Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Ik ben nieuw en heb problemen met downloads.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 27/11/2009 :  15:18:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo beste mensen.
Ik ben Piet uit Kampen, ik ben getrouwd, ik heb geen kinderen.
Ik ben 48 jaar. En ik heb sinds 14 nov. 2009 een Tyros 3.
Het is nogal een omschakeling voor mij.
Ik heb altijd Technics gehad, en had nog een oude KN6000.
Maar ik was er eigenlijk een beetje op uitgekeken. Vandaar dat mijn aandacht in eerste instantie uitging naar een nieuwe Technics.
Maar die fabriek bestaat niet meer, dus is het niet logisch om dan nog de KN7000 aan te schaffen.
Dus is het Yamaha geworden... En dan gelijk maar de Tyros 3.
Maar eerlijk is eerlijk, ik moet er nog wel aan wennen hoor.
En eigenlijk vanuit mijn Technics verleden, vond ik de Technics gebruikersvriendelijker. Die was voor mijn gevoel minder gecompliceerd, dan de Tyros. Maar hebben we het over de kwaliteit van de geluiden, dan kan mijn oude KN6000 niet in de schaduw staan van deze nieuwe Tyros... Dus qua geluiden ben ik helemaal gelukkig. Toch heb ik een aantal punten waar ik op dit moment nog niet goed uitkom. Ik ben van plan om volgende week naar Oostendorp in Wezep te gaan, waar ik hem ook gekocht heb.
En om daar een aantal vragen gerelateerd aan de Tyros 3 op de verkoper af te vuren.... Als ik daarna nog vragen heb, wil ik die graag stellen op dit enthousiaste forum. In ieder geval heb ik op dit moment al één vraag... Ik probeer op de klantendownload van Oostendorp een aantal zaken te downloaden. Bv. de klassieke orgelsounds, die er op dit moment op staan. Ik ben niet zo handig in computerzaken, maar wat ik doe. Ik druk op download, vervolgens wordt er gevraagd om op te slaan, (organ als gecomprimeerde map.)
Dan gaat dan heel snel. Vervolgens ga ik terug naar de inmiddels opgeslagen map, dan kan ik allereerst de file niet openen. Er wordt dan gezegd, dat de gecomprimeerde map organ.zip ongeldig is.
Probeer ik hem uit te pakken in plaats van te openen, krijg ik de melding dat de gecomprimeerde map leeg is. Wat ik zelf geprobeerd heb, is de gedownloade informatie naar een gecomprimeerde map te kopiëren. Daarna die weer uitpakken. Wat je dan krijgt is een snelkoppeling van de organ.zip. Waar dan ook weer gezegd wordt, dat de gecomprimeerde map ongeldig is... Jammer dat ik niet kan downloaden, zitten best leuke dingetjes tussen. Geacht forum, wie weet de oplossing op dit probleem, en hebben meer mensen dit al meegemaakt?
Intussen puzzel ik weer lekker op de Tyros verder. Eigenlijk nog meer puzzelen dan muziek maken... Eerst wil ik de techniek van de Tyros proberen te doorgronden, maar dat valt nog niet mee.

Groetjes van Piet.

theplayer
Moderator

3014 berichten

Geplaatst - 27/11/2009 :  15:58:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Het beste is dat je de download een keer opnieuw doet.
Soms valt er onderweg een bitje om en dat is de file defect.
Na het downloaden kun je met winzip de file uitpakken.
(althans zo ging het bij mij.)
Als het dan nog niet lukt hoor ik het wel.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 27/11/2009 :  16:21:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Beste Piet,

Welkom op het forum!

Mijn voorlaatste keyboard was ook een KN6000, ik heb zelf geen problemen gehad met de overstap naar de Tyros. Maar tussen beide keyboards zat een paar jaren.
Ik heb wel de hele serie Tyros 2 workshop DVD's van Oostendorp aangeschaft (10) en heb deze allemaal bekeken.
Daar heb ik heel veel van geleerd, vooral van de gevorderden serie.
De inhoud is ook goed bruikbaar voor de Tyros 3.

