Auteur |
Onderwerp  |
rdeb
Starting Member
15 berichten |
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 02/02/2006 : 19:40:00
|
Beste Raymond;
Bedankt voor de snelle tip.
Ga zo door, en dan zullen we nog heel veel plezier van je beleven.
Groetjes weer van fboss. |
 |
|
Carlo
New Member

23 berichten |
Geplaatst - 02/02/2006 : 20:04:19
|
Hallo allemaal
Heeft iemand al deze update uitgevoerd? In de handleiding wordt gesproken over het op een usb-stick zetten van 6 bestanden. Er zitten er echter maar 5 in de zip-file ! Hoe belangrijk is de ontbrekende .DS_Store file ? Deze file zat wel bij een eerdere update n.l. V1.10. Even oppassen misschien?
groetjes aan iedereen |
 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 03/02/2006 : 07:43:16
|
Ik heb de upgrade naar V 1.11 gisteren probleemloos uitgevoerd.
* Het zip-bestand uitpakken en de 5 bestanden (niet 6 zoals in de pdf-omschrijving staat)naar de Root directory van de USB-stick kopiëren.
* USB-stick in de To Device-poort van het bedieningsveld en de T2 aanzetten met tegelijkertijd ingedrukt houden van de Start/Stop ritmeknop.
* Start/Stop knop indrukken om de installatie uit te voeren. Paar minuutjes geduld.
* Zodra aangegeven de T2 uitschakelen en vervolgens op de normale manier weer inschakelen.
* Even checken of V 1.11 weergegeven wordt via: FUNCTION - UTILITY - OWNER - OWNER NAME (paar seconden vasthouden).
* Klaar.
Wat de verbeteringen zijn weet ik nog niet. Heb ik nog niet ergens gelezen.
Succes ermee.
Groet, Ruud |
 |
|
theplayer
Moderator

3026 berichten |
Geplaatst - 03/02/2006 : 08:51:22
|
Hallo,
Veel veranderingen zijn er niet. Volgens mij zijn er maar 2. 1. heeft weer te maken met IDC. 2. Heeft te maken met de weergave van lyrics. Niets om je druk over te maken dus. Groetjes,
Frans |
 |
|
theplayer
Moderator

3026 berichten |
Geplaatst - 03/02/2006 : 09:06:34
|
Hallo,
Nog even voor hen die het precies willen weten:
Firmware Upgrade New features:
Added a function to automatically set an instrument when using IDC service. Fixed a problem that song data containing a lyric event at a certain position is not played back properly.
Groetjes,
Frans
|
 |
|
Erwin B
Junior Member

52 berichten |
Geplaatst - 03/02/2006 : 14:11:23
|
Ik gebruik altijd een USB stick die perfect werkt (midi/wav's etc), maar als ik de upgrade 1.11 erop set en dan wil installeren zoals hierboven beschreven krijg ik de volgende mededeling die luid "unformatted or unsupported error, please eject the media" asjemenou. Ik heb werkelijk nooit last van deze melding. Via windows de stick al geformateerd misschien helpt dit maar nee. Ik update van 1.10 naar 1.11.
MvG
Erwin B |
 |
|
Typhoon
Junior Member

70 berichten |
Geplaatst - 03/02/2006 : 14:46:53
|
Hallo
Ook ik krijg de melding not found eject the media.
Groetjes Mans
Inmiddels gelukt met installeren.
mans |
Bewerkt door Typhoon op 03/02/2006 19:57:36 |
 |
|
oswinvs
New Member

29 berichten |
Geplaatst - 03/02/2006 : 16:10:11
|
Het is heel belangrijk dat de installatie bestanden in de ROOT van je USB stick staan, dus niet in een folder of iets wat daar op lijkt. Tijdens het booten van de Tyros2 leest ie alleen de ROOT directory op zoek naar de bestanden in kwestie.
Yamaha 4 Ever |
 |
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 03/02/2006 : 16:47:56
|
Beste Forumleden,
Zonder problemen de nieuwe firmware geinstalleerd. Ben benieuwd wat er echt is gewijzigd, en zal de komende dagen e.e.a. eens even kritisch gaan bekijken / volgen.
Groet, Mark |
 |
|
Erwin B
Junior Member

