Auteur |
Onderwerp |
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 13/10/2009 : 00:18:09
|
Ok, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een opname (beeld & geluid) gemaakt om de vocal harmony van de Tyros 3 te demonstreren. Dit is het beste wat ik eruit heb kunnen halen (maar ik geef toe, mijn oude Digitech Vocalist Studio presteert beter/stabieler).
Enuhhh...ik heb het al eerder gezegd in dit topic; ik ben geen professioneel zanger hè!!! Ben ook maar een IT-er met muziek puur als hobby.
http://www.youtube.com/user/robbiedoesNL#p/u/0/bZUy0LKMMc0 |
Bewerkt door robbiedoes op 13/10/2009 17:38:07 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 13/10/2009 : 09:01:20
|
Hallo Robbie,
Alle respect voor de gemaakte filmpjes. Zowel voor de audio als het grafische deel. Heb er met plezier naar gekeken. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 13/10/2009 : 09:59:28
|
Helemaal mee eens. Top! Werd teveel afgeleid door het geluid. Ik moet het filmpje nog wel een paar keer bekijken om er nuttige informatie uit te halen. ('k wor ook een daggie ouwer..) Dank je Robbie! Grtz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 13/10/2009 : 11:37:50
|
Ook ik ben het er volkomen mee eens Goed in elkaar gezet Robbie , en het geluid vond ik ook prima. Ook ik ga hem nog eens een paar keer bekijken .
Groetjes Ben |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 13/10/2009 : 12:04:04
|
Prima demonstratie,je kan in ieder geval prima zingen. En de vocalizer vind ik prima klinken.
Gr, Soryt |
|
|
ROMANTIKO
Senior Member
546 berichten |
Geplaatst - 13/10/2009 : 17:25:28
|
Hey ROBBIE vind ik schitterend wat je hier voorschoteld,ik heb al je videos bekeken en beluisterd,subliem hoe je dit presenteert,zo kan ik er nog iets van leren hartelijk dank en nog meer van dat!!groetjes ROMANTIKO |
|
|
Niek
Average Member
197 berichten |
Geplaatst - 13/10/2009 : 20:25:54
|
Hi Robbie,
Geweldig om naar te kijken en te luisteren. Het zou fantastisch zijn als je nog wat meer details zou willen geven welke styles / settings / externe app. e.d. je gebruikt hebt.
Groet, Niek |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 13/10/2009 : 20:41:03
|
Hoi Robert,
Ik heb genoten van je demostratie.
Ik zie dat je ook een VS1680 hebt. Ik heb deze nl. ook + ook HS80.
Kan je ook de harmonie stem appart uitsturen.
Heb je eerst wat opgenomen in de VS1680 of is alles realtime uit de T3?
Gebruik je de VS1680 als Mic ingang of als mixer tussen T3 en HS80?
Groeten Wim |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 13/10/2009 : 21:13:44
|
Aan iedereen die reeds gereageerd heeft (en degenen die wellicht nog reageren): heel erg bedankt voor alle positieve reacties. Dat doet mij best wel goed. Zelf ben ik nooit zo erg tevreden over mijn eigen performance, maar dat komt ook omdat ik nogal perfectionistisch ben. Familie en vrienden zeggen altijd wel dat het goed klinkt, maar van mensen als jullie (die notabene ook muzikaal zijn i.v.m. het bespelen van een instrument) mag ik ervan uitgaan dat het een (h)eerlijk positief oordeel is, hahaha.
Door alle positieve reacties ben ik inmiddels bezig met een nieuwe demo (maar de accu van mijn camera is even op en wordt nu inmiddels weer opgeladen). Dit zal een demo worden met de vocal harmony aangestuurd via akkoorden i.p.v. via een vocal harmony track in een MIDIfile. Gewoon om even te laten zien dat dat op zich ook wel te gebruiken is.
@Tyro: Alles wat je hoort in de demo's wordt live (af)gespeeld vanaf een MIDIfile op de Tyros 3. De Roland VS-1680 staat er simpelweg tussen als compacte digitale mengpaneel voor de aansturing van de HS-80/HS-10 combinatie. Er staat ook maar één kanaal open, een stereokanaal waarop de Tyros 3 is aangesloten. De microfoon is dan ook rechtstreeks op de Tyros 3 MIC ingang aangesloten. Ik weet nog niet of de harmony apart kan worden uitgestuurd. Er zijn wel wat mogelijkheden op de Tyros om bepaalde zaken via een aparte uitgang uit te sturen. Dat zou ik even nader moeten onderzoeken.
@Niek: Natuurlijk wil ik alle details vrijgeven die maar nodig zijn voor de geïnteresseerden. In de demo gebruik ik dus geen style, maar een MIDIfile. Overigens gaan alle MIDIfiles bij mij door een persoonlijke mix. Dus met een MIDI programma op de computer bewerk ik alles naar persoonlijke smaak. Maken van een goede balans, galminstellingen, chorusinstellingen en selectie van geluiden/drumkits. Niets blijft origineel ;-).
