zelf spelen ??

bpierey
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 28/09/2009 :  20:23:54  Toon profiel  Reageer met citaat
"but the most exciting is definitely the ability to record and playback audio in MP3 and WAV format."

ik denk dat de meeste mensen dit interpreteren als ook opnemen in MP3 formaat, zoals ik dus ook. Lijkt me redelijk duidelijk toch?

verder gaat het hier niet over de (on)mogelijkheden van een MP3 speler, en ook niet over de (on)mogelijkheden van alle andere mogelijkheden van de Tyros.... gelukkig kan de Tyros zoveel en dus meer dan alleen een 'keyboard' dat iedereen wel zijn ding vind dat belangrijk is.

Als je MP3 niet belangrijk vind, is ok toch? maar dan hoef je toch ook niet te reageren?

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 28/09/2009 :  23:04:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert,
Op de officiele Yamaha site van PSR-910 staat :

Specs: MP3 Playback

.....and professional features like USB audio recording and playback of MP3 files........

Hoe graag men/je het ook wil lezen, maar daar staat niets over MP3 opname mogelijkheden Dat moeten we zelfs helemaal niet willen op een Tyros.

Het valt me op dat je denkt 'even' de Frauenhofer MP3 algortimes in te bakken in de firmware van een Tyros. Hopelijk besteedt Yamaha daar geen tijd aan om zo (kostbare) code ruimte te verspillen.

Ik vond het nodig om juist WEL te reageren, zeker als een nieuwkomer even komt vertellen hoe eenvoudig het allemaal is en wat Yamaha even moet doen.

bpierey
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 28/09/2009 :  23:50:46  Toon profiel  Reageer met citaat
nou ja, nieuwkomer op dit forum betekent niet nieuwkomer zoals jij denkt hoor.

ik weet dus wel hoe MP3 en software in elkaar zit en wat 'code verknoeien' betekent. Jij blijkbaar niet helemaal.... het is echt eenvoudig en kost niets van 'jouw' Tyros hoor (dan gebruik je hem toch niet). Doe beter geen uitspraken als je niet weet hoe het werkt.

maar goed, jij weet het beter, want jij zit al langer op het forum.

overigens heb ik het nagekeken, en het is alleen afspelen op de S910 van MP3 (opnemen alleen nog WAV naar USB), dus daar heb je gelijk in. S710 ondersteund helemaal geen MP3. Dit zegt niets over de Tyros natuurlijk; zit een snellere processor in, dus het zou wel kunnen. Maar lijkt alleen op playback, alhoewel ik en velen daar ook al blij mee zijn! Opnames converteer je toch op de PC.

als iemand dit zeker wilt weten... je kunt de Manual van beide downloaden op de Yamaha site, daar staat het helder in.

jammer dat je zo met nieuwkomers hier omgaat. Dan zal het hier niet echt gaan groeien

Bewerkt door bpierey op 29/09/2009 00:26:31

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 29/09/2009 :  01:29:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert,
Je mag gelijk hebben en 'even' de plugins in het OS schieten. (Het is immers nul bytes volgens jou?) Je bent ongetwijfeld een computer expert.... maar eentje die (nog) niet in de gaten heeft dat een PC een ander OS heeft dan dedicated hardware.

Toch een vriendelijk- doch dringend verzoek om jouw toon wat te matigen en je aan te passen aan het forum. Mogelijk kun je dan nog groeien tot een gerespecteerd forumlid...... op deze manier zal je dat niet lukken.
Het T-2 forum is vanaf dag één voortdurend gegroeid tot een fantastische onmoetingsplaats/vraagbaak en heeft daarmee onze verwachtingen overtroffen.

Roel (moderator)

appie21
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 29/09/2009 :  12:58:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van appie21  Klik om appie21s MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Bert,
Op de officiele Yamaha site van PSR-910 staat :

Hoe graag men/je het ook wil lezen, maar daar staat niets over MP3 opname mogelijkheden Dat moeten we zelfs helemaal niet willen op een Tyros.

Het valt me op dat je denkt 'even' de Frauenhofer MP3 algortimes in te bakken in de firmware van een Tyros. Hopelijk besteedt Yamaha daar geen tijd aan om zo (kostbare) code ruimte te verspillen.

Waarom zouden wij dat niet willen.. Soms is het gewoon makkelijker (en sneller) om even iets wat je bijvoorbeeld via de mail wil versturen als het mp3 is. natuurlijk gaat de kwaliteit achteruit. maar dat maakt toch niet uit voor een proef opname. zolang ze ook de huidige wav kwaliteit er maar in zit vind ik het een zeer verwelkomende update!

http://www.keyboardspelen.nl
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000