Auteur |
Onderwerp |
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 15/10/2009 : 19:41:20
|
Hoi Ben,
Muziek geeft inderdaad veel plezier, dat is de enige reden waarom ik er bewust een hobby van heb gemaakt en nooit een beroep. Heb wel gespeeld op bruiloften, feesten en partijen. Dat was goed te doen toen ik nog niet op mezelf woonde. Maar met een eigen huis, een 40-urige werkweek (een drukke IT-er), het huishouden, het sociale leven en de relatie natuurlijk absoluut niet te vergeten, ontbreekt het mij enigzins aan tijd om het optreden weer op te pakken ;-). Maar sinds ik de Tyros 3 heb kriebelt het af en toe wel weer.
Afijn, weer even "on topic". Er zijn een paar redenen waarom ik de interne Vocal Harmony presets (waaronder de Girls Duet) niet gebruik. Ondanks dat ontzettend veel standaardinstellingen geweldig zijn uitgebalanceerd op de Tyros 3 (qua galminstellingen en volumeverhoudingen), vind ik de Vocal Harmony presets wat matig. Veel Vocal Harmony presets bevatten een merkwaardige vibrato instelling of de harmoniestemmen klinken te hoog of te laag waardoor het bij elkaar zo onnatuurlijk gaat klinken. Daarnaast is naar mijn mening de balans tussen je eigen stem en de harmoniestemmen in de presets niet naar mijn zin, je wilt niet dat de harmoniestemmen gaan overheersen (dat is wat ik bedoel in één van de tips in de tweede video). Mijn user instellingen heb ik voor mijn eigen stem en eigen gebruik geoptimaliseerd om een zo natuurlijk mogelijk effect te krijgen. Het enige verschil tussen de VOCODER en CHORD harmony user instellingen die ik demonstreer zit in het bereik waarin de harmoniestem zich mag bevinden. Bij CHORD staat deze op "auto", zodat de harmonie niet onnodig laag of onnodig hoog gaat klinken. Bij VOCODER staat deze op "-1", omdat ik dan via een MIDI spoor bepaal wat het bereik is van de (mee)gezongen harmonie. Je merkt het al, ik hou graag controle over datgene wat het keyboard doet en hoe het moet klinken.
Ik zal eens nadenken over een derde Vocal Harmony demo video waarin ik gebruik maak van een style. Dan zijn de drie meest voorkomende situaties denk ik wel aan bod geweest. Er gaat altijd wel wat tijd in zitten (een demo video maken kost mij al snel een uurtje of 6-8, inclusief voorbereidingen, herpogingen en grafische bewerking).
En tjonge....wel erg leuk al die reacties. Ik sta dan ook nooit in de belangstelling, ben wat bescheiden zal ik maar zeggen. Het werkt bijna verslavend, hahahaha. Meer, meer, meer, meer :-). |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 15/10/2009 : 19:46:37
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JohnT3 Mijn complimenten!
Nu moet ik nog eens leren spelen.
Dank je wel John. Wellicht leuk om even kort te vermelden: ik ben op mijn 7e begonnen met orgelles. Heb zo'n 4-5 jaar les gehad. Daarna ben ik gewoon lekker mezelf gaan ontwikkelen. Noten lezen dat doe ik niet (heb ik een hekel aan), alles gaat op gehoor. En dan ook lekker eenvoudig in de toonsoorten C, F en G. Lang leve de transpose knop!!! |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 15/10/2009 : 20:00:00
|
Ik kon het niet laten, maar dit filmpje op YouTube vond ik wel erg grappig en geheel passen in dit Vocal Harmony topic. Zo kun je de Vocal Harmony dus ook gebruiken, al is het niet mijn ding om dit zelf zo te gebruiken, hahaha.
http://www.youtube.com/watch?v=Y8n3h0ji0kM |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 15/10/2009 : 21:43:56
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door robbiedoes
Hoi Ben,
Muziek geeft inderdaad veel plezier, dat is de enige reden waarom ik er bewust een hobby van heb gemaakt en nooit een beroep. Heb wel gespeeld op bruiloften, feesten en partijen. Dat was goed te doen toen ik nog niet op mezelf woonde. Maar met een eigen huis, een 40-urige werkweek (een drukke IT-er), het huishouden, het sociale leven en de relatie natuurlijk absoluut niet te vergeten, ontbreekt het mij enigzins aan tijd om het optreden weer op te pakken ;-). Maar sinds ik de Tyros 3 heb kriebelt het af en toe wel weer.
