Auteur |
Onderwerp |
|
darren051
New Member
22 berichten |
Geplaatst - 25/01/2010 : 14:17:42
|
Hallo,
ik zou mijn accordeon willen samplen m.a.w. een opname per toets. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dat doe?
Dario |
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 25/01/2010 : 15:10:57
|
Er is waarschijnlijk geen eenvoudige manier voor. Zal vrij omslachtig worden.
Neem de klank van elke toon van je accordeon op (bijvoorbeeld met de harddiskrecorder, of een computer), en sla elk bestandje op als .wav Geef het de naam van de toon (C1, A3 etc). Als je al deze samples hebt, zet je ze op stick of op de harddisk van je Tyros (dat laatste lijkt me handiger).
Dan ga je achter je Tyros zitten en kies je als Right 1 een lege custom voice. Vervolgens klik je op Voice Creator, en vervolgens op Wave Import. Dan krijg je een schermpje met Element 1 t/m 8. Kies element 1.
Het scherm wat je nu krijgt is voor het toewijzen van de samples. Rechtsbovenin zit Add Wave, klik daarop.
Vervolgens krijg je een scherm waarop je de center key (dus de toets waar je sample naturel klinkt) en de start key (vanaf welke toets de sample moet klinken) Stel beiden in op C1, en zet Fixed Pitch op ON. Vervolgens kies je rechtsboven File Import, en zoek je de sample van C1 op ( C3 is centrale C ). Vervolgens klik je onderin op Import, klik op Yes als dat gevraagd wordt.
Als je nu het toetsenbord bespeelt, hoor je de C1 van je accordeon op elke toets. Vervolgens klik je op Execute. Je komt nu weer terug in het eerdere scherm. Nu kun je bepalen op welke toets je sample moet klinken. Stel onderin Start Key in op C1 (waarschijnlijk staat hij al zo), en End key ook op C1 (eigenlijk: tussen C1 en C1 is je sample te horen).
Vervolgens herhaal je dit proces voor alle samples die je hebt genomen, maar plaats je ze steeds op de juiste key. Als je het op volgorde doet van laag naar hoog, werkt het het best. Je Tyros herkent welke toetsen al gevuld zijn vanaf onderaf, en laat de volgende sample dan automatisch een toets hoger beginnen.
Succes ermee, en we horen het als er problemen zijn.
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 25/01/2010 : 16:26:49
|
Oei,
Dat gaat denk ik een hele grote voice worden. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 25/01/2010 : 19:35:21
|
Ik heb dat ook gedaan met me Roland VA-7 en met de Roland JP8000 omgezet naar de Tyros en die voices worden heel groot en je moet er echt de tijd voor nemen. |
|
|
darren051
New Member
22 berichten |
Geplaatst - 30/01/2010 : 12:42:14
|
Hallo bedankt om mij vooruit te helpen. Ik hou jullie op de hoogte.
Gr Dario |
|
|
darren051
New Member
22 berichten |
Geplaatst - 04/02/2010 : 07:13:21
|
Hallo,
is het mogelijk met de Tyros 2 om multi-layer te samplen nl als ik zagt speel krijg ik een zachte sample en als ik luid speel krijg ik een andere sample?
Groeten Dario |
|
|
toni
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 13/02/2010 : 17:48:27
|
zoek een leuke midi file uit zet hem eerst op toon hoogte. haal de melodie lijn er uit neem hem dan op met aud. dan als ie opgenomen is pak je een goeie microfoon...pot bier er bij. zet de aud op opname en dan record speel de sterren van de hemel af met je acordeon en dan walla klaar is kees. al dat ge***** met sampel de eerst goeie sampel moet nog geboren worden. groetjes. ton |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 15/02/2010 : 23:06:14
|
Hallo Dario,
Het is inderdaad mogelijk om je accordeon te samplen, MAAR zoals theplayer al zegt word het dan een erg grote voice. Ik spreek uit ervaring en raad het je zelfs voor live optredens af omdat de inlaadtijd erg lang gaat duren. Zelf heb ik een paar samples van gitaren op mijn tyros 2 staan die ik gebruikt heb om een opname te maken maar deze zijn niet geschikt als je binnen een paar minuten klaar moet staan om een live optreden te kunnen verzorgen. dus nogmaals het is mogelijk maar niet aan te raden.
Van de standaard accordeons kun je best wat moois maken kwestie van effecten wijzigen etc etc .. en eventueel 2 accordeons gebruiken om een voller accordeon sound te krijgen. Ik heb dit dus ook gedaan en krijg er goede reacties op.
succes!
Groetjes Ben
|
|
|
|
Onderwerp |
|