Wat het downloaden betreft, inderdaad wat de andere Frans aangeeft: nog een keer opnieuw downloaden. Verwijder eventueel eerst de foutieve download op je harde schijf.
En: probeer eens een andere download, kijk of die hetzelfde probleem heeft.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 27/11/2009 :  17:20:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet, ook welkom van mij, ik bezit sinds begin September de T 3, heb er al veel mee gedaan maar ik ook loop wel eens met mijn kop tegen een muur dat ik het even niet meer kan overzien! Maar als je hier komt vragen, doe ik ook, komt het allemaal goed! Geduld is een schone zaak, daar ben ik inmiddels ook achter...

Veel plezier met je T3!

Groetjes, Bert

Bewerkt door bertus op 27/11/2009 17:22:28

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 27/11/2009 :  21:29:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal.

Leuk hoor, die eerste reacties te lezen.
Ik ben op forums totaal onbekend.
Maar ik hoop, dat ik nu weer de volgende in de rij ben van dit onderwerp...
Zoals ik al zei, heel fijn te merken dat er al zo met mij meegedacht wordt. Ik zal het advies ter harte nemen, dus zal mijn harde schijf nazien op die foute downloads, die zal ik wissen, en probeer ik het weer opnieuw. Ik heb gisteren meer downloads geprobeerd, maar kreeg bij de meeste downloads dezelfde problemen... Maar ik zal me niet op de kop laten zitten door een bitje, dat omvalt...
Dus probeer ik het nog een keer opnieuw.
Dank je wel voor de reacties tot nu toe.

Groetjes van Piet

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 28/11/2009 :  09:00:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi forumleden,

Allereerst wil ik de nieuwe leden een riem onder het hart steken.
Begin deze week was ik bij een bezitter van een T2 om hem het een en ander te verduidelijken. Deze gezellige man is een normaal mens met een normaal inzicht. Toch waren er heel veel vragen waar hij een beetje hulp bij nodig had. DAT IS LOGISCH.

U denkt misschien, kijk, daar zit iemand met verstand van zaken.

FOUT. Ook ik moet steeds opnieuw weer kijken (bestuderen) hoe zit dit, hoe zit dat.

Als je niet meer piep bent en niet via een laptop geboren, dan moet je jezelf verdiepen in steeds maar weer nieuwe materie. Dus, nieuwe bezitters: probeer zoveel mogelijk aan zelfstudie te doen. Struin YouTube af op items waarin:
de naam Tyros 2 of Tyros 3 in voorkomt
de naam demomstratie Tyros voorkomt
waarin de namen voorkomen van de demonstrateurs.

Er gaat een wereld voor je open.
En, als dat niet lukt is er nog een forum, en vooral Oostendorp.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/11/2009 :  11:56:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo beste mensen.

Ik heb nog eens wat downloads geprobeerd.
Maar er is me opgevallen dat wanneer ik druk op opslaan...
Dat er dan geen overdracht plaats vindt van gegevens.
Tenminste, dat denk ik, omdat ik geen mapjes met informatie zie overvliegen, dat wordt namelijk altijd geanimeerd weergegeven.
En tegelijkertijd begint dan de tijdslijnindicatie, hoever het downloaden gevorderd is... Ook dat start niet. Dus, ik krijg nu het gevoel, dat de fout niet bij mij zit, maar dat er iets niet goed functioneert aan de kant van Oostendorp. Temeer om dat het overbrengen van het voicepack Tyros 3 wèl gelukt is. Daar zie je dan ook de tijdslijn en de overvliegende mapjes...
Vervolgens kon ik het gewoon uitpakken op mijn computer. Dus vreemd.
Maar het verklaart wèl de melding op mijn computer, dat de gecomprimeerde map leeg is. Er wordt gewoon niets verzonden.

Groetjes van Piet

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 28/11/2009 :  12:28:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Ik heb net even een paar bestanden gedownload vanaf de Klanten Downloads en ondervind geen problemen.
Daar uit kun je concluderen dat het 0 bytes probleem niet aan de website ligt maar vermoedelijk op jouw systeem.