Afijn, weer even "on topic". Er zijn een paar redenen waarom ik de interne Vocal Harmony presets (waaronder de Girls Duet) niet gebruik. Ondanks dat ontzettend veel standaardinstellingen geweldig zijn uitgebalanceerd op de Tyros 3 (qua galminstellingen en volumeverhoudingen), vind ik de Vocal Harmony presets wat matig. Veel Vocal Harmony presets bevatten een merkwaardige vibrato instelling of de harmoniestemmen klinken te hoog of te laag waardoor het bij elkaar zo onnatuurlijk gaat klinken. Daarnaast is naar mijn mening de balans tussen je eigen stem en de harmoniestemmen in de presets niet naar mijn zin, je wilt niet dat de harmoniestemmen gaan overheersen (dat is wat ik bedoel in één van de tips in de tweede video). Mijn user instellingen heb ik voor mijn eigen stem en eigen gebruik geoptimaliseerd om een zo natuurlijk mogelijk effect te krijgen. Het enige verschil tussen de VOCODER en CHORD harmony user instellingen die ik demonstreer zit in het bereik waarin de harmoniestem zich mag bevinden. Bij CHORD staat deze op "auto", zodat de harmonie niet onnodig laag of onnodig hoog gaat klinken. Bij VOCODER staat deze op "-1", omdat ik dan via een MIDI spoor bepaal wat het bereik is van de (mee)gezongen harmonie. Je merkt het al, ik hou graag controle over datgene wat het keyboard doet en hoe het moet klinken.
Ik zal eens nadenken over een derde Vocal Harmony demo video waarin ik gebruik maak van een style. Dan zijn de drie meest voorkomende situaties denk ik wel aan bod geweest. Er gaat altijd wel wat tijd in zitten (een demo video maken kost mij al snel een uurtje of 6-8, inclusief voorbereidingen, herpogingen en grafische bewerking).
En tjonge....wel erg leuk al die reacties. Ik sta dan ook nooit in de belangstelling, ben wat bescheiden zal ik maar zeggen. Het werkt bijna verslavend, hahahaha. Meer, meer, meer, meer :-).
Hoi Robbie ,
Dat je dan geen tijd meer over hebt dat begrijp ik maar al te goed En ja het kriebeld bij ook nog steeds om weer te gaan spelen al heb ik dan geen tyros 3 maar een 2 (voor mij genoeg , kan door zware rugklachten toch niet meer zolang zitten of staan )
Ik zelf heb nooit opgetreden met de vocalist omdat de toenmalige drummer van mij de 2e stem zong . Ik gebruik hem af en toe voor thuis. Ik probeer voor opnamens de 2e stem zelf in te zingen zonder vocalharmony maar is best moeielijk als je altijd solo hebt gezongen
En dat er veel tijd en werk zit om een demo te maken kan ik me heel goed voorstellen.
Maar ben wel weer benieuwd naar je volgende demo
je kent toch zeker wel dat liedje van '' 't is moeielijk bescheiden te blijven '' ? hahahaha
Dat is juist wat het zo leuk maakt om een muzikant te zijn
Succes en veel plezier verder!
Groetjes Ben
|
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 15/10/2009 : 21:52:10
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JohnT3 Mijn complimenten!
Nu moet ik nog eens leren spelen.
Dank je wel John. Wellicht leuk om even kort te vermelden: ik ben op mijn 7e begonnen met orgelles. Heb zo'n 4-5 jaar les gehad. Daarna ben ik gewoon lekker mezelf gaan ontwikkelen. Noten lezen dat doe ik niet (heb ik een hekel aan), alles gaat op gehoor. En dan ook lekker eenvoudig in de toonsoorten C, F en G. Lang leve de transpose knop!!!
