Auteur |
Onderwerp  |
|
wernerjo
Junior Member

70 berichten |
Geplaatst - 10/02/2010 : 14:41:58
|
Links boven kun je direkt naar de directory van de midifiles. Hier staan er 4 ? welke ik ook indruk ik kom steeds in dezelfde directory, wat is nu het nut van I II III en VI ?
Alvast bedankt voor de reactie.
MVG.
Werner |
Bewerkt door wernerjo op 10/02/2010 14:42:23 |
|
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 10/02/2010 : 15:40:20
|
Hoi Werner,
Als ik hetzelfde doe dan jij, dan zie ik wel verschillen.
Het heeft er kennelijk mee te maken of je op verschillende plaatsen songs hebt staan. Ik heb songs in de preset staan maar ook in user.
Tussen die twee springt ie hier heen en weer.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
 |
|
theplayer
Moderator

3040 berichten |
Geplaatst - 10/02/2010 : 15:48:35
|
Hallo,
Deze 4 knoppen kunt je koppelen aan een bepaalde directory in het geheugen of op een disk. Stel dat je op je harddisk (Hd1) een groot aantal songs hebt staan, die je netjes heb in gedeeld in soort, naam of tempo. Je hebt dan eigenlijk op je Harddisk staan: 'Hd1:\Songs\Latin\B\Brasil.mid'. (let op: dit is maar een voorbeeld. HD1 kan net zo goed een Usb-stick zijn.) Om nu snel in de directory te komen waar Brasil in staat, kun je deze directory koppelen aan een van de knoppen ' SONG I t/m IV '. Ga hiervoor als volgt te werk om b.v. de 'knop IV' te koppelen aan 'directory B'.
Ga naar de directory ' B'. Kies nu voor 'VIEWmode'.(knop 7) Links in het display zie je nu ' MEMORIE ' staan. Druk op deze knop ( 'knop E') en druk nu op de 'songknop IV '. De verbinding is nu gelegd. Als je nu in het hoofdscherm zit, kun je op 'Knop A' (Songkeuze) drukken en daarna op 'knop IV'. Je komt dan in één keer in de directory B terecht.
N.B. Op deze manier kun je ook een koppeling maken tussen Styleknoppen en directorys op de Harddisk terwijl je de knop USER/DISK hebt ingedrukt. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
wernerjo
Junior Member

70 berichten |
Geplaatst - 11/02/2010 : 11:11:23
|
Hoi Frans,
allereerst bedankt voor je uitleg. Als ik het goed begrijp ( ik heb mijn harddisk niet opgedeeld in 2 )kan ik dus ook een bepaalde folder toewijzen? Bijvoorbeeld een folder met alleen Diner-Dansant of een map van bepaalde artiest?
Is het trouwens aan te raden nadat ik al zoveel midi's heb de harddisk alsnog op te delen in tweeen?
Mvg,
Werner |
 |
|
theplayer
Moderator

3040 berichten |
Geplaatst - 11/02/2010 : 16:08:58
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wernerjo Als ik het goed begrijp ( ik heb mijn harddisk niet opgedeeld in 2 )kan ik dus ook een bepaalde folder toewijzen? Bijvoorbeeld een folder met alleen Diner-Dansant of een map van bepaalde artiest?
Ja, dat heb je goed begrepen. Het kan iedere willekeurige folder zijn.
citaat: Is het trouwens aan te raden nadat ik al zoveel midi's heb de harddisk alsnog op te delen in tweeen?
Ach, het is eventjes werk, maar zo gebeurd. Ik heb een verdeling gemaakt van HD1- 65 / HD2 15. Die 15 Gb gebruik ik alleen voor styles, midi e.d. Die 65 Gb gebruik ik alleen voor de harddiskrecorder. Daarmee hoop ik het fragmenteren een beetje te voorkomen. Maar het is niet beslist noodzakelijk. Probeer wel zoveel mogelijk alles in folders onder te brengen. Want je kunt maar 500 files of folders in een map zetten. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
wernerjo
Junior Member

70 berichten |
Geplaatst - 16/02/2010 : 14:42:06
|
Dan laat ik het zo. Heb inderdaad wel verschillende folders gemaakt. Daar kwam ik achter toen bleek dat de folder vol was hahaha ;-)
Mvg,
Werner |
 |
|
|
Onderwerp  |
|