Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Nieuwe styles voor de T3? psr.tutorial.com
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 27/02/2010 :  22:31:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo beste muziekliefhebbers.

Ik heb eens die site psr.tutorial.com opgezocht.
Omdat ik ook op zoek ben naar nieuwe styles.
Ik heb bij de styles-rubriek, zo maar eens voor de eerste keer, een gig-file van ene Henni, gedownload...
Komen er in één keer 585 styles binnen.
Wat is hier het addertje onder het gras?
Ik heb ze in mijn documenten staan, maar ik kan toch niet zomaar deze styles naar de Tyros oversturen, via de verbinding computer / Tyors... Voordat ik er een groot rommeltje van maak, zou ik graag een paar reacties willen hebben, van mensen, die dit soort downloads ook al hebben gedaan. Zijn deze styles de moeite waard?
Of kan ik ze beter direct in de prullenbak mikken...
Het moge duidelijk zijn, ik ben een absolute beginner met dit soort materie... Het klinkt te mooi om waar te zijn. Wie helpt me op weg?

Muzikale groetjes, Piet

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  00:04:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Piet,

Op de 1e plaats zit hier geen addertje onder het gras, want alles wat je download kost niks!!

Als je een beetje weet hoe met je mappen/folders dient om te gaan in je harddisk vd Tyros kun je zoveel proberen als je wilt.

Alleen alles uit zoeken kost je veeeeeel tijd en moeite

Ook ik heb in het beginne daarin veel fouten gemaakt.... zoeken wat niks kost, maar uit eindelijk ben ik daar mee gestopt, want ik was meer tyd kwijt met testen en uitproberen als met het spelen zelf.

Je kunt beter een (prof) style/ midfile kopen want dan weet je zeker dat je kwaliteit in huis haalt.

Tja en dat kost nou eenmaal wat geld, maar ik heb liever 1 styltje per maand waar ik tevreden over ben, als dat ik avond aan avond bezig ben met testen van download styles.

Maar ja we blijven Nederlanders.... liever alles voor niks

Niet meer bij mij ik koop liever zo nu en dan, en ben er tevreden over, en scheelt mij een hoop tijd, die ik dan voor het spelen op mijn tyros dan over heb

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  00:27:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Toine.
Dank je wel voor je reactie, ja dat geeft al wel een duidelijker beeld wat deze download dus biedt.
Idd., ha, ha, we blijven Nederlanders. Niemand geeft graag onnodig geld uit.
Ik denk, dat ik in ieder geval binnenkort een paar styles, die me wat lijken, overzet in een aparte folder, en kijk wat het is. Maar, als het idd. een kwestie is, van overal volumes aanpassen, geluiden bij de gebruikte sporen invullen, omdat de oorspronkelijk gebruikte instrumenten totaal niet klinken, en dat je dat bedoeld met het vele werk en uittesten en proberen, dan zal ik door jouw advies niet dezelfde fout maken. En er niet al te veel energie meer in steken. Want uit ervaring, weet ik al wel dat dat een heidens karwei, om er iets leuks van te maken.
Maar ik begrijp, dat deze files dus wel op de harde schijf van de Tyros kunnen worden gezet, en dat het dan een kwestie is van uitzoeken en proberen... Tjeeminee 585 files. Tja, kan me indenken, dat dat een hoop tijd kost, om dat allemaal door te spitten... En als het achteraf dan toch niet de moeite is... :-)

Groetjes, Piet.

theplayer
Moderator

3040 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  08:30:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Denk er aan dat 585 files in één folder te veel is voor de Tyros.
Verdeel ze over twee folders en zet deze op de schijf van de Tyros.
Je kunt ze nu stuk voor stuk beluisteren en op kwaliteit waarderen.
Is het niets, dan druk je meteen op delete.
Zo hou je alleen de goeie over.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

Bewerkt door theplayer op 28/02/2010 08:31:25

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  08:31:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo New in town, zou je mij even de link sturen via een pm, kan hem zo niet vinden? Thanks mate!

Groet, Bert

Heerlijk die Tyros 3!

watersnip
Junior Member

67 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  09:47:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou je mij ook even die sidi kunnen sturen

Raysyl
Average Member

234 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  10:20:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk anders ook even bij Eileen,onder Collections kan je haar vinden.
Deze dame heeft enorm veel goeie songstyles.
Speciaal gemaakt en omgezet voor Tyros 3
Zij heeft ook haar eigen website.
Eileen heeft zowel Tyros 2 als 3.
Eileen heeft dit werk tot haar grootste hobby gemaakt.
Hoop dat er iets voor je bij zit.
Groetjes

Raysyl
Average Member

234 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  10:21:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Oja,
nog even deze:
Bogdan Gigdiscs is ook een hele goede.

