Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Wie heeft ervaringen met Bose L1 compact?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 7

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 01/08/2010 :  14:37:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi iedereen,
ik speel ook al een jaar met 2x Bose L1 compact en blijf er heel tevreden over. Krijg altijd positieve commentaar. Sommigen vinden dat het zelfs beter klinkt dan merken die 4x meer kosten. Maar iedereen moet gewoon datgene kopen waar hij zich goed bij voelt. En dat kan per persoon verschillen. Er is nooit een "beste" speaker. Bij auto's: De ene voelt zich beter in een volkswagen, de ander in een renault. In het geval van de L1 compact: ik vind hem zeker niet te duur. Had vroeger HK: was ik ook heel tevreden over. Maar omdat ik soms met één L1 compact genoeg heb, is de L1 toch praktischer.
Aan iedereen veel speelplezier!
Jurgen
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

84 berichten

Geplaatst - 01/08/2010 :  19:12:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik gebruik voor kleinere gelegenheden 2x bose l1 model 2 inclusief 4 bijbehorende bose bas elementen.

Voor grotere partijen gebruik ik 4x bose l1 model 2 inclusief 8 bas elementen alles afgemixt op een tonematch...

Ik hoef verder niets meer te zeggen geloof ik.
Dit klinkt beter als alle vorige pa installaties welke ik heb gehad waaronder een dynacord forumline van 30000 gulden

gr geert

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 01/08/2010 :  19:39:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Inderdaad Geert !!

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 02/08/2010 :  18:31:01  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geert43

Ik gebruik voor kleinere gelegenheden 2x bose l1 model 2 inclusief 4 bijbehorende bose bas elementen.

Voor grotere partijen gebruik ik 4x bose l1 model 2 inclusief 8 bas elementen alles afgemixt op een tonematch...

Ik hoef verder niets meer te zeggen geloof ik.
Dit klinkt beter als alle vorige pa installaties welke ik heb gehad waaronder een dynacord forumline van 30000 gulden

gr geert

30.000 gulden ( toch geen euro's hé )of wel ?
Geert , om de volle set op te stellen moet je toch wel een paar keer lopen + de prijs zal ook niet min zijn .
Ook meer kabeltjes nodig, waardoor het niet meer compact wordt om gans de set aan te sluiten
En hoeveel personen doe je hier gemiddeld mee ?
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist- producer en nog steeds een T-2

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 02/08/2010 :  23:06:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Sis,
Je wilt koste wat het kost het laatste woord hebben en dwaalt daarmee telkens van het topic af.
Guus stelt gewoon een vraag over mensen die ervaring met een Bose L1 compact hebben.... je hebt er geen, maar wel een uitgesproken mening/oordeel. Die kennen we onderhand wel, zullen wij het hierbij laten?

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 03/08/2010 :  09:40:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Geen probleem Roel.
Ik wil alleen nog eens weten hoeveel personen Geert doet met zijn voltallige set, da's alles .
sis

Wiekman
New Member

22 berichten

Geplaatst - 04/08/2010 :  09:45:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wiekman  Reageer met citaat
Pfff,

Ik maak natuurlijk een kapitale fout om dit te doen, maar ik word wel heel moe van die mensen die elke keer geen gelegenheid te baat laten om iemand anders zijn spullen te dissen. Ik bedoel inderdaad mensen zoals SIS. Man, word je daar zelf niet enorm moe van om zoveel negative energie te verspreiden? Stel je toch eens voor dat ik naar jou composities zit te luisteren en dan op dit forum je muziek helemaal de grond in boor. Zou je dat leuk vinden?

Er zijn hier mensen die in vol enthousiasme een of twee systemen van Bose of een ander merk kopen. Daar wellicht ook echt even voor moeten sparen en dan hun ervaringen willen delen. En het enige wat jij doet is dat je hun aanschaf helemaal afkraakt. What fun is that?

