| Auteur |
Onderwerp  |
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 15/02/2006 : 00:08:40
|
Beste Allemaal;
Met verwijzing naar onderstaande "thread" blijf ik nog altijd op zoek naar; "Ingridje".
http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=184
Wie kan ons helpen aan een "Ingridje" ????
Weer Iedereen de groetjes van; fboss. |
|
|
inverbon
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 15/02/2006 : 20:38:00
|
Ben je zo wanhopig fboss? :)
ik ken wel een soort ingridje maar die kost je al gauw zo'n 1000 euro per uur.
Ik bedoel natuurlijk een beroepszangeres :)
Het lijkt me zowieso wel lastig. Je hebt dan maar een paar (muziek)nummertjes waar je dan weer een tijd mee verder moet.
Mischien is een muziekschool of een conservatorium wat. Er lijken me zat studentes die tegen een kleine vergoeding willen inzingen.
(p.s. Ik probeer echt zo serieus mogelijk te antwoorden maar ik kan het niet helpen als ik ook een brede grijns heb :)
Eyes that see don't grow old |
 |
|
|
inverbon
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 15/02/2006 : 21:03:04
|
Ik heb toch even serieus voor je gekeken fboss.
Zangeressen voor echt sessie werk zijn toch wel moeilijk te vinden. Maar op deze pagina staan er een aantal. Ik weet absoluut niet wat ze er voor vragen, www.vocalservice.nl en mischien via zingen.startpagina.nl
Daarnaast zul je ook wel studio ruimte moeten hebben voor goede opnames lijkt me. Nu weet ik dat vlak bij mij in de buurt een ruimte is waar meerdere goed ingerichte oefenstudios zijn. dit kost je echt een schijntje www.dbstudio.nl
'k hoop echt dat je een ingridje vindt fboss
groet, iwan
|
Bewerkt door inverbon op 15/02/2006 21:03:59 |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 15/02/2006 : 21:07:46
|
Hoi,
Ik hoorde vandaag dat Justine Pelmelay de Dutch Divas heeft verlaten omdat ze meer werk wilde hebben. Misschien is dat een optie? Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 15/02/2006 : 21:36:06
|
Hoi Iwan en alle anderen,
Ben ook al een poos op zoek naar een "Ingridje", maar is inderdaad heel moeilijk te vinden. Heb de vocalservice.nl site even bezocht, en onder vocal-shop staan ook een aantal CD's, zou dit iets wezen...? Het nadeel is dat je niet even een stukje kunt luisteren, om daarna de CD te bestellen. Maar beste forumleden, er is toch ruim voldoende talent in dit land die ons even uit de brand kan helpen? Een goede Idol (floortje) of zo iets dergelijks...
Groet, Mark |
 |
|
|
inverbon
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 16/02/2006 : 10:08:10
|
Mark,Ik denk dat die cd's gewone songs zijn inclusief band/orkest. Ik heb trouwens wel gesproken met iemand die in een band zit. Hij wist dat de leadzangeres 2 audio tracks (alleen stem) heeft opgenomen van 'he, big spender' en 'mother mother' Deze audiotracks zijn opgenomen op basis van midibegeleiding dus waarschijnlijk toonvast en ritmevast.
Ik laat jullie weten of zij deze tracks beschikbaar wil stellen.
Groet, iwan |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 16/02/2006 : 16:17:43
|
Beste Allemaal;
Natuurlijk moet je "Ingridje" met een lichte satire bekijken, maar het is ook een link naar een mogelijk extra invulling van onze hobby.
Wij zouden toch samen ergens kosteloos, of nagenoeg kosteloos, aan wat leuke stemmen moeten kunnen komen, waarbij de zanger(res) zich wel moet kunnen houden aan tempo en zuiverheid, binnen een vast akkoordenschema?
Misschien een leuk project voor een conservatorium, of een amateur die erkenning zoekt of zoiets?
Wij zouden als Tyrosianen toch als tegenprestatie de muziek kunnen aanbieden, en de zanger(res) de stem. En met dit alles krijgt zij ook kosteloos een demoband!!
