Auteur |
Onderwerp |
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 06/04/2010 : 15:44:44
|
het is zover . HK audio pakt uit met hun nieuw systeem. http://www.hkaudio.com/elements.php5 Als de prijs nu nog goed zit en de klank van dit systeem zijn we helemaal tevreden sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist- producer |
|
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 06/04/2010 : 16:13:20
|
Volgens mijn dealer komt een set met 2x sub zo rond de 3000 eurootjes. Valt dus eigenlijk wel mee.
groet, Werner |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 06/04/2010 : 18:18:39
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wernerjo
Volgens mijn dealer komt een set met 2x sub zo rond de 3000 eurootjes. Valt dus eigenlijk wel mee.
groet, Werner
En jou dealer is ????? ik weet het Veeeeeeeeeeeeeeeel te duur sis
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 06/04/2010 : 21:58:59
|
Is wel een Bose idee,alleen geloof ik meer in de Bose speaker opstelling in diverse hoeken geplaatste speakers.
Soryt |
|
|
guus
Average Member
166 berichten |
Geplaatst - 07/04/2010 : 07:27:04
|
Ja ik blijf erbij de bode compact perfect, de buren hebben al een wapen vergunning aangevraagd.
Zelfs wersi Frans Lambert gebruikt de Bose L1 met optredes wel met dubbele sub. zie 40 jaar optreden dvd daar staan ze. 4x
Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven. |
|
|
PatrickD
New Member
27 berichten |
Geplaatst - 07/04/2010 : 08:39:51
|
Hoi Mensen ik hoop niet dat het een beetje offtopic is maar ik was ook nieuwsgierig naar mensen die ervaring hebben met de actieve speakers van KRK >> http://www.krksys.com/product_rokit.php en dan de prokit 8 deze blijken heel goed te klinken.
Ik heb zelf bij Oostendorp ook die HS80M serie gehoord van yamaha, was ook niet verkeerd,
Wellicht zijn er mensen die bovenstaande speakers zelf hebben en hun mening kunnen geven, ben erg benieuwd.
Gr Patrick |
Bewerkt door PatrickD op 07/04/2010 08:40:40 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 07/04/2010 : 09:04:05
|
Monitoring is zeer persoonlijk, de ene mens hoort liever merk A en de andere merk B Ik heb de KRK series nog niet gehoord maar ik heb begrepen dat er op het homerecording forum zowel voor en tegenstanders zijn . Zelf heb ik de mackie's HR 824 en Adam A7. Beiden klinken totaal anders , maar mijn mixingen klinken toch redelijk goed. Ik ben alle dagen bezig met opnemen en mixen en ben super tevreden met beide monitoren. Ik zou zeggen, ga ze eens ergens gaan beluisteren waar ook andere merken staan te beluisteren. sis
|
|
PatrickD
New Member
27 berichten |
Geplaatst - 07/04/2010 : 09:09:15
|
Ja inderdaad het is natuurlijk persoonlijk. Ik gebruik naast mijn Tyros 3 ook mijn pc met wat samples van NI. Maar ik was nieuwsgierig naar wat ervaring in combinatie voor de Tyros 3 . Om deze dus wat beter uit te laten komen. Ik lees veel over de hs80m in combinatie met de Tyros en niet zoveel over de KRK. Vandaar was ik benieuwd. Dankje voor je reactie !
Gr Patrick. |
|
|
guus
Average Member
166 berichten |
Geplaatst - 07/04/2010 : 22:13:26
|
Ik heb ook HS80 en een HS 10 SUB gehad perfect Het geluid de bas je moet deze combi horen om even een droom in de muziek te beleven.
Guus
Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven. |
|
|
PatrickD
New Member
27 berichten |
Geplaatst - 08/04/2010 : 08:05:28
|
Ja ik heb die setup ook gehoord en het klonk heel goed , maar was ook benieuwd of er Tyros gebruikers waren met de KVK serie(met of zonder sub)werkten.
Dank jullie voor het reageren.