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  11:50:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo beste mensen,
Super, zoals jullie reageren.
Zo wordt iets totaal onbekends toch na zoveel reacties al direct wat meer behapbaar.
Tja Bertus, en Watersnip, ik heb gewoon de link van Toine gebruikt, dus jullie kunnen het ook downloaden.
Maar ik zal even kijken hoe ik er kwam, en dan geef ik het hier even door.
Dank je Raysyl, voor je andere download-alternatieven...

Hartelijke groetjes, Piet.

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  12:30:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bertus en Watersnip.
Tja, ik begrijp dat we voorzichtig moeten zijn met het doorgeven van deze informatie.
Maar ja, dit is allemaal openbaar en te bereiken via google.
En zoals ik al zei, deze link kwam van Toine, nogmaals mijn dank Toine.
Maar als je www.psr.tutorial.com intoetst, of alleen psr.tutorial googled, komt ie ook direct tevoorschijn.
Goed, je zit dan dus op de home-page... Dan kun je kiezen uit een lijst van mogelijkheden, kies styles uit de lijst.
Vervolgens kom je op een pag. waar je Yamaha, gigdiscs, of collections e.a. kunt kiezen.
Kies je Yamaha, zoals ik gedaan heb, dan kom je op een pag. waar je bij het groepje keyboards links in de lijst T3 arranger moet kiezen, vervolgens staat op de pag. die dan tevoorschijn komt, helemaal onderaan deze pag. drie download-mogelijkheden van Henni, ik heb Henni1 gekozen. Maar let wel, dit is ook mijn eerste downloadkennismaking op zo'n site, ik weet op dit moment nog niet eens, of het allemaal wel de moeite waard is. Zie ook de reactie van Toine hierover.
Maar zoals Frans ook al zegt, ik ga er binnenkort een aantal via de computerkabel op de harde schijf van de Tyros zetten.
En dan maar eens kijken wat het is... Laten we ons niet blij maken met een dood vogeltje. Het is allemaal gratis, dus tja, ik kan me bijna niet indenken, dat op deze manier leuke styles zo makkelijk bereikbaar zijn. Dus er zal wel een hoop onbruikbaar materiaal op staan. Dat is eigenlijk hetzelfde met de styles van andere keyboards die door Oostendorp al direct bij aankoop voor mij op de harde schijf van de Tyros zijn gezet. Al hun goede bedoelingen ten spijt, er zat heel veel onbruikbaar materiaal tussen. Het heeft natuurlijk ook te maken met het feit, dat je wel allerlei styles van andere keyboards kunt gaan gebruiken, maar de sounds van die keyboards klinken hebben allemaal weer hun eigen geluidskarakter en kunnen dus als je ze op de Tyros3 gebruikt, teleurstellend uitpakken. Tenminste zo ervaar ik heel veel styles. De styles zijn wel te repareren, zelf sounds veranderen en tracks aanpassen, maar daar begin ik niet meer aan. En dat repareren zal ik dus ook niet doen, als datgene wat ik gedownload heb, voor mij onbruikbaar materiaal is. Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk was. O ja, bij collections staat ook Eileen, waar Raysyl het over had. Tja, als je dan ziet wat je allemaal kunt downloaden. Maar zoals ik al zeg, en begrijp van Toine, verwacht er allemaal niet te veel van.
Ik denk dat de kwaliteit van deze gratis aangeboden styles niet te vergelijken zijn met de commerciële styles die in de handel te verkrijgen zijn... Maar we kunnen het altijd proberen.

Hartelijke groetjes van Piet.

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  16:08:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Piet
Ik zet ze altijd eerst op een USB stick, dan kan ik ze mooi beluisteren op de Tyros, en wat niet goed is, gelijk verwijderen, daarna de styl's die nodig heb dan in een map plaatsen op de HD.
Een paar honderd op je HD zetten, die je toch niet gebruikt lijkt mij zinloos, ze staan wel op mijn PC en daar zoek ik ze dan uit, en op die zelfde site kun je er een hoop met songnaam vinden, weet je gelijk waar de styl over gaat, en ook nog voor nop
werkze
grt.
Frans