52 berichten |
Geplaatst - 03/02/2006 : 18:39:41
|
quote: Originally posted by oswinvs
Het is heel belangrijk dat de installatie bestanden in de ROOT van je USB stick staan, dus niet in een folder of iets wat daar op lijkt. Yamaha 4 Ever
De files staan niet in een folder oid. Ze staan zoals beschreven gewoon "los" op de stick
MvG
Erwin |
 |
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 03/02/2006 : 20:36:40
|
Beste Erwin;
Omdat het hier geen procedurefout betreft van jou, je hebt immers een goed werkende Stick vóór in de USB to Device, en de 5 update 1.11 files los op de stick gekopieerd, is er wellicht toch een format fout ontstaan.
Dit kan omdat er wellicht op de USB stick een Tyros2-instelling op de stick ongemerkt is kwijt geraakt.
Ik zou hem opnieuw formatteren, maar dan wel absoluut door de Tyros2. (handleiding pagina 194)
Via de [FUNCTION] - UTILITY - MEDIA display, kunt u belangrijke mediumgerelateerde bewerkingen uitvoeren voor de Tyros2.
1 Selecteer het gewenste medium met de knoppen [A]/[B]. 2 Druk op de LCD-knop [FORMAT] ([knop H] ) om het medium te formatteren.
Voorzichtig!!! dat je niet per ongeluk de Harddsisk formatteerd, maar de USB1.
Dan in de PC opnieuw de 5 bestandjes los naar de USB stick kopiëeren.
Opnieuw in de Tyros2 steken en de Tyros2 weer opstarten met de Start/Stop knop ingedrukt enz. enz. enz.
Ik ben er zeker van dat dit leid tot een deugdelijke update.
Veel succes en weer de groeten van; fboss. |
Bewerkt door fboss op 03/02/2006 20:40:13 |
 |
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 09:44:00
|
Hallo Erwin,
Volgens mij is dat een goede tip van fboss, want als je een USB-stick van > 500MB op je PC formateert wordt dit automatisch op het NTFS format gedaan, terwijl de Tyros 2 alleen maar geformateerde media op FAT-32 in kan lezen, en dus natuurlijk ook zelf op FAT-32 formateert. Je kunt ook op je PC op FAT-32 formateren, maar dan moet je dit vooraf even instellen.
Verder nog even iets over het unzippen, wees erop verdacht dat als je de bestanden rechtstreeks naar je USB-stick uitpakt dat eveneens de bestanden daarbij meestal in een map worden geplaatst. Met andere woorden in geval van je Tyros udate denk je dan misschien dat je de bestanden op de root van je stick hebt gezet, wat dus niet het geval is.
Succes
Groet, Mark |
 |
|
Erwin B
Junior Member

52 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 10:42:41
|
Hallo,
Ik heb alles gedaan zoals beschreven formatteren via Tyros, "los" in de root van de stick noem het maar op. Het blijft een vreemd verhaal.
Ik vindt het zoiezo vreemd dat je geen updates via een gekoppelde pc kan uitvoeren, doormiddel van een .exe bestand. Als iemand nog briljante iedeen heeft dan hoor ik het wel.
MvG
Erwin B |
 |
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 11:42:29
|
Beste Erwin;
Het is eigenlijk niet vreemd dat het opnieuw wegschrijven van een nieuw operating systeem vanaf een externe USB moet.
Als je begrijpt dat het hele operating systeem in flashgeheugen zit, en dat dit totaal moet worden overschreven, dan is het begrijpelijk dat onder het opnieuw overschrijven, het oude of het nieuwe operatingsysteem op hetzelfde moment NIET kan functioneren.
Daarom heeft men in een apparte IC een klein programmatje vast erinzitten die alleen gaat werken als de Tyros2 wordt opgestart met de aan/uit knop in samenwerking met de start/stop knop.
Dit programmatje zoekt automatisch de USB-stick op, en zoekt daar naar de file "install.prg" Vind hij deze, dan vraagt hij om opnieuw op start/stop te drukken, en daarna overschrijft hij het totale flashgeheugen met de andere 4 files.
Op dit moment kan dus alleen het kleine Rom-Ic maar werken, want er is geen operatingsysteem meer aanwezig, totdat hij klaar is.
Kan hij de USB-stick niet uitlezen, of daar install.prg niet vinden. dan geeft hij een foutmelding, en stopt zichzelf, waardoor je nooit het oude syteem met fouten kunt overschrijven.
In jouw geval is het dus zaak om je USB-stick te controleren of de Tyros2 hem überhaupt ziet Kijk in de PC of je op de USB-stick de 5 files ziet staan, met dezelfde ge-unzipte namen, en bestandsgrootte als op de PC. Controleer je de 5 files daar rechtstreeks in de root ziet staan. Dus niet in een directory.
Comtroleer daarna op de Tyros2 met Utility - met Tab naar "Media" - "Device List" op USB1 zetten - en drukken op "property". Daar moet hij de USB-stick zien, en de size en de free area aangeven.
Is dit alles correct, en hij ziet bij update toch de files niet, dan moet je opnieuw de Update-file downloaden bij Yamaha, opnieuw uitpakken in een verse folder, opnieuw de USB-stick formatten op de Tyros2 (ook bij de tab Media)
Opnieuw de nieuwe files los op de USB-stick zetten op de PC. Opnieuw weer de stick in de Tyros2, en opnieuw opstarten met aan/uit, en met Start/stop.
Dat je oude operating downloadfils niet correct waren, is dan nog je enige hoop. En dit wordt met de nieuwe download verholpen.
Anders zul je toch een nieuwe stick moeten kopen, omdat op deze stick het speciale opstartprogrammatje van de Tyros2 de Boot van de stick niet kan vinden.
Hopende dit iets duidelijker gemaakt te hebben, doe ik
weer iedereen de groetjes van; fboss.
|
Bewerkt door fboss op 04/02/2006 14:50:35 |
 |
|
theplayer
Moderator

3026 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 14:21:33
|
Hallo,
Het vreemde van dit verhaal is dat de stick in normale mode wél gelezen wordt. Dit probleem heb ik ook al eens eerder gelezen van iemand die die wilde updaten naar versie 1.10. Ik zou er toch eens een mailtje naar Yamaha aan wijden. service@yamaha.nl Geef dan zoveel mogelijk gegevens op van de door jou gebruikte USB-stick. Groetjes,
Frans |
 |
|
Onderwerp  |
|