Mogelijk dat een firewall en/of antivirus pakket roet in het eten gooit.
Je zou deze eens tijdelijk uit kunnen zetten en opnieuw een download starten.

En anders: je zou eens een andere browser kunnen proberen, bijv. Firefox, Google Chrome,...

Mogelijk heb je nog een andere computer om het downloaden te testen.

Hopelijk kom je er zo achter wat het probleem is.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/11/2009 :  14:27:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Frans,

Fijn dat je zo met me meedenkt.
Maar om een firewall of virusbeschermer uit te doen, vind ik toch wel eng... Voor je het weet, is mijn harde schijf besmet, met een of ander virus... Ik denk, dat ik het maar even laat zo.
Ik leg het probleem nog wel eens voor aan een vriend van mij,
die is handiger met dit soort problemen.
Als ik volgende week naar Oostendorp ga, zal ik het probleem nog even aankaarten... Misschien dat ze daar mijn usb-stick willen vullen met een paar downloads.

Leuk,
dat ik hier zoveel gelijk gestemde mensen ontmoet.

Groetjes Piet

R.A. Jansen
New Member

47 berichten

Geplaatst - 28/11/2009 :  17:15:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook ik ben ook een klant van Oostendorp en daarmee heb je een heel goede keus gemaakt, want zij zijn onovertroffen wat service aan gaat.
Ik woon in Elburg, jij in Kampen wij zijn bevoorrecht, want er komen klanten uit heel Nederland, zelfs uit België.
De laatste suggestie met de usb stick is een goede, je kan bij hun terecht voor service, maar ook de andere suggestie met de dvd's en wat hulp bij je computer, want je moet zoiets toch ook zelf kunnen, zijn goed.
Oostendorp heeft ook regelmatig Workshops van de Tyros3, wij hebben er dit najaar net twee gehad, maar volgend jaar komen die ook weer, schrijf je problemen op, dan kan je daar ook je vragen stellen en met andere medegebruikers suggestie's en raad uitwisselen.
Ook ik heb de overgang van Technics 6000, 6500,7000 naar Tyros1,2 en 3 gemaakt, je moet met veel techniek inderdaad weer opnieuw beginnen, maar dat is een mooie uitdaging / hobby toch en een beter keyboard dan de Tyros 3 bestaat momenteel niet.
Welkom op dit forum en veel succes.

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/11/2009 :  22:45:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob, en alle andere forumleden natuurlijk.

Leuk je reactie te lezen.
Tja, eigenlijk ken ik Aalt Oostendorp al heel lang.
We waren vroeger namelijk ooit buren van elkaar.
Maar hij is wel een stuk ouder dan mij.
Ik heb bij Aalt zelfs nog orgels gekocht, voordat het keyboard op de markt kwam. Vooral de Eminent Grand theatre 2000, was een prachtig orgel... Daarna ben ik begonnen met een digitale piano met een roland-module..., die met midi aan elkaar verbonden waren.
Toen ben ik ook nog een tijdje met cubase bezig geweest. Met midi doe ik tegenwoordig eigenlijk niets meer. Een tijdje een Korg 01W, gehad, met de Technic KN1000, daarna de Korg ingeruild voor een KN3000, en later weer de KN5000, en de KN6000. Bij heel veel van die keyboards ook workshops gevolgd. Dus, ik ben bepaald niet onbekend bij Aalt Oostendorp.

