Auteur |
Onderwerp  |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 26/02/2010 : 16:54:11
|
Het lukt me niet (goed) om mee te spelen of te improviseren bij Ending III van een style. Bij Ending II lukt dat wel en hoor ik wat ik er ongeveer nog zelf aan kan toevoegen. Ending III zit blijkbaar ingewikkelder in elkaar. Wie heeft tips om toch zelf iets met deze ending te doen?
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
Bewerkt door fransonline op 26/02/2010 20:09:35 |
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 26/02/2010 : 19:39:28
|
Hallo Frans,
Wat ik nog wel eens doe, is de ending erg langzaam zetten, en vervolgens eerst 20 keer luisteren wat er nu eigenlijk te horen is. En dan maar zelf wat proberen. Je hoort snel genoeg of het vals klinkt. 
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
 |
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten |
Geplaatst - 27/02/2010 : 01:07:30
|
Zouden we misschien mogen weten welke style het betreft? Dan kunnen we zelf ook eens luisteren 
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 27/02/2010 : 10:37:03
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tyr0s_Fre4kZouden we misschien mogen weten welke style het betreft?
Niet specifiek één bepaalde style. Het gaat me meer om hoe je in het algemeen kunt meespelen in een Ending III.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 27/02/2010 : 16:26:29
|
als je de toonladder goed kent en je eindigd in een C accoord dan kan je Jazz inprovicaties maken over de endings heen (C D E F G A B C) het ligt er maar aan in welk accoord je eindigd en vaak hoor je aan de basslijn wel welk accoord in de ending word gespeeld, dus goed naar de Bass luisteren ;) |
 |
|
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 28/02/2010 : 09:31:50
|
Hoi Frans,
Bij "Einsamer Hirte" zie link eindig ik in Dm. Het eindakkoord samen met je muzikale gevoel bepaald dan wat dan de mogelijkheden zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=QYXaKndkHfI
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
 |
|
|
Onderwerp  |
|