Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Europack
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 30/10/2009 :  19:23:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Tot mijn grote verbazing kreeg ik een e-mail van Muziekcentrum Oostendorp met daarin de mogelijkheid om gratis het Tyros 3 Europack te downloaden.
Het wordt tegenwoordig standaard door Yamaha meegeleverd, maar klanten die eerder een T3 hebben aangeschaft, mogen meegenieten.
Het pack bevat tal van songs, styles, registraties en voices.

Inmiddels is er een aanvullende download, die ervoor zorgt dat de registraties en links goed werken op zowel USB als harddisk

Een prima service en goede aftersales!

Je vindt de downloads op www.TY3.nl onder 'klanten downloads'.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

weijers124
Average Member

104 berichten

Geplaatst - 31/10/2009 :  14:20:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Zijn die downloads ook geschikt voor de Tyros 2?

Frans
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 31/10/2009 :  14:44:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Nee, ze zijn speciaal voor de Tyros 3 en daar zijn bepaalde instellingen toch weer anders als voor de Tyros 2.
Misschien dat de midi files wel bruikbaar zijn.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Jotyro
New Member

37 berichten

Geplaatst - 02/11/2009 :  21:57:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Frans,

Ik ben ook klant bij Oostendorp echter als ik deze europack wil downloaden weigerd de pagina, zou graag deze pack willen hebben, weet jij een oplossing?

groeten jotyro

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 02/11/2009 :  22:18:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jotyro

Ik ben ook klant bij Oostendorp echter als ik deze europack wil downloaden weigerd de pagina, zou graag deze pack willen hebben, weet jij een oplossing?

Je moet inloggen met een Gebruikersnaam en wachtwoord, deze combinatie heb je van Muziekcentrum-Oostendorp ontvangen.
Als de combinatie niet (meer) werkt, kun je het beste contact met Oostendorp opnemen: http://ty3.nl/contact
Succes!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 03/11/2009 :  11:04:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Yotyro,

Je schrijft dat je klant bent bij Oostendorp.
Dat kan, maar,....heb je bij Oostendorp ook een Tyros 3 gekocht?
Zo ja, dan kan je inloggen
1. met je achternaam (kleine letters) = gebruikersnaam
2. met de nummerieke code onder op je Tyros (staat ook op de rekening) = wachtwoord

Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 03/11/2009 :  11:25:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanswiel
...
Zo ja, dan kan je inloggen
1. met je achternaam (kleine letters) = gebruikersnaam
2. met de nummerieke code onder op je Tyros (staat ook op de rekening) = wachtwoord
...

Ik ontving de inloggegevens via e-mail, maar de info op de rekening wist ik niet, goede tip!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 03/11/2009 :  19:38:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben even benieuwd naar de ervaringen van degene die het euro pack heeft gedownload.

Ik heb de registraties aangepast zodat de verwijzingen naar de songs en user styles ook naar de map EURO PACK T3 op USB en HD evenals de rootdirectory van de HD goed werken.
Zie de aanvullende download op de eerder door Fransonline genoemde site van Henk Oostendorp(overigens alleen als je T3 bij Henk is aangeschaft).

Is het gelukt? Is de handleiding duidelijk genoeg? Mis je iets? e.d.

Groet, Ruud

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 04/11/2009 :  11:02:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik heb alleen de style'sp mijn HD gezet.
Daaruit zal ik nog een keuze maken vsn de style's die ik weer verwijder omdat dat bv wel erg buitenlands is.

Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 04/11/2009 :  11:24:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud

Ik ben even benieuwd naar de ervaringen van degene die het euro pack heeft gedownload....
...Is de handleiding duidelijk genoeg? Mis je iets? e.d.

Voor mij is het duidelijk, bedankt voor jouw nuttige aanvullingen.

Ik ben wel benieuwd hoe je de registraties en verwijzingen hebt aangepast.
Vermoedelijk niet handmatig in de Tyros 3, maar (hopelijk) op de PC?

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 04/11/2009 :  21:00:46  Toon profiel  Reageer met citaat
De drie extra mogelijkheden om de registraties naar te laten verwijzen heb ik alsvolgt gedaan:

Middels het programma driveconvert.exe, te vinden via deze link http://www.robbys-hp.de/RM_Frame.html, heb ik in de verwijzende registraties eerst de drive-letter aangepast van I: naar E:
Ofwel in plaats van naar de USB (I:) te verwijzen, is dat naar de HD van Tyros3 (E:) geworden.

