Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 PSR 3000 styleproblemen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dick47
New Member

20 berichten

Geplaatst - 22/12/2009 :  12:47:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo!
Vraagje: Ik heb sinds kort de PSR3000 [na jaren verstokt Technics gebruiker te zijn geweest] en kom het volgende probleem tegen:
Als ik een Registration memory heb gemaakt, gekoppeld heb aan een style en ik wil deze vastleggen, dan geef ik op, dat hij alles mee moet nemen [excl de song]. Als ik dan niet zorg, dat de style in de User of de USB-stick staat, dan werkt de koppeling naar de style niet. Bij Technics kon je een zelfgemaakt nummer compleet opslaan, dus incl de style. Kan dat niet bij de PSR? Heb me suf gezocht, maar kan er niets over vinden.
Dick

Dick

Bewerkt door dick47 op 22/12/2009 12:49:56

theplayer
Moderator

3007 berichten

Geplaatst - 22/12/2009 :  15:57:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Dick,

Een registration is niets meer dan een snelkoppeling.
De style moet dus wel op je plaats staan waar jij hem in de registration heb opgegeven.
Hij wordt dus niet door de registration geïmporteerd.
Groetjes,

Frans



Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

dick47
New Member

20 berichten

Geplaatst - 22/12/2009 :  17:18:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Was Technics dan toch beter???? Bedankt!

Dick
Ga naar bovenaan de pagina

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 22/12/2009 :  17:57:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Dick,

Technics zal ongetwijfeld een zeer goed keyboard zijn geweest.
Maar als de bediening niet hetzelfde is, dan heeft dat niets met beter en/of slechter te maken.
Dat is dan anders.

Overigens, welkom op dit kwalitatief hoogwaardige forum.
Het lijkt de leden van dit forum wel leuk als je iets over jezelf zou vertellen.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Bewerkt door Hanswiel op 22/12/2009 18:01:36
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

3007 berichten

Geplaatst - 23/12/2009 :  04:55:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dick47

Was Technics dan toch beter???? Bedankt!
Dick

Hallo Dick,

Ook bij Technicks was een registration niet meer dan een snelkoppeling.
Als een style er niet was, kon hij hem ook niet spelen.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

dick47
New Member

20 berichten

Geplaatst - 23/12/2009 :  05:52:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat je zegt klopt niet helemaal. Bij T kon je alles in 1keer opslaan en hoefde je je geen 2e map aanmaken met de styles. Voor de onbekenden met T: je sloeg op: de registratie, de style, de user-voices, en de instelling van het toetsenbord. Had je een sequenser gebouwd, dan werd die ook nog meegenomen, gewoon met 1 druk op de knop. Als ik het goed begrijp, moet ik nu een userstylebank bijhouden, een user-voicebank en een registratiebank, ofwel alles apart. In het begin ideaal om dingen te vergeten. Maar heeft ook veel voordelen: je kunt veel meer kwijt in het geheugen, op een card en op een eindeloze USB-stick! ik ben er ook echt heel blij mee, en de vraag was louter informatief bedoeld. Bedankt voor de uitleg!

Dick
Ga naar bovenaan de pagina

dick47
New Member

20 berichten

Geplaatst - 23/12/2009 :  06:07:51  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanswiel

Hoi Dick,

Overigens, welkom op dit kwalitatief hoogwaardige forum.
Het lijkt de leden van dit forum wel leuk als je iets over jezelf zou vertellen.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde



Dat wil ik heel graag doen:
Deze jongen van 62jr heeft 25 jaar in de kerk gespeeld op piano, orgel en Hammond. Na een scheiding 15 jaar niet gespeeld en bij overlijden van mijn vader de draad weer opgepakt. Sindsdien een Technics 2000, 1400, 6000 en 2600 gehad. Tussendoor nog een Wersi Pegasus, maar dat was voor mij niets: vingers waren te dik voor het touchscreen schermpje...
In de afgelopen jaren diverse malen opgetreden met een eigene repertoire vanaf de 50er jaren tot nu en dan voornamelijk de rustige nummers [zgn easy listening]. Dat varieerde van vereniging, trouwerijen en vdValk toe. Sinds 2 jaar speel ik alleen nog in huiselijke kring vanwege mijn gezondheid. Voor ik in de WAO terecht kwam bestonden mijn werkzaamheden uit de inkoop binnen de IT-wereld en heb ook jaren DTP gedaan en ben nog steeds bezig met het bouwen van oa. websites. Ben lid van de voormalige Wersiclub, nu ToetsVoorToets, waar het gezellig toeven is. Maar ik wil toch wat dieper op een aantal zaken ingaan en het leek me een goed moment, met het afscheid van de Technics, hier gehoor aan te geven en me hier aan te melden. Ik hoop dat dit een kleine indruk geeft van mijn persoon en hoop jullie ter gelegener tijd allemaal een keer te ontmoeten. Zal ook wel weer wat vaker in Wezep komen, dus de kans hierop is vrij groot. Tot horens en tot ziens!

Dick
Ga naar bovenaan de pagina

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 24/12/2009 :  15:42:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Dick,

Ik mag wel zeggen dat je een bezige muzikale bij bent.
Je hebt al een indrukwekkende muzikale geschiedenis.

Overigens valt het mij op dat zeeeeeeeer veel gebruikers van een Tyros de 60-jarige leeftijd al gepasseerd zijn.
Wat zou daar de reden van kunnen zijn?

- veel vrije tijd (om welke reden dan ook)
- voldoende financiele middelen
- invloed van dit forum?
- andere redenen die ik nu nog niet bedenken kan.

Ik stel voor dat ik een lijntje open (zie onderwerp:""Hoe oud is de Tyros 3 speler"") alleen om te inventariseren wat zo ongeveer de leeftijd is van een Tyros speler.

Ik wil wedden dat men in Wezep daar ook wel nieuwsgierig naar is.


Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Bewerkt door Hanswiel op 26/12/2009 09:37:26
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000