Auteur |
Onderwerp  |
Carola
Junior Member

96 berichten |
Geplaatst - 27/08/2010 : 23:07:30
|
Hoi Wim,
Ik weet niet wat een midi-dump is????
Ik begin ook met de melodielijn in te spelen op de Tyros 3. Daarna kan ik het in de computer indien nodig corrigeren en de tekst eronder zetten. (Dan heb ik meteen de bladmuziek voor het koor.) Soms ook nog 3 stemmig maken in de computer voor mijn koor. Dan de akkoorden erbij in de Tyros 3. Als ik het eerst wil uitproberen of het iets voor het koor is en hoe het de leden bevalt maak ik het nog niet 3 stemmig. Dit wil ik dan achteraf nog doen. Helaas moet ik dan de akkoorden main variations, fill ins etc. weer opnieuw doen.
Soms maak ik de hele midifile met complete begeleiding en 3 stemmige melodielijn op de computer. Dat ligt een beetje aan het lied. Dit gebruik ik dan alleen bij het koor. Om zelf te spelen gebruik ik liever een style. Bij het koor speel ik dit compleet af en heb mijn handen vrij om te dirigeren.
Als ik een lied compleet met style maak op het keyboard en dit (compleet) inlaadt in de computer klinkt het niet meer mooi. Daarna weer terug in het keyboard is het niet meer zo mooi als eerst. Daarom dus de akkoorden en koppeling met de style achteraf.
Groetjes,
Carola |
Bewerkt door Carola op 27/08/2010 23:09:51 |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 28/08/2010 : 09:57:58
|
Hoi Carola,
Een midi-dump is een actie vanuit een bijv. Pc naar keyboard waarbij alle data/instellingen/sys-ex in één dump gezonden/opgenomen wordt. Ik heb dit wel eens gebruikt om de instellingen van een effectprocessor op te slaan om later weer te kunnen laden. Ik weet niet hoe dit werkt bij de T3 en wat er dan wel of niet mee gezonden wordt. Maar het zou een optie kunnen zijn voor ons probleem met het data verlies van de CHORDS in songcreator.
Ik speel/zing in een zanggroep en begeleidt de kerk met de T3. En gebruik de song met teksten ook om mee te zingen/spelen. Dit vindt erg handig daar de bladmuziek waaruit ik speel (opwekking) erg ingewikkeld in elkaar zit.
Bij mij verandert de song niet na qua klank of effecten na het bewerken m.b.v. de PC, ik gebruik SONAR. Dit programma is zeer gemakkelijk te gebruiken voor teksten te synchroniseren aan een melodielijn. En ik bewerk er ook de style’s mee om weer te gebruiken in de song.
Ik werk ongeveer op dezelfde manie als jij. Eerst melodie op T3 (track 4) inspelen/programmeren met steprecord. Song op de PC m.b.v. SONAR tekst toevoegen. Song in de T3 CHORDS toevoegen. Piano partij (Track 1+2) in de T3 toevoegen. Eventuele andere track toevoegen. Soms met een track uit een andere style eerst in CHORDS > expand en dan copy naar één van de tracks 3,4,5,6,7,8 Dan weer CHORDS met de begin-style > expand. Style, song op de HD opslaan en registratie van maken en deze ook weer opslaan op de HD.
De meerstemmige tracks kun je toch ook later op de T3 maken of eventueel via step-record invoeren. Je kunt ook tracks bij elkaar in voegen op de T3. In Songcreator > Channel > Mix etc..
Groeten
Wim
|
Bewerkt door tyro op 28/08/2010 10:37:32 |
 |
|
Onderwerp  |
|
|
|