Auteur |
Onderwerp  |
|
burago
Junior Member

62 berichten |
Geplaatst - 02/03/2010 : 19:44:57
|
Hallo
Kun je net als bij een Motif ook gebruik maken van arpeggiators? Is dit misschien mogelijk via de mixing console?
Groet Burago |
|
theplayer
Moderator

3040 berichten |
Geplaatst - 02/03/2010 : 21:48:40
|
Hallo Burago,
De Tyros heeft geeft arpeggiator. Maar dit kun je bij de Tyros doen d.m.v. de Multipads. Deze kun je gewoon inspelen, opslaan en weer oproepen wanneer je wilt. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
burago
Junior Member

62 berichten |
Geplaatst - 08/03/2010 : 23:41:52
|
Hallo Frans,
Ik snap niet helemaal precies wat je bedoeld. Dit effect moet dan toch ergens ingesteld worden?
Groet, Burago |
 |
|
theplayer
Moderator

3040 berichten |
Geplaatst - 09/03/2010 : 07:52:58
|
Hoi Burago,
Een arpeggio is een reeks noten achter elkaar, die blijven herhalen. Al of niet meegaand met het akkoord. Als je een multipad maakt, kun je precies inspelen hoe je dat wilt hebben. Door een multipad dan aan te zetten, heb je precies hetzelfde effect. Als je niet weet hoe je een multipad maakt, kijk dan even op mijn site. Je vindt het bij Tyros2 > Tips Tyros2 > Multipad maken. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 09/03/2010 : 12:35:03
|
Hoi Frans, Die arpeggiators zitten er toch al standaard ingebakken? Met piano's, harp en gitaren? Of begrijp ik iets verkeerd? See you laters, arpeggiators! 
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
 |
|
theplayer
Moderator

3040 berichten |
Geplaatst - 09/03/2010 : 14:33:25
|
Hallo Heiko,
Ja, er zijn multipads die arpeggio heten. Maar ik mag aannemen dat Burago die toch wel gevonden heeft. Dus zal hij iets anders bedoelen. Ik denk dan meteen aan de arpaggiofunctie die op synthesizers voorkwam. Misschien denk ik wel te ver. Groetjes,

|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 09/03/2010 : 20:35:48
|
Ik denk dat Burago de arpeggiators bedoelt die ingebakken zijn in de styles. Deze arpeggiators (begeleidings-instrumenten) kun je inderdaad wijzigen in je mixing console, of desgewenst uitschakelen onder 'Channel off'.
gr. Player |
Bewerkt door Player op 09/03/2010 20:36:32 |
 |
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten |
Geplaatst - 09/03/2010 : 22:47:33
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door burago
Hallo
Kun je net als bij een Motif ook gebruik maken van arpeggiators? Is dit misschien mogelijk via de mixing console?
Groet Burago
De beste man vraagt toch duidelijk of hij met arpeggiators ZOALS BIJ EEN MOTIF kan werken. Het gaat dus niet over multipads of styleparts, maar over de echte arpeggiators zoals ze bij de Motif erin zitten.
Antwoord erop... helaas da's niet mogelijk. Ook niet via de mixing console. (Een vergelijkbaar effect zou je inderdaad kunnen creëren dmv multi-pads. Lees post van Frans hierboven hoe dat in zijn werk gaat.)
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
 |
|
burago
Junior Member

62 berichten |
Geplaatst - 11/03/2010 : 18:00:57
|
Beste mensen,
Bedankt voor de reacties. Ik bedoel echt de arpeggiators zoals bij een Motif. Maar zoals ik al kan lezen is dit helaas niet mogelijk bij de Tyros. Wellicht is het mogelijk met multi pads, maar eens een keer proberen!
Groet, Burago |
 |
|
|
Onderwerp  |
|