Voor onze uitvoeringen is het misschien (nog) niet nodig, maar voorlopig als studiemateriaal, om minstens de audiomogelijkheden van de Tyros2 te leren gebruiken zou het voor iedereen toch wel erg leuk zijn.
Ik vond de demo vam Peter Baartmans met zijn "Ingridje" toch wel héél inspirerend.
Ik blijf afwachten op leuke initiatieven.
Weer allemaal de groetjes van: fboss.
|
Bewerkt door fboss op 16/02/2006 16:21:54 |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 19/02/2006 : 19:40:18
|
Of een échte zangeres mee de bühne op... da's toch veel fraaier ? Dan heb je ook iets om mee te praten.. toch?!
|
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 19/02/2006 : 21:08:37
|
Dacht dat ze mee moest om te zingen? Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 05/03/2006 : 21:08:00
|
Hallo Allemaal,
Nog een tip, Installeer Limewire, en gebruik als zoekargument "Acapella" vervolgens het gewenste resultaat even converteren naar WAV en spelen maar weer...
Toedeledookie, Mark |
Bewerkt door Player op 05/03/2006 21:33:30 |
 |
|
|
aberendse5
Average Member

104 berichten |
Geplaatst - 07/03/2006 : 23:01:16
|
Hoi Player,
Ik heb een cd vol met mp3 met acapella, maar dat wordt nog niet wat. Alle stemmen zitten erin, de bassen tenoren etc. Hmmm, valt nog niet mee. Bij ons op het werk is een band, waar we 3 dames hebben zingen. Ja komt ie. er is er 1 die wel wat wil inzingen. Maar wat??????
iemand een suggestie om mee te beginnen?. groeten uit de veluwe |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 08/03/2006 : 16:04:56
|
Beste aberendse5, en Iedreen;
Ha Ha, er komt schot in de zaak.
Er moeten één of meerdere solo's worden ingezongen, waar we met onze Tyros-begeleiding kunnen méé spelen.
Belangrijk is wél, dat met de juiste (Tyros) toonhoogte wordt ingezongen, anders klinkt haar solo vals, of moeten wij speciaal steeds de stemming van de Tyros veranderen als we met deze Solo willen meespelen.
Ook zeer belangrijk is het, dat ze CONSTANTE en EXACT de snelheid (met de metronoom te meten) het gehele lied door, kan vasthouden. Ook het einde!!!
Anders kunnen wij er met een style niet mee meespelen.
Wat mij betreft mag ze zingen waar ze zelf goed in is, maar rekening houdend met het bovenstaande.
Ik ben zeer verwachtingsvol.
Weer de groetjes van; fboss.
P.S. Ze moet er tevens mee akkoord gaan dat de forumleden deze solo voor niet commerciele doeleinde, onderling vrij mogen verspreiden én gebruiken.
|
Bewerkt door fboss op 08/03/2006 16:14:56 |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 08/03/2006 : 18:49:25
|
Hoi Aart,
Inderdaad het meest voorkomende probleem is nog dat er teveel "geluid" om de stem heen zit, maar.... we blijven proberen. Via Limewire heb ik nog een schitterende Acapella versie kunnen bemachtigen van "Killing me Softly" (s.v.p. niet letterlijk opvatten....
Groet, Mark |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 09/03/2006 : 11:15:53
|
Beste Player, en Theplayer;
Zou het misschien mogelijk zijn om de á capella "Killing me softly" (reeds geconverteerd) als wav-file tijdelijk ter download b.v. op de site van Frans te plaatsen?
Bij voorbaat dank,
Weer de groetjes van; fboss.
|
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 09/03/2006 : 12:42:54
|
Hoi fboss,
Ik zou wel willen, maar je praat over 40 Mb (WAV), of ik moet eens kijken of ik de MP3 nog kan bemachtigen, en deze ongeconverteerd opsturen per mail.
Groet, Mark |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 09/03/2006 : 17:24:03
|
Hallo fboss,
Heb de MP3, maar neem evn contact op per mail over je eigen mail-adres
Groet, Mark |