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  18:00:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Frans,
Dank je wel voor je reactie. :-)
Nou ja, ik heb het maar gedaan op de manier van Frans, ik heb er direct maar iets minder dan 500 op een folder gezet,
en ben van plan er snel door heen te lopen, wat ik niet leuk vind, wis ik. En wat leuk is, daar maak ik gewoon een aparte folder voor aan. Ik heb nu net de kabel ontkoppeld van de Tyros, dus ik ben heel benieuwd wat ik gedownload heb.
Ik doe de koptelefoon maar op, want voor toehoorders, mijn vrouw dus, is het niet zo geweldig om vergast te worden op het spelen van ca. 500 styles, die allemaal met het zelfde deuntje worden getest... :-)
Ik zal over een poosje kijken, of ik nog styles met songnamen kan vinden... Want inderdaad, dan weet je je nog beter een beeld te vormen wat je met die styles kunt spelen. Daar helpt bij mij de music-finder regelmatig heel mooi mee.
De voorgeprogrammeerde registraties negeer ik merendeels. Maar gelijk op het goede style-spoor worden gezet, is wel een voordeel van de music-finder...
Okay, ik zal het maar eens gaan beluisteren.

Groetjes, Piet.

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  18:13:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Het lijkt me nogal een klus om honderden styles te gaan beluisteren.
Ik heb dit in het begin ook wel gedaan, maar ben er van af gestapt.
Dit kan overigens ook (hoewel beperkt) op de PC met het programma Styleplayer.

Ik zoek nu gerichter een style bij een song die ik graag wil spelen.
Kost soms wat meer tijd, maar als je iets bruikbaars tegenkomt is de voldoening des te groter.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs alle preset styles nog nooit allemaal gebruikt heb, oftewel: wat een voorraad aan eerste klas styles!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  19:41:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo muziekliefhebbers.
In eerste instantie was ik enthousiast zo eenvoudig een nieuwe bron van styles te hebben aangeboord.
En idd. Frans, het is geestdodend werk, na een uurtje was ik er al helemaal gaar van.

Mijn conclusie is, dat deze styles heel veel van hetzelfde zijn.
De geluiden zijn heel dunnetjes, totaal niet overtuigend.
Kortom het is kwalitatief totaal niet te vergelijken met de standaardstyles van de Tyros3.
De eerste 500 styles stonden op de Tyros maar zijn er ook al weer af, ha, ha. Ik heb er geen enkele van bewaard.
Ach, dat me het resultaat tegenvalt, bespaart me ook weer een hoop tijd. Want van dit soort sites, ga ik in ieder geval geen styles meer downloaden. Ja, ik begrijp nu wel dat het daarom gratis is. Misschien ben ik wel een beetje verwend, maar ik vind toch dat op dit moment de standaardstyles van de Tyros, het meest geschikt zijn, om mijn muziek mee te registreren.
En over een poosje ook met de styles die bij het voicepack en het organpack worden geleverd, die zullen toch ook wel mooi zijn. Die packs heb ik nog steeds niet, er is even een kink in de kabel gekomen, maar wat in het vat zit...
Trouwens even voor de Frans van Fransonline... Ook ik heb alle presetstyles nog niet eens gebruikt.
Dat is soms ook best wel moeilijk, je moet maar net een muziekstuk hebben, wat er goed bij past.
Er zijn idd. styles, die je veel gebruikt, en er zullen altijd styles zijn, die eigenlijk niet gebruikt worden. Omdat je niet over de muziek beschikt, die bij zo'n style moet worden gespeeld.
Maar ik vind het leuk om veel styles te gebruiken, omdat ik het een beetje saai vind, te vaak dezelfde style te gebruiken... Dan krijg ik allemaal mappen met muziek met dezelfde style. En als ik me er voor mijn gevoel aan bezondig, dat ik twee muziekstukken met dezelfde styles naast elkaar krijg, bij mij dus twee muziekstukken per regist. Dan zorg ik er voor, dat dat tweede muziekstuk in ieder geval geheel andere instrumenten krijgt, zodat je toch een geheel andere sfeer krijgt...

Goed, ga ik weer verder met het registreren van mijn muziek.
Muzikale groetjes van Piet.

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  20:25:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste piet
Als je naar dezelfde site gaat, verder naar GIGDISKS, dan vind je onder die namen die daar links staan bij de meeste heel goede bruikbare styl's met naam, en die ook nog werken, zo heb ik er hele leuke vandaan gehaald, en nog orgineel ook. Dat is eigelijk veel leuker dan die styl's waarvan je toch niet weet wat het is.Het is altijd het proberen waard.
grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 28/02/2010 20:26:44

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/02/2010 :  20:39:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Frans,
Fijn dat je zo met mijn Tyros-avonturen meeleeft.
Okay, dan zal ik dat nog een keer proberen. Daar heb ik inderdaad nog niet naar gekeken.
Eens kijken of die gigdisks, toch nog de moeite waard zijn.
Dank je wel voor de tip.

Groetjes, Piet.
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000