| Auteur |
Onderwerp  |
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 24/02/2006 : 19:21:05
|
MFC-10 is fijn, heb er zelfs 2. 1 Voor thuis, 2e voor optredens. 't Kost wat, maar je hebt dan ook wat. Ik gebruik een extra FC-7(?) als totaal-volume regelaar.
Configuratie op de T2 is kinderspel vergeleken bij de configuratie voor de 2000- of 3000 serie, toch is er op die instrumenten ook veel mogelijk met de MFC-10.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
 |
|
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 25/02/2006 : 20:25:20
|
Hallo,
Heb ook een MFC10 besteld, duurt nog even voor dat hij hier is. Maar ik heb toch alvast een vraagje ;-)
Past dat apparaat nog wel onder mijn Tyros mét de subwoofer eronder?
Groetjes, Berend
|
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 25/02/2006 : 21:18:43
|
Beste Bert;
Je schrijft dat je de extra FC-7 als totaal-volume regelaar gebruikt.
Waarom is dit beter dan de pedaal van de MFC10?
Zou je misschien kunnen schrijven welke functies dat je hebt ingesteld voor de eerste 10 voetschakelaars? Zou je ook nog kunnen aangeven, waarom juist deze functie's?
Weer de groetjes van; fboss.
|
 |
|
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 26/02/2006 : 15:40:00
|
De MFC-10 gebruik ik als volgt: 6 - OST1, 7 - OST2, 8 - OST3, 9 - OST4, 0 Harmony, 1 - Main1, 2 - Main2, 3 - Main3, 4 - Main4 5 - Break. Het volume pedaal gebruik ik voor de rechter-stemmen 1, 2 en 3 in volume te verhogen of verlagen van 70 - 128. Verder ga ik vanavond ook de pedalen aan de MFC-10 hangen (volume, sustain, SA-effecten), zodat de T2 er netjes uitziet, zonder al te veel snoeren er aan.
De FC-7 is gemaakt om het algehele volume te regelen, dat kan de MFC-10 niet (of vergis ik mij?).
Tot mijn genoegen merk ik dat ik de MFC-10 steeds minder nodig heb om breaks en fill-ins te maken, dat gaat inmiddels on the fly met de hand. Dus wellicht ga ik binnenkort de MFC-10 instellen voor de wat meer exotische functies.
(Updateje gedaan, de nummers van de MFC-10 waren verkeerd). _______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
Bewerkt door lacobo op 26/02/2006 21:56:54 |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 26/02/2006 : 20:32:53
|
Beste Bert;
Bedankt voor je reply, als ik de MFC10 in huis heb zal ik er ook eerst flink mee gaan expirementeren.
Ik zie trouwens dat je inmiddels weer een nieuwe MP3 hebt toegevoegd op je site.
Erg leuk, overigens vind ik je linkerhand bij "memory" erg sterk.
Ik kan iedereen de zelfgemaakte MP3 uitvoeringen op zijn site aanbevelen.
Weer de groetjes van; fboss.
|
 |
|
|
Jacson
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 18/03/2006 : 15:05:14
|
Waarom niet? bij mij staat hij staat de Tyros 1 op een standaard daarnaast de subwoofer geen enkele probleem dus, maar het zou bij jou anders kunnen zijn de afmetingen van de mfc zijn 60 x 22 cm. Jac....
quote: Originally posted by Berend
Hallo,
Heb ook een MFC10 besteld, duurt nog even voor dat hij hier is. Maar ik heb toch alvast een vraagje ;-)
Past dat apparaat nog wel onder mijn Tyros mét de subwoofer eronder?
Groetjes, Berend
|
 |
|
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 28/04/2006 : 21:11:21
|
Jacson,
Mijn subwoofer staat ónder de Tyros2. ernaast is ook geen probleem. Maar houd liever alles zo compact mogelijk. De bedoeling was om de MFC10 ernaast te plaatsen, onder de Tyros dus.
Vanmiddag heb ik de MFC10 binnen gekregen en hij past er ruimschoots naast. Er zou zelfs nog een volume(of ander)pedaal naast kunnen staan.
Dus, weer een meevaller ;-)
Groetjes, Berend
|
 |
|
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 28/04/2006 : 21:36:42
|
quote: Originally posted by Willy
Muziekvrienden,
Ook ik zit met het probleem dat ik het totale volume van de T2 met de MFC10 niet kan regelen met het volume pedaal dat op de MFC10 zit. Maar ik denk dat dit ook niet mogelijk is (wat ik dan wel jammer zou vinden) omdat in het Midi-MFC10 display staat *met uitzondering van Style Parts.Maar als iemand toch een oplossing zou weten,zou dat zeer welkom zijn.
Hallo,
Kreeg vanmiddag de bestelde MFC10 footcontroller binnen. Bestaande uit 1 controller, 1 voedingsadapter, 1 instructieboek en een velletje stickers. Midikabels zat er niet bij, had er gelukkig nog enkele hangen.
Het configureren "lijkt" allemaal simpel te gaan, alles werkt ook. Behalve.....wat ik hier al eerder las "het totale volume" van de Tyros2. Lefth 1,2,3 en Right werken wel met de volumeregelaar van de MFC10. De style niet :-( verder is de volumeregeling van parts L+R betrekkelijk. Volumes die ik in de registraties lager heb staan, zoals de strijkers, koor. Die gaan nu allemaal gelijk maximaal (127). Oo de OTS registraties worden verkracht, alles gooit hij naar maximaal. Kan me moeilijk voorstellen dat deze footcontroller het totale volume niet kan regelen. Anders voel ik me zwaar opgelicht. Feitelijk zou het er op neer komen dat ik verplicht een 2e volumepedaal zou moeten aanschaffen. Gelukkig heb ik og een nieuwe, maar hopelijk heb ik het mis en doe ik iets fout.
Voor de duidelijkheid: ik heb eerst de MIDI ALL PARTS ingesteld. verzonden naar de MFC10 en midi all parts opgeslagen in user memory.
Groetjes, Berend
|
 |
|
Onderwerp  |
|
|
|