Auteur |
Onderwerp |
Willy
Junior Member
91 berichten |
Geplaatst - 03/10/2009 : 14:51:17
|
Ik heb een system reset gedaam maar de vocalist blijft haperen roggelen pruttelen e.d. Hij heeft wel goed gewerkt.Wat voor mogelijkheden zijn er nog meer om de vocalist weer goed werkend te krijgen?
Alvast bedankt,
Willy. |
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 03/10/2009 : 16:16:22
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Willy
Ik heb een system reset gedaam maar de vocalist blijft haperen roggelen pruttelen e.d. Hij heeft wel goed gewerkt.Wat voor mogelijkheden zijn er nog meer om de vocalist weer goed werkend te krijgen?
Alvast bedankt,
Willy.
Hallo Willy ,
Heb je gekeken of de instellingen van de vocalist wel het zelfde staan als toen hij wel goed werkte ? het klinkt namelijk alsof je nu de instelling vocoder hebt aan staan , en dan krijg je meer een computer stemmetje. Het is voor jezelf belangrijk dat je weet welke instellingen je voorheen gebruikt heb. En daarbij komt ook nog eens dat als jij zelf bijvoorbeeld verkouden bent en een schorre stem hebt of wat dan ook , de vocalist dat nog eens versterkt en dan kan het ook zo gaan klinken.
maar kijk eerst je instellingen allemaal maar eens goed na via de knop ''VH TYPE SELECT''
succes!!
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 03/10/2009 16:17:23 |
|
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 05/10/2009 : 09:31:59
|
Hoi Willy,
dit klopt. Na aanschaf van mijn T3 ontdekte ik hetzelfde als jij. Heb Yamaha hierover een email gestuurd en deze meldde dat het klopt. Zit m in de software, T2 heeft ditzelfde probleem. Helaas weten ze bij Yamaha niet of er daadwerkelijk een oplossing voor komt. Wel erg jammer want zonder dat gepruttel en geroggel klinkt ie gewoon heel goed.
Ik gebruik momenteel nog steeds een losse vocalist.
Groetjes,
Werner |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 05/10/2009 : 13:24:38
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wernerjo
Hoi Willy,
dit klopt. Na aanschaf van mijn T3 ontdekte ik hetzelfde als jij. Heb Yamaha hierover een email gestuurd en deze meldde dat het klopt. Zit m in de software, T2 heeft ditzelfde probleem. Helaas weten ze bij Yamaha niet of er daadwerkelijk een oplossing voor komt. Wel erg jammer want zonder dat gepruttel en geroggel klinkt ie gewoon heel goed.
Ik gebruik momenteel nog steeds een losse vocalist.
Groetjes,
Werner
Hoi Werner ,
De vocoder instelling word het meest bij midifiles gebruikt om de vocalist-track te volgen . maar als je met styles speeld kun je het beste één van de vele andere mogelijkheden nemen. (is mijn mening dan he) Ik heb zelf een keertje voor de lol een opname gemaakt met mijn T2 met de vocalist type instelling Girl Duet , en ik moet zeggen dat ik van verschillende mensen de vraag kreeg met wie ik dat nummer samen zong want ze vonden het mooi klinken. en ook de mannen stemmen zijn goed te gebruiken. je moet één ding niet vergeten en dat is dat je echt goed toonvast en zuiver moet kunnen zingen anders word het niets met de vocalist.
En Yamaha weet heus wel dat dit puur te maken heeft met hoe gezongen word , en dan bedoel ik dus door een ervaren zanger of door een huis tuin en keuken zanger die het ook eens wil proberen. Yamaha wil volgens mij gewoon niemand voor het hoofd stoten door te zeggen van je kan gewoon niet zingen bla bla bla .
Als je echt een goeie vocalist wil , moet je eens gaan luisteren naar de ''VOICE WORKS PLUS'' van TC-HELICON
Klik maar eens op onderstaande link voor meer info en demo's
http://www.tc-helicon.com/voiceworksplus.asp
groetjes Ben
|
Bewerkt door Ben op 05/10/2009 13:25:43 |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 05/10/2009 : 18:48:50
|
Je hebt gelijk Ben.
Ik werk al een tijdje met de Voiceworks plus. Dit apparaat werkt perfect.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 05/10/2009 : 19:02:17
|
Demo's klinken goed
Groeten Wim |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 05/10/2009 : 23:58:54
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Je hebt gelijk Ben.
Ik werk al een tijdje met de Voiceworks plus. Dit apparaat werkt perfect.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Hoi Rene ,
het is dat ik zelf niet meer doe optreden anders wist ik het wel. Heb deze wel al eens uitvoerig mogen testen , en vond het toen ook jammer dat deze niet eerder op de markt was gekomen. Het is gewoonweg een waanzinige toevoeging voor iedere entertainer die zingt.
Groetjes Ben
|
|
|
Willy
Junior Member
91 berichten |
Geplaatst - 06/10/2009 : 13:40:20
|
Jullie hebben helemaal gelijk er zijn natuurlijk veel betere vocalisten dan die in de T3 zit....ik heb tot nu toe altijd met een Digitech-Workstation gewerkt.Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de vocalizer in de T3 WEL naar behoren moet werken, en dat heeft niets met zangkwaliteit te maken. Als je vals zingt klinkt de vocalist natuurlijk ook vals.
Groeten, Willy. |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 06/10/2009 : 15:37:55
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Willy
Jullie hebben helemaal gelijk er zijn natuurlijk veel betere vocalisten dan die in de T3 zit....ik heb tot nu toe altijd met een Digitech-Workstation gewerkt.Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de vocalizer in de T3 WEL naar behoren moet werken, en dat heeft niets met zangkwaliteit te maken. Als je vals zingt klinkt de vocalist natuurlijk ook vals.