1. Als dan de EuroPack-mappen in de rootdirectory van de HD staan, verwijzen de aangepaste registraties daarnaar toe. Deze registratiemappen heb ik "registrations Hrt" genoemd, waarbij Hrt Harddisk-root betekent.

2.Voor de verwijzingen naar mappen in de map EURO PACK T3 heb ik eerst op de PC de map "EURO PACK T3" aangemaakt en daarin alle mappen van de gedownloade EuroPack gekopieerd. Die map in de USB-storage mode naar de HD van de Tyros3 gekopieerd.

Vervolgens vanuit de originele EuroPack op de USB elke songregistratiebank en user style registratiebank één voor één geselecteerd en, jawel, handmatig de bijbehorende song of user style uit de map "EURO PACK T3" op de HD gekozen. De registratie met de Memory-knop op dezelfde plek opgeslagen. Nadat dat voor de hele registratiebank is gedaan, deze bank in zijn geheel onder dezelfde naam opgeslagen. Dit dus voor ieder registratiebank gedaan.
Als laatste de mappen "Song Regs Hep" en Usr Sty Regs Hep" genoemd in de map "Registrations Hep, waarbij Hep staat voor Harddisk europackmap. De map "Registrations" in "EURO PACK T3" vervangen door de map "Registrations Hep".
Nu kloppen dus alle verwijzingen naar de bestandsmappen in de map "EURO PACK T3".

3. Ook nog een keer met driveconvert.ext de drive-letter van de registraties uit de map "Registrations Hep" aangepast van E: naar I: en deze map "Registrations Uep" genoemd. Uep staat voor USB europackmap. Nu verwijzen de registraties ook naar de map "EURO PACK T3" op de USB-stick.

Groet, Ruud

Bewerkt door Ruud op 04/11/2009 21:02:24

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 05/11/2009 :  12:09:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Bedankt Ruud voor deze informatie!
Er zit nog behoorlijk wat handwerk bij, merk ik wel.

Ik ben a.d.h.v. jouw info op zoek gegaan op internet naar toch een programma dat je meer werk uit handen neemt.

Ik vond op http://www.kwmusik.dk/Tyros/?id=0 twee handige Windows tools:
1. Tyros Global Registration Bank Changer
Dit programma kan in één keer de paden van je registraties, multipads, songs, lyrics en styles wijzigen.
Het is een kwestie van zoek en vervang, bijv. E:/Songs/Part 1 wijzigen in E:/Liedjes/Deel 1
Met één druk op de knop, wijzig je zo meerdere registraties.
Zorg wel vooraf voor een goede backup van je bestanden!

2. Tyros Registration Memory Editor
Hiermee open je een registratie en kun je vervolgens alle instellingen wijzigen: style, multipad, songs enz.
Ook volume, balans en nog meer is aan te passen.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 05/11/2009 :  19:39:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Frans voor deze link.
Het 1e progje Reg Bank Changer werkt voor deze toepassing inderdaad erg goed, gemakkelijk en vooral snel.
Met weinig handelingen is het zo voor elkaar.
Houd wel rekening met hoofdletters voor de driveletters.

Voorbeeld songverwijzing van root USB-stick naar HD map "Euro":
Song aangevinkt bij Enable.
"Find what:" I:
"Replace with:" E:/Euro
Source (bron) en Target (doel) instellen
Apply
Nu nog de Songmap in de HDmap Euro en klaar is Kees.

Echt heel gemakkelijk en een stuk sneller dan hoe ik het eerder heb gedaan. Aanrader!

Groet, Ruud

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 05/11/2009 :  20:27:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud

...
Houd wel rekening met hoofdletters voor de driveletters.
...

Klopt! Deze tip geldt overigens ook voor de namen van de mappen, deze zijn hoofd-/kleinelettergevoelig.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Bewerkt door fransonline op 05/11/2009 20:27:59

lizzard
Average Member

131 berichten

Geplaatst - 04/04/2010 :  18:50:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lizzard  Klik om lizzards MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik zou de europack ook wel willen hebben, maar heb geen inloggegevens, want ik woon in Nieuw Vennep en heb derhalve de T3 niet bij Henk aan kunnen schaffen. Hoe kom ik dan aan de pack?

lizzard

Ik heb de Tyros 3, gelukkig.

Realspawn
Average Member

278 berichten

Geplaatst - 05/04/2010 :  15:52:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Realspawn  Klik om Realspawns MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Dat zou ik ook graag willen weten ? :)
als het gratis is waarom dan niet voor alle tyros 3 bezitters toch ?

creativiteit begint in het hoofd

http://www.realspawn-productions.com/muziek/
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000