Auteur |
Onderwerp  |
|
Coenraad
Junior Member

89 berichten |
Geplaatst - 25/02/2010 : 09:49:10
|
Tyrosvrienden,
is er iemand die ervaring heeft met de combinatie T3 en de Lesliespeaker 21001MK2? Geeft het een heel ander geluid dan de T3 zelf en is het te combineren met speakers van Yamaha HS80M en HS10W sub woofer.
Graag zou ik hier jullie bevindingen over horen.
Bij voorbaad dank,
Coenraad |
|
T-Rossie
Moderator

3276 berichten |
Geplaatst - 28/02/2010 : 11:24:02
|
Coenraad, Er wordt niet veel op jouw vraag gereageerd 
Een Leslie (roterende luidspreker/trommenl/hoorn) is in mijn optiek alléén geschikt voor de specifieke sinus(hammond) sound.
Alle andere klanken/instrumenten worden 'verminkt' en gaan kunstmatig klinken. Drums, blazers, gitaren e.d. komen ronduit beroerd uit de Leslie....(mijn mening)
De T3 heeft een erg mooie Leslie-simulator (vooral de SA2 organs) en een Leslie effect daarmee in serie zal meer kwaad dan goed doen.
Tijdens m'n carriere zijn diverse Leslie kasten mee op pad geweest en er gaat niets boven de ECHTE Leslie..... maar dan alleen voor sinus-klanken. |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 28/02/2010 : 12:37:27
|
Je zou ook alleen de organ sound via de sub-outs kunnen uitsturen naar de externe leslie. Je moet dan wel de effects van de organ sound uitschakelen.
Groeten Wim |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1650 berichten |
Geplaatst - 28/02/2010 : 14:20:32
|
Ik heb al een tijdje een motion-sound pro3T,en heb deze ook wel eens aan de T3 gekoppeld ,inderdaad via de sub outputs. Uiteraard alle effecten uitzetten, maar dan heb je wel de enige echte leslie sound die je bijna ziet en voelt bewegen. Nadeel is dat als je er mee optreed er heel veel aandacht aan de Mic setting moet worden besteed,en in een band is dat vaak niet mogelijk qua tijd,daarom valt de standaard sinus(hamm) klanken van de T3 in de praktijk prima te gebruikenin de totaal mix. Als er werkelijk een "vette"Hammond moet staan gebruik ik de Roland VK8M + Motion sound, dan blaas je echt alles weg. . .
Soryt |
 |
|
Coenraad
Junior Member

89 berichten |
Geplaatst - 28/02/2010 : 17:29:58
|
T3 spelers,
bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik toch maar af zie van deze Lesliespeakers. Ik wil wat gaan proberen met Organflutes, kijken hoe dicht ik daarmee bij iets dergelijks kan komen.
Bedabkt voor de reacties en groeten.
Coenraad |
 |
|
|
Onderwerp  |
|