Verder staan er naast de Tyros 3 de volgende apparaten: - Roland VS-1680 harddiskrecorder - Beyerdynamic S250 draadloze microfoon - Yamaha HS-80 full range studiomonitoren (2x) - Yamaha HS-10 subwoofer (1x) - Canon Ixus 850IS foto compactcamera voor het opnemen van de videos
De volgende software wordt gebruikt als hulpmiddel voor de computerbewerkingen: - Magix Video Deluxe 15 Premium videobewerkingssoftware op de computer - MIDI Maestro midi bewerkingssoftware op de computer
Tijdens het opnemen loopt de camera mee. Het geluid wordt ook met de HD recording op de Tyros 3 opgenomen. Na een succesvolle opname worden beiden samengevoegd (beeld van de camera + geluid in geexporteerd .wav bestand van de Tyros 3) in Magix Video Deluxe. Zo behaal ik een resultaat waarbij het geluid perfect is (dat is tenslotte het belangrijkste detail als het om muziek gaat).
Genoeg om je er uren, wat zeg ik...., jaren(!) mee zoet te houden :-) |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 14/10/2009 : 14:06:07
|
Hoi Robert,
Ook nog even een late reactie van mijn kant.............petje af. Leuke video. En ehhhh, jezelf niet onderschatten, klinkt echt leuk.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
Willy
Junior Member
91 berichten |
Geplaatst - 14/10/2009 : 18:03:38
|
Ik wil iedereen graag hartelijk bedanken voor het meedenken en voor de demo's bij het oplossen van mijn vocalizer probleem. Dit is werkelijk een SUPER forum.
met muzikale groet, Willy. |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 14/10/2009 : 22:35:09
|
Graag gedaan Willy!! Daar doen we het uiteindelijk allemaal voor .
De eerste demo video was overigens een demonstratie van de Vocal Harmony in VOCODER modus. Dat houdt in dat een voorbespeelde spoor in een MIDIfile de mee te zingen harmonieën bepaalt. Hier komt dus verder geen harmonie-intelligentie van de Tyros 3 om de hoek kijken. Voordeel is dat de harmonie altijd precies zo klinkt zoals die bedoeld is.
Om de hulp nog iets verder uit te breiden, heb ik ook een demo video gemaakt van de Vocal Harmony in CHORDAL modus. Dat wil zeggen dat de Tyros 3 zelf de mee te zingen harmonieën "berekent" aan de hand van de akkoorden die je speelt en de noten die je zingt. Door deze intelligentie en de variaties in het stemverloop zullen de harmonieën niet altijd hetzelfde klinken. Maar het is wel een zeer eenvoudige methode. Deze methode werkt in alle gevallen, of je nu een MIDIfile afspeelt of speelt met behulp van een style.
Hier de link naar de tweede demo video:
http://www.youtube.com/user/robbiedoesNL#p/u/0/xpdwccVgccA |
Bewerkt door robbiedoes op 15/10/2009 08:46:52 |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 15/10/2009 : 10:30:43
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door robbiedoes
Graag gedaan Willy!! Daar doen we het uiteindelijk allemaal voor .
De eerste demo video was overigens een demonstratie van de Vocal Harmony in VOCODER modus. Dat houdt in dat een voorbespeelde spoor in een MIDIfile de mee te zingen harmonieën bepaalt. Hier komt dus verder geen harmonie-intelligentie van de Tyros 3 om de hoek kijken. Voordeel is dat de harmonie altijd precies zo klinkt zoals die bedoeld is.
Om de hulp nog iets verder uit te breiden, heb ik ook een demo video gemaakt van de Vocal Harmony in CHORDAL modus. Dat wil zeggen dat de Tyros 3 zelf de mee te zingen harmonieën "berekent" aan de hand van de akkoorden die je speelt en de noten die je zingt. Door deze intelligentie en de variaties in het stemverloop zullen de harmonieën niet altijd hetzelfde klinken. Maar het is wel een zeer eenvoudige methode. Deze methode werkt in alle gevallen, of je nu een MIDIfile afspeelt of speelt met behulp van een style.
Hier de link naar de tweede demo video:
http://www.youtube.com/user/robbiedoesNL#p/u/0/xpdwccVgccA
Hoi Robbie ,
Op de eerste plaatst weer goed gedaan joh Aangezien je er duidelijk plezier in hebt , heb ik een vraag. Als je soms nog een opname gaat maken met de Vocal Harmony , zou ik je eens willen vragen eens een style te gaan gebruiken en als Vocal Harmony type ''Girl Duet'' . Volgens mij gaat dit erg goed bij jou stem passen.
Ik vraag me eigenlijk af waarom jij niet gaat optreden? Het is net zoals ook Rene zegt , je moet jezelf niet onderschatten
Groetjes Ben
|
|
|
Niek
Average Member
197 berichten |
Geplaatst - 15/10/2009 : 15:43:19
|
Ha Robbie,
Fantastische sound, spel en style.
Dank en groet Niek |
|
|
JohnT3
New Member
21 berichten |
Geplaatst - 15/10/2009 : 17:58:43
|
Robbie, klinkt goed hoor, goede uitleg ook.
Mijn complimenten!
Nu moet ik nog eens leren spelen. |
|
|
Onderwerp |
|