Maar, ik ben er eigenlijk 12 jaar ook niet meer geweest.
Dat komt door gezondheidsproblemen. Maar de laatste tijd had ik toch weer wat zin gekregen in muziek spelen... En ik zag zulke veelbelovende filmpjes over de Tyros 3, op You tube, dat ik maar eens ben gaan kijken bij Oostendorp. Met het al bekende vervolg.
Maar nu zal ik wel mijn systeem weer opnieuw moeten opzetten.
Ik heb zo'n 800 partituren, die bij mij uit geregistreerd op de KN6000 stonden, met eigenlijk hetzelfde systeem als nu bij de Tyros het geval is... Volgens mij, is zelfs Technics het merk geweest, dat ooit begonnen is met panelmemory op hun keyboards. Enfin, nu wil ik al mijn bladmuziek weer registreren op de regist-banken van de Tyros.
Het gaat dus om iets meer dan 800 nummers, waarbij op elke regist-bank twee muziekstukken worden gezet. Dus hoop ik maar, dat de Tyros meer dan 400 registratiebanken kan vasthouden... Want dat vind ik nou leuk, een stuk muziek pakken, de registratie opzoeken in mijn eigen gesavede registratie-systeem. En spelen maar, met de geluiden geregistreerd zoals ik het graag hoor. Niet meer zoeken naar wat voor geluiden, zal ik nu eens weer proberen. Maar direct met de muziekinstrumenten spelen, die wat mij betreft het mooist bij het bepaalde muzieknummer passen. Ik heb gemerkt dat bij de Tyros, geen instelling is, waarbij je kunt bepalen dat het ritme automatisch overgaat naar de volgende variatie, zoals bij Technics wel het geval was, met die vier verschillende variatie's. Je gebruikte dan bijv. een fill in, en vervolgens ging de begeleiding over naar de volgende variatie. Die mogelijkheid zit dus niet in de Tyros.

Maar nu save ik onder de panelbanken 1 t/m 4 direct de gebruikte variatie mee. Dus varant a onder registnummer 1, variant b, onder registnummer 2. Dus zo wisselen de varianten ook gelijk mee.
Ik zet dus liever mijn eigen registratiesysteem op. Het one touch setting, met die vier knoppen, waar ook registratie vast onder staat, daar ben ik eerlijk gezegd op dit moment niet zo weg van. Maar dat is voor vroegere technics liefhebbers ook geen onbekende materie. Want die vaste registratie hadden ze bij Technics ook al jaren terug ingevoerd. Maar evenals die vaste registraties bij Technics, waar ik toen ook al niet zo enthousiast over was, kunnen de registraties bij de Tyros wat mij betreft, ook nog wel een oppepper gebruiken... Het mag nog wel wat voller klinken... Hij is niet voor niets 128-tonig polyfoon. Zoveel geluiden kan ie dus makkelijk verwerken. Maar goed, smaken verschillen. Wel gebruik ik bepaalde registratie-ideeën van de OTS als kapstok voor mijn persoonlijke registratie's. Dat deed ik ook bij de one touch play bij Technics. In ieder geval nog genoeg te doen op dit mooie muziekinstrument. Die orgels zijn ook zo mooi geworden. Maar ook die gitaren, jummie... Ondanks dat ik moet wennen aan deze Tyros, denk ik wel dat ik een goede keuze heb gemaakt. Ja in 12 jaar is er al weer veel veranderd. Tjonge, was een heel verhaal.
Maar het maakt wat duidelijker wie ik ben, en hoe ik de muziek beleef.

Groetjes van Piet

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 29/11/2009 :  10:04:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Piet,

Ik denk dat je goed bezig bent. Maak je eigen registraties dan is het ook precies zoals je het wilt hebben.

Begrijp ik ook goed dat je bladmuziek in een registratie wilt opnemen?

Ik heb van een demonstrateur gehoord dat je duizenden verschillende registratie kunt maken, maar of dat inclusief bladmuziek is?

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Bewerkt door Hanswiel op 29/11/2009 10:07:14

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 29/11/2009 :  11:28:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hans,
Wat betreft mijn vaste registraties...
Het is de bedoeling dat ik mijn bladmuziek gewoon blijf spelen, zonder hulp van de noten op het tyros-scherm.
Het zijn dus zo ongeveer ca. 400 banken met alleen registratie-gegevens, die de Tyros moet kunnen vasthouden. Maar natuurlijk hoop ik, dat er meer in kan. Als het er duizenden zijn, zoals je van die demonstrateur hebt gehoord, ben ik daar heel blij mee.
Dan kan ik, wanneer ik met al deze registraties klaar ben, later nog meer maken... Zo blijf je muzikaal bezig...
Fijn, dat je vindt, dat ik goed bezig ben.

Hartelijke groet van Piet.

