| Auteur |
Onderwerp  |
|
Janwillemboer
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 06/02/2006 : 16:40:24
|
Hallo Eevert en fboss
Ik zal met mijn niet zo techniese knobbel het uit proberen , ik heb in het weekend niet zo veel tydgehad daar voor. Maar van de week savonds probeer ik het weer een paar keer , en van het orgelmodule zal ik het met Henk over hebben .Maar alvast heel hartelijke dank, Wat een geweldige appraat die Tyros.
Groetjes en tot weder schrijven Janwillem
J.W.Boer |
 |
|
|
admin
Forum administrator

300 berichten |
Geplaatst - 07/02/2006 : 11:41:11
|
Dag Jan Willem,
Mijn collega Jan heeft een e-mail naar Yamaha gestuurd. Hij wacht op bericht terug. Wanneer hij bericht terug heeft zal hijcontact met u opnemen. Het is een complex probleem, maar we gaan een oplossing zoeken.
MVG, Henk Oostendorp |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 07/02/2006 : 23:05:51
|
Beste Jan Willem, en iedereen.
Ik ben zo enthousiast geworden van de vele mogelijkheden van de MFC10, dat ik vandaag een MFC10 heb besteld.
Heb ik meteen ook het probleem opgelost dat ik maar één voetpedaal over had voor zowel de Registratie Sequence, en de S. Articulation Voice mogelijkheden (breath enz. enz.)
Weer iedereen de groetjes van; fboss. |
 |
|
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 08/02/2006 : 03:47:11
|
Hey Fboss,
Da's toevallig, ik heb vanmiddag een MFC10 besteld. Volgende week is hij binnen.
Ben reuze benieuwd ;-)
Groetjes, Berend
|
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 08/02/2006 : 20:09:45
|
Beste Berend;
Dan kunnen we wellicht straks deze "Thread" nog eens dunnetjes overdoen.
Bij mij duurt het ook een week.
Zorg dat je hem op Midi B zet, op kanaal 16.
Ik ga de voetpedaal van de MFC10 voor het Volume gebruiken. Maar ik ben nog niet zeker over de aansturing van de Registration- Sequece dit i.v.m. sequece + en - en volgende Reg-bank.
De Sustain en de Expressie ga ik rechtstreeks aan de Tyros2 aansluiten.
De Breath en Guitaarklik van de S. Articulation voices komen dan op de MFC10
Voor de rest ga ik nog een zinvol schema bedenken. Jij ook? ben hierin wel geinteresseerd.
Weer de groetjes van; fboss.
|
 |
|
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 09/02/2006 : 04:24:10
|
Ja, Fboss ;-)
Ik denk dat het 'dik' overdoen zal worden. Heb hier de gebruikershandleiding, en eens bekeken... Zitten nogal wat veel mogelijkheden op. Het is eigenlijk nét wat de Tyros2 nog mist.
Je zult inderdaad héél gestructureerd te werk moeten gaan. Anders wordt het een zooitje. Ik teken het meestal gewoon uit. Ik zie het Tyros systeem maar als een soort database. Een database met records, elk record heeft 8 velden. Elk veld heeft zijn eigen sub-structuur. Als je zo probeert te denken, ga je ook zo werken denk ik. Het zal denk ik een hele tour worden om alle instellingen, met de registraties weg te saven. Ik moet alleen nog effe kijken of ik mijn volumepedaal aan de Tyros of MFC10 hang.
Maar goed, de tijd en uiteraard het forum zullen het doen leren.
Groetjes, Berend
|
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 09/02/2006 : 13:47:49
|
Beste Berend, en Iedereen;
Mijn huidige volume pedaal is een (te)klein pedaaltje, en eigenlijk niet geschikt als volumepedaal. Omdat de volume pedaal vaak constant in gebruik blijft. is een grotere pedaal gemakkelijker denk ik.
Op de MFC10 zitten 30 verschillende signaal mogelijkheden. Maar ik denk dat in de praktijk maximaal 10 knoppen tijdens het spelen simpel zijn aan te spreken.
Er zitten ook maar 10 directe knoppen op de MFC10, en bij het aanspreken van een hoger nummer moet je meerdere knoppen achter elkaar indrukken.
Dus denk ik dat ik er ook maar max. 10 knoppen ga instellen.
Wel kan je aan de MFC10 nog 4 andere pedalen aanhangen. (er zit al vast één grote voetpadaal op).
Dus kan ik van mijn huidige 3 pedalen (Sustain-pedaal, het Volume-pedaal en een switch-pedaal) uitzoeken of ik ze rechtstreeks aan de Tyros2, of aan de MFC10 wil hangen.
Aan de MFC10 en de Tyros2 kunnen dus totaal 8 pedalen, en 10 signaalschakelaars RECHTSTREEKS worden bediend.
Ik vraag me af of er op het forum mensen zijn die vanuit de praktijkervaring met de MFC10 ons verder kunnen informeren.
Allemaal weer de groetjes van; fboss.
|
 |
|
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 11/02/2006 : 20:13:02
|
Hallo,
Kreeg vanmiddag een email van de winkel waar ik de MFC10 bestelde. Yamaha kan het apparaat moeilijk leveren, kan wel 2-3 maanden duren. Wordt weer wachten dus.... :-(
Groetjes, Berend
|
 |
|
|
admin
Forum administrator