Hey Robbie ,
jij bent dus ook zo vroeg begonnen ik ben op mijn 5e jaar begonnen tot mijn 13e en daarna ook mezelf verder gaan ontwikkellen . de reden dat ik stopte was dat de nummers me te klassiek werden en dat vond ik maar niks. En ik improviseerde graag er wat noten bij omdat ik het dan mooier vond , alleen was mijn leraar daar niet zo blij mee hahaha Maar door dat improviseren heb ik wel weer veel geleerd
Groetjes Ben
|
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 15/10/2009 : 21:54:16
|
Ik kon het niet laten, maar dit filmpje op YouTube vond ik wel erg grappig en geheel passen in dit Vocal Harmony topic. Zo kun je de Vocal Harmony dus ook gebruiken, al is het niet mijn ding om dit zelf zo te gebruiken, hahaha.
http://www.youtube.com/watch?v=Y8n3h0ji0kM
hahahaha leuk filmpje , vraag me af hoe die vent zijn eigen lach heeft kunnen inhouden tijdens die opname. (was niets voor mij geweest)
Groetjes Ben
|
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 16/10/2009 : 19:12:22
|
Hoi Robert,
Erg mooi en beschaafd gemaakt........nogmaals petje af.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 25/10/2009 : 22:44:04
|
Beste forummers,
Zoals toegezegd (en op verzoek van Ben), er is een derde demo video gemaakt met de Vocal Harmony in combinatie met het gebruik van een style: Blanket on the ground. Ik heb nog even de fabriek presets geprobeerd, maar oh jee....nee, die klinken echt allemaal voor geen meter (sorry). Dus ik heb het toch bij mijn eigen user preset(s) gehouden, zoals deze ook worden uitgelegd in de video.
Veel plezier!!!
http://www.youtube.com/user/robbiedoesNL#p/u/0/-IPMYcfvZ9U |
|
|
klinkt als
Average Member
112 berichten |
Geplaatst - 26/10/2009 : 13:43:45
|
Hallo Robert,
Klinkt weer lekker in mijn oren!
Bedankt voor deze mooie bijdrage. |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 26/10/2009 : 14:50:19
|
Beste forummers,
Zoals toegezegd (en op verzoek van Ben), er is een derde demo video gemaakt met de Vocal Harmony in combinatie met het gebruik van een style: Blanket on the ground. Ik heb nog even de fabriek presets geprobeerd, maar oh jee....nee, die klinken echt allemaal voor geen meter (sorry). Dus ik heb het toch bij mijn eigen user preset(s) gehouden, zoals deze ook worden uitgelegd in de video.
Veel plezier!!!
http://www.youtube.com/user/robbiedoesNL#p/u/0/-IPMYcfvZ9U
Hoi Robert ,
Ook deze keer klinkt het weer mooi en ja ik ben het met je eens dat de fabrieks presets niet echt best klinken maar met jou instellingen vind ik het toch goed klinken hoor. Daarom mijn complimenten en dank voor het maken van de demo en goede uitleg.
Groetjes Ben |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 26/10/2009 : 15:19:15
|
Weer jezelf overtroffen,erg goed filmpje (geluid,beeld,montage & uitleg)
Groet, Soryt |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 27/10/2009 : 14:14:58
|
Bedankt voor wederom alle positieve reacties .
Ik zou het overigens ook erg leuk vinden als mensen hier hun ervaringen posten, na het uitvoeren van de door mij aangegeven user preset instellingen van de Vocal Harmony.
Groetjes, Robert |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 27/10/2009 : 17:31:34
|
Robert, Na jou voorbeeld een paar VH presets gemaakt,en hoewel ik absoluut geen echte zanger ben is de kwaliteit er met sprongen op vooruit gegaan. Het robotachtige is hoegenaamd verdwenen,dat hoor je op alle harmonizers vaak in de demo's en dat vind ik dus niet om aan te horen. Blijkt dus best wel een behoorlijke VH in de T3 te zitten,het vraagt wel wat afstelwerk maar dat hoort erbij. Zou je van je andere presets wat schermafbeeldingen kunnen plaatsen ? Ter leering ende Vermaeck
Groet & bedankt voor al je info
Soryt |
|
|
Onderwerp |
|