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 29/11/2009 :  21:02:51  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi Piet,

De Tyros 3 kan zoveel registraties opslaan als dat hij opslaggeheugen heeft.
De hoeveelheid registraties is theoretisch gezien onbeperkt!!!

Daarnaast vind ik het registratiesysteem wat je in gedachten hebt goed uitgewerkt, maar het blijft toch leuk om geluiden en styles bij verschillende nummers te proberen. Een nummer kan soms op meerdere manieren fantastisch klinken. Die vrijheid blijf je natuurlijk wel houden, en ik zou er absoluut gebruik van maken

Ten tweede:

In een post hierboven zag ik dat het niet lukte om de Tyros een fill te laten doen, waarna hij overging naar een andere variatie.
Dit kan op de Tyros absoluut wel.

Druk gewoon tijdens het spelen op een van de variatieknoppen, en de Tyros zal er met een fill naartoe gaan.

Wil je dat de Tyros automatisch een fill inzet en daarna naar een volgende variatie gaat, dan kan dat ook ingesteld worden.
Je hebt hier wel een voetpedaal voor nodig.

Druk op DirectAccess en trap het pedaal in. Je komt nu in het pedaalinstellingen scherm.
Kies met de knoppen aan de linkerkant de optie Fill Up, of Fill Down.
Met Exit ga je terug naar het hoofdmenu.

Je zult nu zien dat, als je tijdens het spelen het ingestelde pedaal intrapt, de style automatisch een fill geeft en daarna naar de volgende variatie in de rij gaat.

Succes ermee!

Groeten,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 30/11/2009 00:33:00

theplayer
Moderator

3014 berichten

Geplaatst - 30/11/2009 :  09:40:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr0s_Fre4k
De Tyros 3 kan zoveel registraties opslaan als dat hij opslaggeheugen heeft.
De hoeveelheid registraties is theoretisch gezien onbeperkt!!!

Zet je registrations op de harde schijf in een eigen map. In die map maak je het beste ook weer mappen aan. In iedere map kun je dan 500 files of folders zetten. (500 x 500 is alweer 250.000 registraties.)
citaat:

Daarnaast vind ik het registratiesysteem wat je in gedachten hebt goed uitgewerkt, maar het blijft toch leuk om geluiden en styles bij verschillende nummers te proberen.

Ondanks dat iedereen inmiddels weet dat ik een groot voorstander ben van registrations,(één bank per song) is het zeer leerzaam om de OTS bij een style eens wat nader te bekijken.
Probeer b.v. eens het volgende.
Kies uit sectie Swing&Jazz de EasyListening-style. Neem OTS2.
Luister nu eens naar het trompetje dat op right 2 zit. Dat heeft een heerlijk geluid. Als je nu op de knop PartSelect druk krijg je te zien welk instrument is gekozen en dat blijkt de SA2 JazzTrumpet te zijn. Als je deze opnieuw kiest krijg je ineens het orgineel, dat toch wel heeeel anders klinkt. En dat alleen door andere DSP-instellingen. Goed om eens te bestuderen dus.
citaat:

.........niet lukte om de Tyros een fill te laten doen, waarna hij overging naar een andere variatie.
Dit kan op de Tyros absoluut wel.
Druk gewoon tijdens het spelen op een van de variatieknoppen, en de Tyros zal er met een fill naartoe gaan.

Voorwaarde is wel de het knopje auto Fill-In aanstaat!
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 30/11/2009 :  11:59:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theplayer...
Probeer b.v. eens het volgende.
Kies uit sectie Swing&Jazz de EasyListening-style. Neem OTS2.
Luister nu eens naar het trompetje dat op right 2 zit. Dat heeft een heerlijk geluid. Als je nu op de knop PartSelect druk krijg je te zien welk instrument is gekozen en dat blijkt de SA2 JazzTrumpet te zijn. Als je deze opnieuw kiest krijg je ineens het orgineel, dat toch wel heeeel anders klinkt. En dat alleen door andere DSP-instellingen. Goed om eens te bestuderen dus.
...

Hele mooie tip! Weer iets om mee te experimenteren.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000