Groeten, Willy.
Hoi Willy ,
Als jij echt denkt dat hij voorheen wel goed werkte en nu in 1 keer niet meer dan zou ik zeggen , breng hem ter reparatie en laat het eens nakijken. Ik heb alleen aangegeven wat ik dacht dat de oorzaak kon zijn (verkeerde instellingen) Dat van het vals zingen had ik er algemeen bij geschreven wat betreft het reageren van Yamaha.
Meer kunnen wij helaas ook niet , wij kunnen ook niet horen wat jij wel hoord bij de tyros en dat maakt het dan alleen maar moeielijker om een goede oplossing of tip te kunnen geven. vandaar dat ik nu ook zeg , laat hem eens nakijken.
Ik hoop in iedergeval voor je dat er toch een oplossing komt.
succes verder.
Groetjes Ben
|
|
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 06/10/2009 : 16:24:38
|
Hoi Ben,
Zoals ik al zei Yamaha geeft toe dat er zowel in de T2 als T3 iets aan de software moet gebeuren. Wat betreft zuiver zingen, ik sta al 27 jaar op de buhne en wil mezelf niet ophemelen maar, dit heeft er niets mee te maken. Als je vals zingt klinkt de vocalist ook vals als heb je nog zo'n goed apparaat. Ik gebruik een Digitech ( zo'n 12 jaar oud ) dus met niet al te veel poespas en die is achterhaald wanneer ik de T3 hoor. Inderdaad Girl Duet is geweldig.
Het pruttelen en roggelen wat je hoort is een bug in de T3 en dat is gewoon heel jammer. Dus het wordt idd een TC-Helicon...
Groetjes,
Werner |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 06/10/2009 : 16:54:50
|
...Of je zoekt de fout niet bij Yamaha of laat anderen zeggen dat je niet kan zingen, maar kijk eens bij je microfoon instellingen. Haal eens wat laag en/of midden weg en luister wat er gebeurt.... Succes!!! Grtz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 06/10/2009 : 18:35:45
|
Ik had de PC (mediaplayer) via de line-in lopen.
Het eene moment was het geluid nog goed en het andere moment was het een rommeltje.
Ik denk dat er toch ergen een fout zit in de mic/line-in sectie van de tyros 3
Groeten Wim |
|
|
klinkt als
Average Member
112 berichten |
Geplaatst - 06/10/2009 : 18:45:15
|
Ik sluit me aan bij Heiko, had in het begin ook het idee dat het allemaal niet zo mooi klonk (en veel van hetzelfde!) maar na enig gerommel met de knopjes, kwam er een lekkere sound uit.
Ben van mening dat het puur met eigen stem (hoog/laag ..man/vrouw) te maken heeft en daar moet je het geheel aan aanpassen, en wanneer je een andere microfoon aansluit kan het verhaal weer anders zijn.
Bovenstaande is uit eigen ervaring, na een gezellig meezingmiddag met m'n kleine nichtje.
Zingen is niet echt mijn ding, maar op de T3 klink ik niet beroerd. |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 06/10/2009 : 18:55:48
|
Hoi,
Let eens op het volgende. Om een kopie van de stem te maken zoekt de tyros naar de noot die ingegeven wordt. Daarom heeft ie dus een goed signaal nodig, om te kunnen herkennen. Als je vals zing, zal de tyros zoeken naar de juiste noot. Als je er dus tussen in zit heb je de kans dat hij tussen de twee aangrenzende noten blijft zoeken en dus heen en weer springt. Dat is dus ook de reden dat ik niet zing (Hahahaha) Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 06/10/2009 : 19:13:23
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wernerjo
Hoi Ben,
Zoals ik al zei Yamaha geeft toe dat er zowel in de T2 als T3 iets aan de software moet gebeuren. Wat betreft zuiver zingen, ik sta al 27 jaar op de buhne en wil mezelf niet ophemelen maar, dit heeft er niets mee te maken. Als je vals zingt klinkt de vocalist ook vals als heb je nog zo'n goed apparaat. Ik gebruik een Digitech ( zo'n 12 jaar oud ) dus met niet al te veel poespas en die is achterhaald wanneer ik de T3 hoor. Inderdaad Girl Duet is geweldig.
Het pruttelen en roggelen wat je hoort is een bug in de T3 en dat is gewoon heel jammer. Dus het wordt idd een TC-Helicon...
Groetjes,
Werner
Hallo Werner ,
Als dit probleem bij de t2 en t3 bij yamaha bekend is vind ik sowieso dat ze het openbaar moeten maken bij de muziekzaken , zodat vervolgens zij hun klanten op de hoogte kunnen brengen. Toch? zou wel zo netjes zijn vind ik. Ik zeg dit omdat ik namelijk nog niets wist van dit probleem totdat willy als eerste zijn bericht hier plaatste.
En voor echt te gebruiken op de bühne te gebruiken vind ik de vocalist van de tyros veel te zwak. daarom dat ik ook over voiceworks plus begon ps: zelf heb ik bijna 20 jaar bühne ervaring en kan wegens ziekte ook niet meer optreden.
Van digitech ken ik persoonlijk alleen de vocalist ''performer'' en die was ook goed te gebruiken.
En dan moet ik even iets recht zetten geloof ik , ik beweer ook absoluut niet dat je niet kan zingen he , want daar heb ik het recht niet voor aangezien ik je nog nooit heb horen zingen En als je 27 jaar op de buhne zit , dan zit dat denk ik ook wel goed met het zingen anders had je die 27 jaar ook niet gehaald denk ik
Je zult er overigens ook geen spijt van krijgen als je de voiceworksplus van tc-helicon gaat aanschaffen
succes verder!
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 06/10/2009 19:15:59 |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
|
Onderwerp |
|