Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Midi Tyros 3 .
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PatrickD
New Member

27 berichten

Geplaatst - 07/02/2010 :  20:28:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van PatrickD  Reageer met citaat
Hoi mensen ik heb wat vragen. Kan iemand mijn uitleggen wat nu het verschil is tussen midi a en b ? Ik kan op mijn tyros zien in het menu van midi dat een midifile alles via midi B afspeeld en dat ik mijn vst op mijn computer aanstuur via midi A .Ik heb de Tyros aangesloten via usb en ik kan nu alleen nog maar een vst aansturen via mijn tyros ( de klank is hoorbaar), maar als ik dan bv een midifile aanzet op mijn Tyros hoor ik het geluid niet meer ( ook als de kanalen overeen komen)
Kort samengevat: Wie kan mijn vertellen wat de juiste instellingen zijn om via cubase of de tyros geluiden aan te sturen via midi ?

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 07/02/2010 :  22:59:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

Ik werk zelf ook met Cubase i.c.m. met de Tyros 3.
Het enige wat ik gedaan heb, is de juiste driver installeren.
Deze staat op de cd die je bij de Tyros hebt gekregen.
Usb aansluiten ( dat heb je al gedaan )
Wat wel van belang is, althans bij mij, dat je eerst de Tyros aan moet zetten, en daarna pas cubase op moet starten.
Doe ik dit andersom, dan krijg ik de geluiden uit mijn geluidskaart van de pc en niet uit de Tyros.

Op deze manier werkt het bij mij perfect.

Rene

Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Ga naar bovenaan de pagina

PatrickD
New Member

27 berichten

Geplaatst - 09/02/2010 :  22:13:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van PatrickD  Reageer met citaat
Heb ik uiteraard allemaal gedaan, want zoals ik al schreef kan ik wel een vst aansturen via de Tyros. Echter een midikanaal opnemen werkt ook , maar dan hoor ik geen geluiden meer ui de tyros.

Gr Patrick
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 11/02/2010 :  12:00:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Voor de duidelijkheid. Wat bedoel je met "vst"? Ook belangrijk is te weten welke versie van Cubase je gebruikt. Normaliter als je een track opgenomen hebt van de TYROS in een Cubase track moet je de midi out van de Cubase track de TYROS als midi out kiezen, omdat je de midi data via de tone generator van de TYROS hoorbaar kan maken. Ook is het belangrijk na te kijken of het speaker symbooltje van de Cubase track aan of uit staat.

Als laatste wil ik nog opmerken dat in het geval je probeert alles op te nemen in Cubase incl. de accomp style enz. dat een hachelijke operatie is. Het lijkt te werken, maar zodra je later de Cubase cpr file opnieuw start kan het uitlopen in totale chaos. Ik beperk mij daarom alleen tot de lead voice oftewel de melodie voice.


Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 11/02/2010 12:09:13
Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 11/02/2010 :  23:07:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

Gebruik je midikabels, of gebruik je de usb ( to host )
Nogmaals, ik gebruik de usb ( to host )
Software installeren en het werkt zonder problemen.
Ik gebruik overigens nog een VST versie van Cubase.
Styles bewerken in Cubase, daar begin ik niet aan, enkel het bewerken van midifiles.

Rene

Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Ga naar bovenaan de pagina

PatrickD
New Member

27 berichten

Geplaatst - 13/02/2010 :  23:40:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van PatrickD  Reageer met citaat
Ik gebruik uiteraard usb. Ik heb hem nu wel via het programma reaper aan de praat gekregen.Ik weet nu ook hoe je hem naar midi B kan sturen ,dat was ook niet duidelijk .

ps wat bedoel je met vst versie van cubase ? ( vst is volgends mijn een virtuele muziekinstrument ) .

dankje voor je hulp !!

Gr Patrick
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 14/02/2010 :  12:31:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Patrick,

Misverstandje van mijn kant. Ik begreep uit je verhaal dat je de midi data uit je TYROS3 in Cubase wou opnemen. Niet dat je een VST instrument wilt aansturen. Daarom begreep ik VST niet in dit verband.

Als het om VST instrument aansturen gaat is dat vrij simple te doen via midi.

Jan
Ga naar bovenaan de pagina

PatrickD
New Member

27 berichten

Geplaatst - 14/02/2010 :  21:40:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van PatrickD  Reageer met citaat
Nee Jan je zat ok , ik bedoel ook beide richtingen op . Ik wilde ook proberen om iets op te nemen en de Tyros als "soundmodule"te gebruiken . Als het inderdaad uitloopt op een chaos als je ook de accomp wilt opnemen dan moet ik even kijken wat het beste werken is. Ik wil namelijk ook mijn samples kunnen blijven gebruiken en deze aansturen. Mischien kan ik dan het beste de sequencer van de Tyros gebruiken en dan samples via midi aansturen. Ik gebruik bijvoorbeeld Garriton po4 en vind het zonde om deze niet meer te kunnen gebruiken.
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 15/02/2010 :  12:03:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Patrick,

Kleine opmerking. Waarom niet met alleen audio tracks werken. Voorbeeld: je maakt eerst de begeleiding op de Tyros, gebruikmakend van de TYROS sequencer. Zodra dat goed zit, exporteer je dat als audio wav. file naar een audio track in Cubase, daarna ga je verder met wat je wilt doen met Garritan in Cubase, enz. enz. Als alle midi tracks klaar zijn, zet je die ook om in audio en voeg alles te samen.
Eventueel nog de master mix doen met Ozone4 plug-in of iets dergelijks. Dat is de manier zoals ik werk als ik mijn T3 wilt gebruiken samen met mijn MOTIF-XS8 and some plug-in VST's.

Jan
Ga naar bovenaan de pagina

PatrickD
New Member

27 berichten

Geplaatst - 15/02/2010 :  18:32:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van PatrickD  Reageer met citaat
kijk dat is ook een idee, ik ga dat eens proberen ,dat is inderdaad een meest pracktische oplossing zonder teveel problemen te krijgen met midi , program changes etc. .

Bedankt !!!


Gr Patrick
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000