Je kan van mij part de Bose systemen helemaal ruk vinden, maar beperk je dan in je opmerkingen dan wel tot terzake doende opmerkingen i.p.v. spijkers op laag water te zoeken. Daar is niemand bij gebaad. De enthousiaste muzikanten niet, en de winkeliers niet.

Mensen maken een keuze voor bepaalde systemen om dat zij zelf kiezen voor een bepaalde sound. Dat is een persoonlijke keuze en smaak afhankelijk. Met andere woorden; Je word er blij van of niet. Niets meer, niets minder. Sommigen zijn bereid om voor luxe, gebruiksgemak en een natuurlijke sound te kiezen en te betalen, anderen gaan weer voor groot, hard en een prominent voelbare bas. En wat ik bijvoorbeeld mooi vind klinken kan jij heel weer helemaal niets vinden.

Verstand van geluid hebben heeft niets te maken met smaak. Je word niet belangrijker of beter als je iemand anders zijn merk afkraakt.

Muziek spelen/maken gaat over plezier maken, het is een taal die iedereen over de hele wereld begrijpt en bij elkaar brengt. Het maakt uiteindelijk niet uit welk merk het versterkt. Ik heb de mooiste muziek gehoord uit een gammelle 10e hands installatie ergens in Zuid-Afrika door een band met louter crappy instrumenten.

Met andere woorden: Ga lekker spelen en maak er een feest van.

Waar treed je op? Dan kom ik gezellig eens luisteren.

http://bose.infopop.cc/6/ubb.x

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 20/08/2010 :  21:31:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

ik ben begonnen met een nieuw projectje. Zang en keyboard. Geen achtergrond muziek, dus niet voor recepties, maar meer een Showoptreden/Entertainment. Dus wij zijn geen achtergrond bij een receptie, of een diner, maar eerder de "hoofdact". Tot nu toe voor beperkt publiek opgetreden: steeds volume in overschot met de L1 compact. Maar als je de huidige bas-norm bekijkt, schiet de L1 op dat vlak toch tekort.
Dit is maar mijn mening natuurlijk.
Groetjes,
Jurgen

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 21/08/2010 :  12:04:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Jurgen,
Het is ook niet voor niets een'comact' uitvoering. Mijn L1's model 1 met 2x B1 zetten toch een zeer redelijke bas(is) neer die boven veler verwachting is.
Zoals gezegd brengt mijn dB SUB15 een welkome ondersteuning als het partijtje groter wordt.

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 21/08/2010 :  15:45:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Maw, een compact uitvoering is alleen maar geschikt voor : diner, recepties en aanverwanten ?
sis

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 21/08/2010 :  15:48:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi T-Rossie,

ik weet het, hij is compact, ik blijf heel tevreden hoor over mijn L1 compact. Voor trouwmissen, opluisteren diners, restaurantwerk... super.

Groetjes,

Jurgen

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 21/08/2010 :  17:13:10  Toon profiel  Reageer met citaat
En dan zijn we klaar, je hebt alles opgenoemd waar dit systeeeeeeeempje voor dient, punt andere lijn
Voor het grotere werk zal je moeten uitwijken naar de grotere L1.
+ zoals Roel aangeeft, een extra subkastje
sis

********** edit door admin *************************************
Het is niet aan u om te bepalen of het 'klaar' is en/of de draad
afgesloten wordt.

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 21/08/2010 :  20:22:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Oke sis,

Na wederom een hoop gezeur ben je dus net zover waar je 11-05-2009 bent geëindigd.
Zie hier
Stop er nu maar mee, we kennen jouw voorkeur.
Nu begint het mij zelfs te vervelen.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Willy
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 22/08/2010 :  10:17:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Klik om Willys MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Jurgen,

Gebruik je de DB Sub15 bij de Bose Compact of bij de L1.
Werk je dan met 1 of 2 Subs?

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 22/08/2010 :  11:44:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Willy,
Je stelt de vraag aan Jurgen maar bedoelt mij (T-Rossie) waarschijnlijk?
De SUB15 (1 stuks) gebruik ik bij de L1's Model-1 (de compacts heb ik niet)
Pagina: van 7 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000