eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 25/12/2009 : 14:54:01
|
hallo Jan, ik weet niet of je iets verkeerd doet maar ik kan je wel zeggen hoe ik het doe.
Vooropgesteld : driver van Yamaha geïnstalleerd, USB-kabel aangesloten van USB-Host op de Tyros naar USB van de PC, PC staat aan, knop "musicfinder" op de Tyros indrukken en gelijktijdig Tyros aanzetten.
De PC vraagt nu of hij de nieuw gevonden drive "Tyros" mag openen.
Ik open deze en verklein de map op het bureaublad; ik open of maak een nieuwe map op het bureaublad van de PC en verklein deze weer.
Beide mappen zijn nu zichtbaar op het bureaublad van de PC, nu sleep ik (met de rechtermuisknop ingedrukt (XP)) de mappen van de Tyros naar de map op de PC en kies voor "Kopieeren".
De PC doet z'n werk en klaar is eddy.
Indien op de PC (in mapoties) de optie : "verborgen bestanden weeergeven" is ingeschakeld zie je ook de HDR "RootMap" van de Tyros die kan je ook kopieren naar de PC, OPGELET !!! in deze "HDR RootMap" mag je NIETS wijzigen op gevaar dat deze dan volledig in de soep draait, lees er in dit verband de handleiding van de Tyros maar eens op na.
Om een map op de Tyros (terug) te zetten doe ik hetzelfde maar dan sleep ik van de map op de PC naar de Tyros.
Via deze "USB-modus" kan je ook rechtstreeks op de HD van de Tyros werken.
Maak altijd EERST een BackUp van de HD van de Tyros op je PC alvorens allerlei avonturen aan te vangen.
Voorzichtigheid is de moeder van de porcelijnenkast of zoals Baden Powel zei :"Be Prepared".
VrGr eddy
|
|
|