Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 T3 klanken als vst-plugins te gebruiken?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

n/a
deleted

3 berichten

Geplaatst - 02/09/2009 :  22:12:02  Toon profiel  Reageer met citaat
wie kan mij vertellen hoe ik de geluiden van de tyros 3 in de computer kan dowloaden zo dat ik ze als vst plugin kan gebruiken

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 02/09/2009 :  22:47:48  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi mpprodukties,

Welkom op dit forum, ik hoop dat je je vragen altijd beantwoord zult krijgen!

Wel is het zo netjes je even voor te stellen voordat er directe vragen worden gesteld. We zijn dan wel een open community, maar met de deur in huis vallen is niet de meest fijne manier om benaderd te worden. Niets aanvallends bedoeld

Nu voor je vraag:

Waarschijnlijk zal dit niet gaan. De Tyros 3 maakt gebruik van geavanceerde, speciaal door Yamaha ontwikkelde chipsets om de Articulation Element Modeling (de techniek die de Tyros 3 laat klinken zoals hij klinkt). Deze chips zitten niet in een standaard PC, waardoor het niet mogelijk is om de geluiden in je PC te gebruiken.

Je kunt natuurlijk wel bijvoorbeeld een midifile maken op de PC, die later in de Tyros 3 laden en aanpassen met de Tyros 3 klanken.

Ik hoop je hiermee genoeg te hebben geinformeerd

Groeten,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

3 berichten

Geplaatst - 02/09/2009 :  22:49:41  Toon profiel  Reageer met citaat
sorry mijn naam is rinus ,maar is er ook geen mixermap voor de tyros

hkelder
Starting Member

11 berichten

Geplaatst - 20/09/2009 :  16:25:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rinus,

Als VST-plugin nog niet gevonden, maar je kunt je Tyros wel via de pc laten spelen met de Tyros geluiden.
Hiervoor moet je een midi-interface gebruiken.
Je sluit deze via USB op je PC aan en de andere zijde in de midi-in van de Tyros.
Via pc software als Logic, Cakewalk o.i.d kun je dan midifiles afspelen op de PC met het geluid van je Tyros.

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 04/10/2009 :  04:53:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat Martijn zegt is idd waar, als ik een midifile heb gemaakt en ik speel hem af op de pc dan klinkt die midifile meestal voor geen meter de geluiden zijn vaak zo afschuwelijk en dat is best wel jammer. en ik heb ook wel programma's zoals Cakewalk maar als ik daarin een Tyros midifile wil bewerken verandert Cakewalk sommige geluiden naar afschuwelijke instrumenten, bijvoorbeeld ik had een midifile gemaakt en ik wilde de © copyright erin zetten via Cakewalk (dus geen geluiden veranderen) en ik doe dat en plots komt er een keiharde Mondharmonica door me midifile heen toen ik die weer in de Tyros inladen. En vaak wil ik ook gewoon me midifiles draaien op de pc echt jammer dat Yamaha daar niks voor heeft bedacht voor hun klanten :).

Grtz,

Daniel.

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 04/10/2009 :  06:14:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Daniel

Ik maak regelmatig met mijn Tyros 3 midi-files en bewerk deze op mijn pc met sonar.

Ik heb deze problemen nooit (meer).
Yamaha stopt wel allerlei instellingen in sys/ex die invloed hebben op het geluid.

Wanneer je een midi-file op de tyros maakt worden de instellingen gewoon meegenomen.

Ik denk dat het probleem in de midi-setup ligt die men gebruikt.
By midi-setup "All Parts" wordt zowel bij Tab TRANSMIT als RECEIVE
alles versuurd en ontvangen.
Vaak krijg je dan een midi-loop.

Ik heb 2 midi-setup gemaakt voor het afspelen op de PC en afspelen op de Tyros.
En ik heb deze 2 midi-setups opgeslagen in mijn user van de setup.

Voor het afspelen op de PC heb ik bij tab TRANSMIT alles uit geschakeld.
Voor het afspelen op de Tyros heb ik bij tab RECEIVE alles uit geschakeld.

Bij tab SYSTEM heb ik voor afspelen op PC de SYS/EX + CHORD SYS/EX transmit uitgeschakeld.
Bij tab SYSTEM heb ik voor afspelen op de Tyros de SYS/EX + CHORD SYS/EX transmit + receive uitgeschakeld.

Het uitschakelen van SYS/EX receive heb ik gedaan om dat ik soms mijn TRITON de Tyros aanstuur en deze ook instellingen veranderd.
Ook al heb ik de sys/ex tansmit op mijn TRITON uitgeschakeld.

Via FUNCTION > MIDI switch ik dan tussen deze 2 midi-setups.

Anders als ik met de Tyros een song afspeel en ik sonar heb open staan op mijn pc,
dan veranderd het geluid van de miditrack waar ik op dat moment op sta in sonar.

Voor zowel cubase als cakewalk, sonar zijn "ins. def" te downloaden.
Dit is een mixermap voor de tyros waar je je sounds kunt kiezen.

Wat het jouw verhaal wat "© copyright" (dus geen geluiden veranderen) betreft ken ik niet.
Zet je deze in de info?

Vaak laad ik wel de song die ik gemaakt heb op de tyros ook.
Druk je op stop dan heb je de juiste instellingen.

Groeten Wim

Bewerkt door tyro op 04/10/2009 06:33:03
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000