Auteur |
Onderwerp |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 30/09/2009 : 16:03:33
|
Hallo allemaal,
hier ben ik weer met een probleempje ivm met de midifiles.
Ik laadt de midifile "Comment ça va" van de Shorts; ik zoek het kanaal waar de melodie opstaat om de noten op het scherm te kunnen aflezen; ik transponeer het geheel naar voor mij leesbare noten; ik doe nog een aantal aanpassingen in de mixingconsole; ik kies voices om de melodie te spelen; als alles naar wens is doe ik EXECUTE in de songcreator "SETUP" en save ik dit naar de HD; hierna maak ik een registratie,waarbij ik bijna alles aanvink, en save ik deze.
Wanneer ik deze registratie nu gebruik en de midifile start, begint de intro te spelen, alles ok, en nu komt de kat op de koord: na de intro,wanneer de melodie begint, zonder ergens aan te komen, wijzigt plotseling de voiceregistratie. Ik heb de indruk dat nu de voices van een voorheen gebruikte registratie van een andere song gebruikt worden.
Dus het probleem is dat de opgeslagen registratie niet correct uitgevoerd wordt. Dit gebeurt niet met alle midifiles, bvb. met de midifiles "Stand by me" of "It's now or never" heb ik dit probleem niet.
Bijkomend vraagje : ik lees regelmatig dat een reset gedaan wordt door de hoogste "C" in te drukken bij het opstarten; blijven de "user"-instellingen dan behouden ? kunnen de gemaakte registraties dan nog gebruikt worden ?
Wie weet raad ? Bij voorbaat dank voor de reactie.
groetjes eddy
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 30/09/2009 : 16:20:40
|
Eddy, Het 'probleem' is dat je niet de midi-file hebt aangepast. In de meeste midi's staan instructies om instrumenten te kiezen of effecten te veranderen. Die commando's kunnen her en der in de midifile staan, zoals aan het begin, na een intro..... of weet ik waar.
Ikzelf weet hoegenaamd niks van editen op de Tyros, maar mogelijk kan de site van Frans of andere forumleden je uit de brand helpen. Resetten van de Tyros heeft zowieso geen enkel nut
|
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 30/09/2009 : 19:44:54
|
Geen paniek Eddy,
Je hebt de song geladen, daarna heb je de keyboard voices veranderd met een registratie of je hebt OTS Link aan staan. Of je hebt tijdens het opnemen van de song wat veranderd.
Of je hebt middenin de song,(dus je hebt niet eerst op stop gedrukt) execute uitgevoerd in de song setup. En je had blijkbaar "keyboard voices" aangevinkt.
"keyboard voices" is nl het enige wat je anders dan aan het begin van de song kan executen in de song setup.
De oplossing is het weg halen van het meta-event van de "keyboard voice" : FF 7F len 43 73 0D 01 [Data]
Ga in de song creator naar tab SYS/EX. Stel eventueel het filter alleen in op "Meta event FF)" en haal het des betreffende meta event (FF 7F len 43 73 0D 01 [Data])weg. Voor len staat een 2 cijfers en aan het eind = [Data] 4x2 cijfers met het ~ teken.
Deze meta-events gaan voor een registratie en wanneer je een song afspeelt en onderweg (dus ook aan het begin van de song) tegen komt veranderd dit dus de keyboard voices.
Als je dit probleem wil voorkomen vink dan niet in de song setup "keyboard voices" aan. Maar doe dit gewoon met de registraties.
Als je echter bij het afspelen van de song wel automatisch keyboard voices wil laten veranderen, gebruik je dus in song creator setup met "keyboard voices" aangevinkt en dan op de juiste positie execute drukken.
Heb je al aan het begin van de song (bar,beat,clock = 000:2:0000) een ongewenste "keyboard voice" meta-event staan, kun je die ook gewoon weghalen.
De "keyboard voices" kun je dan ook in een registratie opslaan. Memory met voice aan gevinkt.
Groeten Wim
|
|
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 01/10/2009 : 14:22:13
|
Das toeval, dit ondekte ik laatste ook tijdens een optreden. Midden in een midifile ging mijn voice van piano naar gitaar.
Vreemd dat ie dat allemaal meeneemt.
Werner |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 02/10/2009 : 20:23:26
|
hallo jongens,
dankjewel voor de spoedige reacties.
Zodra ik wat tijd vindt ga ik hier zeker nog mee aan de slag.
Wat Wim vertelt komt zeer plausibel over en toont aan dat ik momenteel toch nog maar een broekje ben in deze materie.
Ik hoop eruit te komen en zal jullie zeker op de hoogte houden van mijn (Tyros-)avonturen.
Nogmaals dank en met vriendelijke groet
eddy |
|
|
|
Onderwerp |
|