Auteur |
Onderwerp |
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 30/11/2009 : 12:33:40
|
Beste Martijn.
Dat is goed nieuws over mijn registratie-systeem in aanmaak. Het betekent voor mij al weer een zorg minder. Ik dacht al, straks stopt het systeem bij, zeg maar 250 en dan blijf ik met de rest van mijn bladmuziek zitten, die er dan niet meer in kan. Heel fijn
Wat betreft de fill in's: goed gezien Martijn, die mogelijkheid met een voetpedaal, had ik over het hoofd gezien. Want zo'n optie bedoelde ik inderdaad. Wel jammer, dat het met een voetpedaal moet. Het wordt alleen zo'n verzameling van voetpedalen onder m'n voeten. Dan heb ik er al vier staan... Maar het kan. Dank je wel voor je tip. En beste Frans. Ik zal dat jazz-ritme eens aanzetten, en luisteren naar dat mooie trompetje... Misschien is dat trumpetje, de moeite waard om er in te houden. In zo'n geval, zou ik dan deze registratie als kapstok gebruiken. Dat wil zeggen, dat ik dan de sound van zo'n trumpet de basis laat zijn, van zo'n aangepaste registratie. Ik maak ook registratie's waar de right 1, 2, en 3 niet tegelijkertijd aan staan. Maar dat ik dan op de verschillende parts al instrumenten klaar zet, die dan goed bij jazz muziek horen. Een vibraphone, dat mooie trumpetje, en een jazzgitaar, om maar een voorbeeld te noemen. Maar als ik een Ots-registratie zie, waar het left part oningevuld is, dan zal ik dat gedeelte altijd voorzien van een geluid. Anders klinkt het wat mij betreft erg kaal. Leuk is dat te horen, dat veel mensen hetzelfde systeem toepassen, ik vroeg me al wel eens af, of meer mensen dit zouden doen. Gezien het vele werk wat er bij komt kijken. En het is soms heel saai, om ritme's te zoeken... De music-finder werkt soms wel, maar het resultaat vind ik niet altijd bevredigend. Hoewel bij house of the rising-sun het aanbevolen ritme goed was. Maar dat is het enige nummer tot nu toe, waar ik het advies van de music-finder gevolgd heb. Straks heb ik mijn eigen music-finder... Wat betreft het saven van de registraties, vind ik het ook mooi, dat je een andere view kunt kiezen, zodat dan de mapinhoud veel beter te lezen is, en dat de volledige titel van het muziekstuk terug te lezen is. Anders zou je er op een gegeven moment geen wijs meer uit worden, waar ergens iets onder staat. En gelijk alles lekker alfabetisch gerangschikt. Nee, daar is wel goed over nagedacht...
Ok. dat waren weer mijn bevindingen, Succes met het Tyros-avontuur. Groetjes van Piet
|
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 30/11/2009 : 13:20:55
|
Nog even een ps-je. Idd. een hele mooie trumpet. Maar zo'n trumpet zou voor mij niet onopgemerkt blijven. Omdat ik meestal begin met alle ots-registraties van het uiteindelijk gekozen ritme vast te zetten op de registpanels... Vervolgens loop ik alle vier opties door, en kijk wat de gebruikte instrumenten zijn. En zo'n mooie trumpet met zo'n, denk ik mute-effect, zou er absoluut in blijven, daar is de registratie-keuze juist heel mooi van. Dsp's en dat soort effecten zaten ook al volop in de technics-keyboards. Maar in de Tyros klinken de effecten veel voller. Vooral de leslie van de vele orgels, klinken gaaf.
Piet |
|
|
theplayer
Moderator
3014 berichten |
Geplaatst - 30/11/2009 : 14:08:54
|
Hoi Piet,
Nog even dit voordat je met je registrations begint/doorgaat. Kijk eens op mijn site bij Tyros2 > TipsT2. Daar staat: Registrations en Registrationsequence. Lees deze bijde pagina's eens aandachtig door. Hier kun je een hoop gemak van hebben. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 30/11/2009 : 14:21:52
|
Hoi Frans, Zal ik doen. Alle tips zijn welkom. Ik zal het even goed doorlezen. Dank je wel. :-)
|
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 30/11/2009 : 14:42:29
|
Ok. Okay Frans, inmiddels heb ik het doorgelezen. Het was eerlijk gezegd al wel bekende kost voor me. Ik zou trouwens zelf niet 8 banken voor één muzieknummer gebruiken. Ik heb dat wel eens gedaan, maar zit dan toch bij panel 5, te denken, tja wat zal ik nou nog eens voor instrument kiezen. En je nummer gaat wel erg lang duren... Maar dat is natuurlijk smaakverschil... Daar maakt iedereen zijn eigen keuze in. Tjonge wat een werk heb je in die site zitten. Hij ziet er heel mooi uit. :-)
Groetjes Piet |
|
|
theplayer
Moderator
3014 berichten |
Geplaatst - 30/11/2009 : 17:15:36
|
Hoi Piet,
Je hoeft er geen 8 te gebruiken. (het zijn trouwens 8 registrations op één bank) Je gebruikt er net zoveel als je nodig hebt. Maar je kunt nu wel de bank de naam geven van de song. Dat maakt het kiezen makkelijk en sneller en overzichtelijker. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 30/11/2009 : 18:35:05
|
Hoi allemaal,
Nu we het toch over registraties hebben....
Ik gebruik per liedje 1 reg bank en heb dus 8 variaties ter beschikking, maar gebruik deze 8 niet altijd.
