Auteur |
Onderwerp  |
|
Carola
Junior Member

96 berichten |
Geplaatst - 05/05/2010 : 15:46:50
|
Hoi,
Ik wil graag zelf styles maken van midifiles. Met welk programma kan ik dit het beste doen? Bij mijn versie van Style Works kan ik de bestanden die ik maak naderhand niet meer inlezen in het programma, ik krijg dan een error en het programma sluit zich af. Dat ligt misschien aan mijn versie????? De styles die ik ermee maak klinken wel redelijk op het keyboard, maar wat ik zo beluister van anderen die styles maken moet het veel beter kunnen. Daarom heb ik verder gezocht en een demo versie van One man band gedownload. Hiermee ik kan, doordat het een demoversie is, de styles niet uitproberen op het keyboard. Ik wil graag een programma kopen. Wie heeft er ervaring mee en kan me adviseren welk ik het beste kan gebruiken.
Nog even een ander vraagje: Kan het naderhand nog veranderd worden met de style creator van de Tyros 3?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes,
Carola |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
|
albertvvl
Junior Member

73 berichten |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 06/05/2010 : 18:03:03
|
Albert, Ken dit programma, maar moet je niet eigenlijk alles zelf instellen om tot een resultaat te komen? Of is er een optie om een basis style van een midi te maken, waarna je nog kunt tunen? Wellicht heb je wat meer ervaring met midi2style...
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
albertvvl
Junior Member

73 berichten |
Geplaatst - 07/05/2010 : 15:30:29
|
Hallo Frans,
dit programma is inderdaad heel uitgebreid , je kan de alle intro's , main part 1 tot 4 en breaks fill ins en endings maken.
Wil je dit allemaal gaan gebruiken ben je natuurlijk wel eventjes bezig.
Wil je gewoon een standaard style maken moet je gewoon de maten van het stukje midi file ingeven waar je de style uit wil maken vb 8 tot 16 en de geluiden kiezen die je wil gaan gebruiken , je kan deze nog altijd aanpassen op de tyros zelf natuurlijk.
Het ziet er allemaal nogal ingewikkeld uit maar als je het een paar keer hebt geprobeerd valt het allemaal nogal mee.
Gr. Albert
http://www.avvsystems.be
|
 |
|
Carola
Junior Member

96 berichten |
Geplaatst - 17/05/2010 : 11:03:26
|
Ik heb inmiddels het programma One man band gekocht. Na wat zoekwerk is het me gelukt om styles ermee te kunnen maken. De styles zijn mooier en voller van klank dan bij Style Works. Ik heb echter wel vaker een interne error bij de Tyros 3 als ik de style op de harddisk wil zetten. Dan moet ik het keyboard opnieuw opstarten en ben dan de expansion voices weer kwijt. Als ik dan de style opnieuw wegschrijf met One man band en weer inlaadt in de Tyros is het probleem verholpen. De eerste keer was even schrikken, maar nu weet ik wat ik moet doen. Waar het echter aan ligt weet ik niet!
Ik heb midi2style en stylemaker beiden uitgeprobeerd maar kan er niet goed mee uit de voeten.
Groetjes,
Carola |
 |
|
|
Onderwerp  |
|