Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Het nut van de dimms
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 14/12/2009 :  14:07:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo mede Tyros-gebruikers.

Toen ik bij Oostendorp het keyboard heb aangeschaft, zat daar al direct een euro-pack bij. Er zaten ook twee van die dimms bij, die ik aan de onderkant van het keyboard in twee sleuven moest drukken.
Dat heb ik vervolgens zonder veel problemen geïnstalleerd. Ook dat is gelukt. Nu is mijn vraag, ik hoor jullie daar niet zo over. Krijg je nu bij elk nieuw voicepack wat je aanschaft, weer nieuwe dimms, die je dan telkens weer opnieuw onder het keyboard in die sleuven moet stoppen. Dat lijkt me knap omslachtig. En het zou betekenen, dat wanneer je andere voicepacks gebruikt, dat je dan de ene voice weer in moet leveren voor de andere, omdat er weer andere dimms in die sleuven gaan. Dus wat is eigenlijk het nut van die dimms?
Tot nu toe nog geen voice-packs gekocht, ik vind het een te dure grap. Maar dat is weer een andere discussie...

Groetjes Piet.

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 14/12/2009 :  14:19:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,
Dimms is toch extra geheugen dacht ik... ben ook maar een leek. Die zal je nodig hebben als je het europack installeerd want dat schijnt nogal "zwaar" te zijn in Mb's
Groet, Bert
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 14/12/2009 :  14:28:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Bert,
Zijn die andere voice-packs dan niet zo zwaar in mb's.
En zitten die sleuven er dus alleen maar voor dat euro-pack?
Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen...
Vraagt de ene leek aan de andere leek, ha, ha.

Maar dank je wel voor je snelle reactie.
Groetjes Piet
Ga naar bovenaan de pagina

psioneer
New Member

27 berichten

Geplaatst - 14/12/2009 :  15:16:06  Toon profiel  Klik om psioneers MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Dimms zijn alleen maar geheugen, daar zit verder geen inhoud in. De voices uit het Europack is de inhoud die in de dimms wordt bewaard zolang de T3 aan staat (vandaar dat ze telkens opnieuw geladen moeten worden). Het is hetzelfde geheugen dat je ook in computers vindt. Als je je computer uitzet is de inhoud weg.
Ik ben geen klant van Oostendorp dus ik weet niet wat ze precies verkopen maar aangezien geheugen momenteel niet duur is zal dat twee keer 512Mb zijn (samen dus 1Gb). Voices zijn een aantal Mb groot (tot enkele tientallen Mbs). Op die manier kun je ongeveer uitrekenen hoeveel voices je gelijktijdig in je Tyros geladen kunt hebben.
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 14/12/2009 :  15:19:10  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi Piet (en Bert)

De Dimms worden gebruikt als snelle opslagruimte.

De verschillende expansion voices zijn te groot om direct vanaf de hardeschijf te laden. Dit zou gewoonweg te lang duren.
Dus als de Tyros wordt opgestart, parkeert hij alle custom voices die geinstalleerd zijn in het snellere Dimm geheugen. Zo kan hij toch snel bij de voices.

De dimms zijn algemene opslag voor custom voices. Zou je een nieuw pakket aanschaffen/bemachtigen kun je deze gewoon installeren. Ze worden dan bij het opstarten van de Tyros op de dimms gezet.
Zodra de stroom van de dimms afgaat (lees: je de Tyros uitzet), zijn deze weer leeg.
Dat geeft niets, want bij het opstarten worden de juiste customvoices vanzelf weer in het geheugen gezet.

Hierom maakt het niet uit of je de ene of de andere dimm installeert, alleen welke grootte deze heeft.

Stel dat je een nieuw pakket koopt waar weer dimms bijzitten (wat mij niet waarschijnlijk lijkt), en deze bieden meer opslagruimte in MB's dan dat je nu hebt, kun je de dimms vervangen.
Zo niet, heeft het geen zin. Op de dimms zelf staat geen informatie tot de Tyros wordt aangezet.

Als er nog meer vragen zijn, stel ze gerust.
Ik hoop jullie wat wijzer te hebben gemaakt.

Groeten,
Martijn




Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 14/12/2009 :  15:51:20  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo jongens,

de dimm's hoef je slechts éénmaal te installeren,
deze zijn een opslageheugen waarvan de bestanden,naar believe,
kunnen overschrijven, copieeren, knippen, plakken, verwijderen.

Hoe hoger de capaciteit van deze dimm's ,hoe meer er op gaat,
en hoe meer erop staat hoe langer de oplaadtijd duurt bij
het aanzetten van de tyros.