Ik zorg ik dat de ending altijd op mijn laatste (op 8) heb staan als ik dus 5 bankjes gebruik is bankje 1, 2 3, 4 in gebruik, 5, 6 en 7 laat ik dan leeg, en 8 is dan mijn ending.
zo weet ik altijd dat 1 is mijn intro, en 8 is mijn ending, de rest wat daar tussen zit zijn dan klank wisselingen voor refrein of couplet.
Het maken van registraties is een genot, je kunt bijna alles hierin opslaan ook je splitpoints, pedaal instellingen etc.)
Als je dit alles dan ook als bijschrift op je bladmuziek vermeld, kan het bijna niet meer mis gaan.
Voorbeeld bijschrift: pedal 1 = leslie, pedal 2 = break fill in Splipoint right 3 = laatste oktaaf,
De Tyros heeft onbegrensde mogelijkheden, maar bedenk zelf voor je een bepaald systeem en hanteer dat ook bij alles wat je op wilt slaan in je registraties, anders wordt het een war boel.
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
|
|
theplayer
Moderator
3014 berichten |
Geplaatst - 30/11/2009 : 20:05:59
|
Kijk, tenminste iemand die het geleerd heeft. Goed zo Toine, zo zie ik het graag. Maak je nu ook gebruik van de registrationsequence? Dan heb je het helemaal voor elkaar. Groetjes,
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 30/11/2009 : 21:19:09
|
Hoi Frans,
De registratiesequence kan verdomd makkelijk zijn, maar dan moet je dus ook niet van je partiture afgaan wijken en weten wat je doet, anders ga je echt de fout in als je "live"speelt.
Ik geef mijn 8 bankjes dmv edit allemaal een naam mee zoals bijv. 1 = intro, 2 = sax, 3= piano-string, 4= strings, 5= big ending, 6&7 leeg, 8 = ending.
En omdat ik maar twee voetpedalen heb moet ik toch keuzes maken waarvoor ik deze wil gebruiken, en daar valt voor mij althans de regseq buiten.
Ik probeer zoveel mogelijk qua opslaan van styles, songstyles, registraties een logica te volgen en deze ook bij alles hetzelfde te houden om overzicht te houden. en daarom is mijn motto:
Consequent blijven want alles blijven onthouden in onmogelijk.
Maar da's het nadeel van de Tyros er kan TE VEEL mee.
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
Bewerkt door laakies op 30/11/2009 21:22:05 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 01/12/2009 : 11:38:08
|
Hoi forumleden, Ik merk het wel, er zijn hier veel mensen die de Tyros professioneel gebruiken. Voor mij is het puur hobby, en ik hoef niet te presteren. Ik vind het leuk om er de mogelijkheden uit te halen, die ik op dit moment wil gebruiken... Maar dat zal niet alles zijn wat dit keyboard biedt. De registraties doe ik dan ook alleen maar, om te voorkomen dat ik wat doelloos ga pingelen. En blijf "hangen" tussen de talrijke registratiemogelijkheden. En dus eigenlijk niet aan het eigenlijke spelen toe kom. Intro's en endings hoeven wat mij betreft niet naadloos bij het gespeelde nummer te passen. Ik heb ook het idee, dat de intro's en endings naarmate je een hoger nummer kiest, langer duren in tijd. Op de vorige keyboards, heb ik nog wel eens ritme's in elkaar geknutseld. Maar ik hou het nu maar bij de talrijke ritme's die de Tyros me biedt. En wat betreft die bijschriften op mijn bladmuziek... Daar heb ik al zo veel bijschriften staan van de vorige keyboards, dat ik door de bomen het bos niet meer zie, ha, ha. Dus maar niet zo veel bijschriften meer gebruiken. Gisteren een paar uur de sirtaki zitten spelen, die heb ik qua registratie's helemaal aangepast. Registreren is leuk, maar die sirtaki duurde zo lang, dat ik bijna als een Griek al met borden ging smijten... Hoewel niet uit enthousiasme ;-) |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 03/12/2009 : 09:01:46
|
Hoi Piet,
Je zegt dat je kiest uit de intro's en endings die de Tyros je aanbiedt. Dat kan ook wel maar,.... dan kom je wel vaak dezelfde intro c.q. ending tegen. Een optie is om met songstyle's te werken. Dat zijn op de song toegespitste style's met de daarbij behorende originele intro's en endings.
Dat maakt een muziekstukje wel heeeeeel veeeeel interessanter.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 03/12/2009 : 10:50:08
|
Hallo Hans,
Het is zo, dat ik dit keyboard nog maar vanaf 14 nov. heb, dus nog maar heel kort. En inderdaad, na zo'n 10 jaar op mijn laatste keyboard gespeeld te hebben, kende ik de intro's en endings daar van eigenlijk te goed. Het bood geen verrassing meer. De Tyros, heeft voor mij nu allemaal nieuwe intro's en endings, en veel beter dan het oude keyboard, dat ik daar eerst maar een tijdje van ga genieten. Ik neem aan, dat ik dat soort toegespitste styles op het internet kan bestellen òf bij Oostendorp kan aanschaffen... Misschien, dat ik dat over een poosje ga doen. Als ik toch wat meer variatie wil. In ieder geval bedankt voor de tip. Ik wist dit niet, evenals veel andere zaken over de Tyros. ;-) Maar, ik ben druk bezig de zaken, die op mij van toepassing zijn, verder te doorgronden. Ik ben er na een bezoekje bij Oostendorp wel achter gekomen, dat ik beter direct een computerverbindingskabel had kunnen kopen. Dat is in ieder geval de makkelijkste manier om de harde schijf uit te lezen. En ook om snel back ups te maken. Die kabel had wat mij betreft al wel bij de doos in mogen zitten. Maar goed, er moet verdiend worden.
Ik ga verder met mijn muzikale ontdekkingsreis op de Tyros. Groetjes Piet |
|
|
Onderwerp |
|
|
|