Auteur |
Onderwerp |
|
info@orator.nl
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 16/01/2010 : 23:29:48
|
hallo ik ben sinds kort bezig met midifiles downloaden en kom nu tot de ontdekking dat het geheugen van mijn Tyros beperkt is. ik werk natuurlijk ook wel met een usb-geheugen stick maar het lijkt me daarnaast wel goed om een harde schijf in te bouwen. weet iemand hoe dit moet, wat voor schijf ik moet hebben, waar ik die kan kopen etc.
een tweede vraag is: stel ik heb een midifile die ik wil bewerken, bijvoorbeeld een partij weglaten, toonhoogte veranderen, of zelfs instrumenten veranderen - tot zover lukt mij dit wel, maar: kan ik vervolgens het door mij gewijzigde bestand ook opslaan? dank alvast voor je reactie. groet, Luuk van den Eijk
Luuk |
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 16/01/2010 : 23:55:42
|
Ga een keertje langs Muziekcentrum Oostendorp die hebben bij mij ook een HD ingebouwd.
Grtz,
Daniel. |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 17/01/2010 : 07:28:55
|
Hallo Luuk,
Allereerst welkom op dit forum. Leuk dat je ook mee komt doen. Maar nu je vragen.
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door info@orator.nl
hallo ik ben sinds kort bezig met midifiles downloaden en kom nu tot de ontdekking dat het geheugen van mijn Tyros beperkt is. ik werk natuurlijk ook wel met een usb-geheugen stick maar het lijkt me daarnaast wel goed om een harde schijf in te bouwen. weet iemand hoe dit moet, wat voor schijf ik moet hebben, waar ik die kan kopen etc.
Op pagina 221 van je handleiding staat precies omschreven waaraan de disk moet voldoen. Ook hoe je hem er in moet zetten. Het is gewoon een 2,5" IDE labtopschijf en je kunt ze gewoon bij een computerzaak kopen, hoewel ze wel schaars worden.
citaat: een tweede vraag is: stel ik heb een midifile die ik wil bewerken, bijvoorbeeld een partij weglaten, toonhoogte veranderen, of zelfs instrumenten veranderen - tot zover lukt mij dit wel, maar: kan ik vervolgens het door mij gewijzigde bestand ook opslaan
Hiervoor kun je het beste eens op mijn site kijken. Kijk dan bij Tyros2 > Tyros2 tips > songs bewerken. Ik denk dat dat je een stuk verder op weg zal helpen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
info@orator.nl
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 17/01/2010 : 10:07:50
|
dank voor je snelle (re)actie. via de link kom ik wel op je site maar de pagina Tyros 2 tips wil niet open. wellicht heeft dit iets te maken met het feit dat ik werk met apple. misschien kun/wil je me een link sturen naar de desbetreffende pagina? dank, opnieuw en alvast.
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Hallo Luuk,
Allereerst welkom op dit forum. Leuk dat je ook mee komt doen. Maar nu je vragen.
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door info@orator.nl
Op pagina 221 van je handleiding staat precies omschreven waaraan de disk moet voldoen. Ook hoe je hem er in moet zetten. Het is gewoon een 2,5" IDE labtopschijf en je kunt ze gewoon bij een computerzaak kopen, hoewel ze wel schaars worden.
citaat: een tweede vraag is: stel ik heb een midifile die ik wil bewerken, bijvoorbeeld een partij weglaten, toonhoogte veranderen, of zelfs instrumenten veranderen - tot zover lukt mij dit wel, maar: kan ik vervolgens het door mij gewijzigde bestand ook opslaan
Hiervoor kun je het beste eens op mijn site kijken. Kijk dan bij Tyros2 > Tyros2 tips > songs bewerken. Ik denk dat dat je een stuk verder op weg zal helpen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Luuk |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
|
info@orator.nl
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 13/02/2010 : 22:34:01
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door toni
ik snap iets niet. je download zoveel midi files. maar 99% is bull ****. of je moet veel aud (wav) laden op je hd.
Luuk |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 14/02/2010 : 17:33:16
|
[offtopic]
@ toni,
Wat mij opvalt is dat je reageert terwijl je niets nuttigs toevoegt aan het topic... De vraag hier is hoe hij songs bewerkt, en jouw antwoord lijkt daar niet over te gaan. Je basht alleen maar het feit dat hij regelmatig midi's downloadt.
In het Tyros2 forum reageer je ook al met een (naar mijn mening) onzinnige reactie, op het topic over Accordeon Samplen. Je zegt daar dat je beter kan meespelen met je accordeon. Maar de vraag was niet hoe hij de accordeon in het nummer kreeg, maar hoe hij er een moet samplen.
Ik vraag me af wat de motivatie is deze reacties te plaatsen...
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
info@orator.nl
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 15/02/2010 : 07:19:22
|
ik sluit me daarbij aan. inmiddels heb ik overigens al zeer nuttige tips gekregen over bewerken van midifiles, dank aan alle tipgevers. ben er eerlijk gezegd nog mee bezig - tijd - maar voor wat betreft midifiles > yamaha heeft een behoorlijk goede kwaliteit in huis, die ik iedereen kan aanbevelen. groet, Luuk
Luuk |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 17/02/2010 : 17:17:58
|
Beste Toni ,
wat ik me nu dan toch wel afvraag is waarom je dan de Tyros hebt aangeschaft? normaal kijk je eerst wat mogelijk is en wat niet en luister je naar de kwaliteit van het geluid en maakt daarna pas een keuze om te kopen.
En ja uiteraard klinkt een origineel instrument beter dan een gesampled instrument , maar aangezien wij mensen maar 2 handen hebben gekregen kun je niet meerdere instrumenten tegelijk spelen. En de Tyros serie is daar naar mijn mening weldegelijk in geslaagd om een goede benadering van het origineel instrument te krijgen .
En ja Tyros word steeds beter , maar zo gaat dat nou eenmaal in de techniek. auto's worden ook steeds beter en duurder omdat de techniek steeds geavanceerder word en daar word de prijs ook naar gemaakt wat ik trouwens heel logisch en normaal vind ook.
En je moet ook tevreden kunnen zijn met wat je krijgt voor je geld. en ben je dat niet moet je gewoon heel simpel niet tot koop overgaan.
Gr. Ben
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door toni
nog een reactie van mij over sampelen. het is gewoon een lijdens weg om er iets goeds van te maken. niks klinkt beter als je eigen instrumnet. uit ervaring heb ik al 3 jaar mijn gitaar gesampeld ..nee klinkt nooit als je eigen sound. komt ook nog bij dat die waardeloze vocoder ook al niks is. en dan waar ik ook erg over teleur was gesteld hd recording.. tjonge jonge wat een afgang. sorry voor de lief hebbende tyros fans. en ja misschien dat jullie er wel iets van bakken waar je tevreden mee ben...houden zo maar dit is gewoon mijn mening de geluiden van de tyros best mooi.( over 5 a 6 jaar ,,bijna als orginal) maar nog even over sampelen terug te komen niks is beter als het orginale instrument. of niet. en na vehouding van de prestatie ...is ie veels te duur het ga jullie goed
|
Bewerkt door Ben op 17/02/2010 17:23:31 |
|
|
|
Onderwerp |
|