300 berichten |
Geplaatst - 22/02/2006 : 21:07:10
|
Beste iedereen,
Sommigen waren reuze benieuwd wat het probleem kon zijn met de instellingen van de MFC10 van Jan Willem Boer. Het grootste probleem was dat het volume van zijn Tyros 2 niet gelijk ging met het volume van zijn extern aangesloten Content orgelmodule. Na onderzoek en bellen met de Content fabriek, bleek het probleem hardwarematig te zijn.
Het zit namelijk zo dat er verschil zit tussen een zwelpedaal en een expressie pedaal. Een zwelpedaal zit op klassieke orgels. De digitale orgels zijn gesampled van een echt kerkorgel. Een echt kerkorgel heeft de eigenschap dat het geluid nooit helemaal uit gezet kan worden. Ook niet als het zwelpedaal helemaal naar beneden is gedrukt.
De Content orgelmodule heeft ook deze eigenschap nagebootst. Dus wordt het pedaal op de Tyros 2 helemaal naar beneden gedrukt, dan hoor je geen Tyros 2 meer, maar wel zacht de Content module.
Dit is te verhelpen liet Content weten, maar dan moet er een paar uurtjes aan gesleuteld worden. De hardware moet dan opnieuw ingesteld worden.
Jan Willem heeft nu ook de rest van zijn instellingen goed staan. Het keyboard is weer bij hem thuis afgeleverd, dus kan hij vanavond weer naar hartelust spelen.
Dit antwoord mede door de terechte oproep van fboss.
MVG, Henk Oostendorp |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 23/02/2006 : 18:14:36
|
Beste Henk;
Een super stukje service van jou en je bedrijf zou ik zo zeggen.
Soms is het uitleggen op een forum niet voldoende, maar dan heb je professionele hulp nodig.
Mooi voor jouw klanten dat ze zien dat jij dat aan je klanten wilt en kunt geven.
Binnenkort krijg ik de MFC10 uitgeleverd, en mijn vraag is; Bestaat hier een digitale handleiding van? en zo ja, zou ik die dan bij Jou of elders vast kunnen downloaden?
Weer de groetjes en een geweldig compliment voor je service door; fboss. |
Bewerkt door fboss op 23/02/2006 18:15:29 |
 |
|
|
admin
Forum administrator

300 berichten |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 23/02/2006 : 18:44:12
|
Hoi fboss,
Het is wat moeilijk te zoeken, want het ding staat tussen de Gitaren. http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/synth/MFC10E.pdf Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Kunt in ieder geval vast beginnen met vertalen, want hij is er alleen maar in het engels. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 23/02/2006 : 18:45:35
|
Haha Henk,
Dat is toch wel toevallig. Nou Ja, kan ie stereo kijken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 23/02/2006 : 21:09:16
|
Beste Henk en Frans;
"Wat goed is komt snel" zegt het spreekwoord.
Bedankt!! Super!!
Ik ga de MFC10 Handleiding in stereo bestuderen.
Weer de groetjes van; fboss.
|
Bewerkt door fboss op 23/02/2006 21:10:36 |
 |
|
|
Willy
Junior Member

91 berichten |
Geplaatst - 24/02/2006 : 18:09:34
|
Muziekvrienden,
Ook ik zit met het probleem dat ik het totale volume van de T2 met de MFC10 niet kan regelen met het volume pedaal dat op de MFC10 zit. Maar ik denk dat dit ook niet mogelijk is (wat ik dan wel jammer zou vinden) omdat in het Midi-MFC10 display staat *met uitzondering van Style Parts.Maar als iemand toch een oplossing zou weten,zou dat zeer welkom zijn. |
 |
|
Onderwerp  |
|