Gr Patrick |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 28/07/2010 : 23:08:23
|
Als ik dit allemaal lees, en zie de prijzen, dan ga ik volgende week eerst bij Guus luisteren...en dan vrees ik dat het een dubbele set Bose L1 Compct wordt... groetjes Dick |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 31/07/2010 : 18:20:45
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Dick
Als ik dit allemaal lees, en zie de prijzen, dan ga ik volgende week eerst bij Guus luisteren...en dan vrees ik dat het een dubbele set Bose L1 Compct wordt... groetjes Dick
Ik wens je veel plezier , maar bij mij komen deze niet binnen . Bose is 80 procent marketing en de klank is maar 20 procent Zo is het altijd geweest en het zal nooit veranderen , schande ... Vooral de prijs sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist- producer en nog steeds een T-2 |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 31/07/2010 : 23:02:04
|
Oeps Sis.............dat is hard.
Ik wil ze ook niet Mijn HK's doen het nog erg goed.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 01/08/2010 : 07:26:02
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Oeps Sis.............dat is hard.
Ik wil ze ook niet Mijn HK's doen het nog erg goed.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Nou Hard, het is gewoon de waarheid. Sommige verkopers zeggen het het zelf, niet met zoveel woorden maar ik kan het toch uit opmaken . In mijn streek zijn er 3 personen die met de L1 werken en ze zeggen zelf dat de grote liefde er al af is . Ze zoeken nu naar een ander systeem en kijken bvb naar de HK audio elements. sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist- producer en nog steeds een T-2 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 01/08/2010 : 08:57:05
|
Nou mannen mijn 'liefde' is er nog zeker niet af.... ik ga de L1's steeds meer waarderen, net als het publiek. Voor de kleinere feestjes neem ik de 2 Bose subs mee en als het groter (> 150 man of de open lucht) is m'n dB Technologies 15"sub die net iets meer diepte en druk geeft.
Iets wat iemand als 'waarheid' predikt is veelal zijn persoonlijke mening. De HK-Elements heeft het concept gepikt van Bose maar in de basis opzet is het zeker geen line-array als er slechts vier speakertjes op een paaltje staan. Bose L1 heeft standaard per zijde 22 (!) stuks speakers, met recht een array te noemen en die produceren een 'wall of sound'. Er wordt wat tegen de prijs van Bose aangeschopt, maar wees nou 's eerlijk, wat ben je kwijt voor een vergelijkbare setup van HK elements? Per zijde ook ruim € 3000! Nog even de voordelen van L1 die wij als bijzonder aangenaam ervaren: a. Super compact (per zijde slechts 3 tasjes tegen 7-8 tasjes bij HK ) b. Per zijde ingebouwde 4 kanaals mixer (andere mixer overbodig) c. Zeer aangenaam en verdragend klankbeeld ook bij lage volumes. d. Eén netsnoer per zijde, geen losse versterkers nodig. e. Omdat ze achter ons staan is een ander monitoringsysteem absoluut niet meer nodig. f. Publiek klaagt vrijwel nooit meer over te hoog volume. g. Slechts 2 klikjes en het systeem staat. (voor HK zouden het waarschijnlijk 10 klikjes worden
In de commercial spreekt de verkoper over het samenbouwen van Elements (delen) van verschillende muzikanten om zo een groot PA systeem te krijgen.....terwijl hét voordeel van persoonlijke array systemen juist het 'persoonlijke' (per muzikant) is Multi MONO klinkt ontzettend gedetailleerd en open.
Vergeet niet dat een Bose L1 geheel compleet is... HK wil ook graag centjes voor de poles, voeten en hoezen.
Goede arrays zijn uitermate geschikt voor mensen die zich realiseren dat het niet de geluidsdruk (SPL) is die indruk maakt, maar weten dat geluid als een NIET dominante, warme 'deken' over het publiek hoort te liggen.
Dit was mijn zegje.... en wat mij betreft hoeft er niet verder over gediscussieerd te worden
Verder is het zaak om ieders mening en ervaringen te respecteren en het 'neersabelen' van apparatuur of een merk dient geen enkel doel.
|
Bewerkt door T-Rossie op 01/08/2010 13:42:06 |
|
|
Onderwerp |
|