De dimm's dienen om de voices op,te zetten, zowel zelfgemaakte
voices (Custom Voices) alsook commercieel aangeschafte voices
(bvb. Tyros "PremiumVoices").
Dit Dimm-geheugen wordt "ExpansionBank" genoemd.
(expansion = uitbreiding)

Wanneer je een set voices inlaadt in de "ExpansionBank"
kun je deze opslaan in "Libraries" (bibliotheken)en veilig stellen
via "Library Save".

Wanneer je slechts één voice wenst op te laden kun je dat
via "voice creator" > "individual load",
wens je een hele "library" op te laden ga dan via "voice creator"
> "Library Load"

Nieuwe voices kun je steeds aan een library toevoegen via bovenvermelde handelswijze, zolang tot de geheugencapaciteit
van de Dimm's opgebruikt is, dan dien je een nieuwe Library
te maken.

Je kunt dus verscheidene sets met voices maken die je telkens
kan inladen in de dimm's, waarbij de eerder ingeladen voices
telkens overschreven worden.
Bij het aanzetten van de Tyros wordt steeds,automatisch,de laatst ingeladen voices ingeladen in de ExpansionBank.

VrGr
eddy





Ga naar bovenaan de pagina

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 14/12/2009 :  17:37:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi allemaal,

Even dimmen.

Wees niet te zuinig met de aanschaf van Dimms.
2x 512 MG (1GB) lijkt heel erg ruim maar je weet van je eigen PC dat de HD ook zo vol zit.

De aanschaf van bv Pemo's en Premium Voices erbij, leidt meteen tot een MB vreterij.

(Sorry, het is pas sinterklaas geweest).


Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 14/12/2009 :  23:18:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo zeg,
wat een enthousiaste reacties.
Ik wil Psioneer, Martijn en Eddy, hartelijk bedanken voor hun moeite.
Het is me helemaal duidelijk, ondanks dat het allemaal knap ingewikkeld is.

Groetjes Piet
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 14/12/2009 :  23:20:11  Toon profiel  Reageer met citaat
En Hans natuurlijk ook...

Piet
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 16/12/2009 :  17:26:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk, daar hebben we wat aan nietwaar? Mooi geschreven...

Groet, Bert
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 16/12/2009 :  18:02:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Over Dimm's:
1. Vreemd dat de Tyros fabrieksmatig nog steeds niet met een fatsoenlijke hoeveelheid (en overigens nog traag) Dimm geheugen wordt geleverd.
2. Oostendorp levert een Tyros volgens mij af met reeds ingebouwd extra geheugen, wanneer je dit natuurlijk hebt aangegeven.
3. Het is jammer dat de Tyros geen stand-by stand kent, waarbij het werkgeheugen onder spanning blijft staan (bekend inmiddels van XP, Vista en Windows 7). Het zou het bedrijfsklaar maken van de Tyros enorm versnellen.


Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 16/12/2009 :  19:31:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Zeker Bert.
Fijn te constateren, dat er mensen zijn, die ons zo vooruit willen helpen.

En wat betreft Frans. Ik ben het helemaal met hem eens.
Ik wist dus echt niet wat dimms waren... Maar nu is het me duidelijk. Ik begrijp nu ook, waarom er direct een euro-pack bij geleverd wordt, omdat daar, tenminste bij mij, de dimms ook ingesloten waren. Dat bracht me op de foutieve gedachte, dat ik die dimms in de sleuven moest plaatsen, om die voices te kunnen gebruiken. Maar het heeft daar dus helemaal niets mee te maken. Het is alleen maar extra geheugen. Vreemd idd. dat bij de T3 te weinig geheugen wordt geleverd, en dat zo'n dimm dan moet helpen om de inlaadtijd van die expansionvoices te versnellen. Je zou toch denken, dat bij zo'n top-keyboard ook wel andere oplossingen kunnen worden bedacht...

Groetjes Piet
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 24/12/2009 :  22:48:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal, om nog even op die dimms terug te komen, ze kosten nu Bij Oostendorp 39 Euro voor twee banken van 512 MB + een paar Euro voor verzendkosten. Valt mij erg mee en ga ze na de Kerst maar bestellen. Dat is nog eens om te doen dacht ik. Kan ik eindelijk ook eens dat Europack laden, dit ter info.
Groet, Bert
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 30/12/2009 :  16:48:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal, even terug had ik geschreven dat ik dus die dimms aan zou gaan schaffen, ondertussen nog niet gedaan. De vraag, wat voor problemen kan ik verwachten als ik de Dimms dus installeer in mijn (nu) nog maagdelijke Ty 3?
Fijne jaarwisseling allemaal!

Groet, Bert
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 30/12/2009 :  16:59:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Dat je Tyros 3 omtmaagd wordt.
Dat zal waarschijnlijk het enige zijn.
(mits je goede dimm's gebruikt.)
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 30/12/2009 :  17:37:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Leuke reactie moet ik zeggen... En die wil ik bestellen bij Oostendorp dus dat zit wel goed dacht ik.
Groet, Bert
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000