Auteur |
Onderwerp  |
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 28/07/2010 : 19:54:43
|
Ja Frans, je hebt gelijk, moet het maar eens even laten rusten! Ga eerst maar eens vakantie houden binnenkort ( m'n broer komt uit Australie) en volgend jaar gaan we naar hem toe! Ik speel ook genoeg hoor, meer dan genoeg eigenlijk! Heb trouwens die regi-stick een tijd geleden aangeschaft, ik kan je zeggen een welkome aanvulling hoor!
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! |
Bewerkt door bertus op 28/07/2010 20:05:01 |
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 28/08/2010 : 16:05:38
|
Hallo, heb inmiddels bericht gekregen van Yamaha zelf, die stuurde mij een adres voor IE en moest dan bij de IDC pagina uitkomen, zou dit niet werken moest het aan mijn provider liggen. Ik kom dus op de pagina dus aan de provider ligt het niet. Dan ligt het aan de Ty 3 duidelijk, ik heb zekerheid eindelijk. Dit wilde ik even voor de liefhebbers kwijt. Wordt vervolgt...
Groet, Bert
 |
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 26/09/2010 : 17:08:54
|
Bertus,
Helaas heb ik hetzelfde probleem. Alles ook getest. Keyboard is gewoon te pingen en bereikbaar. Meerdere computers zitten op internet. Tevens ook een website via een ip-adres benaderd om het DNS probleem uit te sluiten. Helaas heeft niks effect en behoud ik een wit sherm met geen website. De icoontjes voor setting enzo staan er wel natuurlijk.
Is er voor jou al een oplossing voor het probleem?
Alvast dank voor je reactie. |
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 26/09/2010 : 18:46:08
|
Hallo Cor, leuk dat je hier ook meedoet. Allereerst zou ik zeggen stel je even voor hier bij ons, weten de collega's hier ook gelijk wie je bent!! Om op het probleem terug te komen, ik heb nog geen oplossing hiervoor maar a.s. Dinsdag hebben wij een afspraak met Oostendorp om langs te gaan zodat de technische dienst er naar kan kijken, dus een ritje naar Wezep met de vrouw samen en op de terugweg een leuk restaurantje zoeken. Mag aannemen dat jij ook je Ty3 in Wezep gekocht hebt? Ook na diverse keren telefonisch contact te hebben gehad is het niet tot een oplossing gekomen, in het ergste geval zal die opgestuurd moeten worden werd mij verteld maar zover is het nog niet. Ik kan je dus hier nog geen oplossing aandragen en moet ik het ook even afwachten. Zodra ik meer weet wat het zou kunnen zijn zal ik je hier over berichten en ondertussen geniet ik nog bijna iedere dag van mijn Ty3. Ook gaan ze voor mij alle klantendownloads opnieuw op de juiste manier erin zetten en nog even een paar dingen waar ik nog niet achterkom opnieuw uitleggen. Met een kenner erbij als Martijn gaat dat helemaal goedkomen. Misschien dat ik ook het Panflute Pack laat installeren, dat is betaalbaarder dan die andere van 199 Euro, dat is een rib uit je lijf! Ik laat het je weten...
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 26/09/2010 18:47:00 |
 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 27/09/2010 : 01:43:27
|
ik heb zelf geen Tyros 3 maar weet wel dat als je soms een router gebruikt,dat je dan rekening moet houden dat er een limiet is op iedere router. Dus als je al meerdere pc's hebt aangemeld op de router,kan het dus zo zijn dat daar je probleem zit. Tip:kijk het even na in de handleiding van de router. Daar moet ergens staan hoeveel computers je router aan kan
Groetjes Ben. |
Bewerkt door Ben op 27/09/2010 01:48:33 |
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 01/10/2010 : 10:14:01
|
Welnu hier is dan even mijn reactie terug, ben inderdaad met mijn vrouw in Wezep geweest alwaar te koffie binnen 5 min voor ons neus stond! Martijn is toch nog een kleine 2 uur bezig geweest om het probleem op te zoeken, uiteindelijk heeft hij Yamaha aan de lijn gehad hoe dit toch op te lossen. Door een bepaald accoord in te drukken en de Ty3 op te starten kom je in een resetstand, Daar aangekomen is het nr 63, factory reset, dat laten uitvoeren en dan start die door. Daarna weer het internetinstellingen goed zetten en proberen maar. En ja hoor, kreeg een pagina te zien die ik lang niet gezien had, internet dus. Mooi dachten wij, gemaakt. Nog een bakkie en toen weer op Spijkenisse aan. De volgenden dag het keyboard aangesloten en gelijk het internet proberen, tja, geen internet!!! Ben weer net zover als toen. Gelijk Martijn aan de lijn gehad en die adviseerde mijn de oude router maar eens aan te sluiten, gedaan en weer gekeken maar nee hoor. Ik ge nu proberen om mijn nieuwe router om te ruilen, ( een maand oud )gekocht bij Dynabyte. Dan weer proberen en dan, hoop het niet hierover, Wezep weer eens bellen. Dit moet toch opgelost kunnen worden?
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 01/10/2010 10:15:48 |
 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 01/10/2010 : 12:38:14
|
Hoi Bert ,
Kun je de Tyros eens proberen aan te sluiten zonder de router ? dus rechtstreeks op het modem ? Ik ga er vanuit dat je internet via de kabel hebt? als dat dan wel werkt is het inderdaad de router die niet mee wil werken , maar probeer dit eerst eens uit . mocht dit namelijk ook niet werken dan zit het probleem toch in je tyros.
hopelijk kun je hier iets mee .
Groetjes Ben
(Computers en internet is mijn 2e grote hobby )
|
Bewerkt door Ben op 01/10/2010 12:38:39 |
 |
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 01/10/2010 : 12:53:53
|
hallo Bertus,
Hier een reactie van mij, wat een verhaal zeg en dat terwijl er nog steeds niets is opgelost. Zoals je weet heb ik hetzelfde probleem dus was ik erg benieuwd hoe het jou was vergaan. Jammer hoor want jullie hebben een wereldreis gemaakt en voor niets. Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt, laat het me weten.Morgen ga ik naar de Tyros 4 luisteren en misschien word ik daar iets wijzer van ons probleem, ga het in ieder geval proberen ter spreke te brengen.Je hoort mij nog.
Groetjes Cor. |
 |
|
theplayer
Moderator

3043 berichten |
Geplaatst - 01/10/2010 : 13:02:45
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ben
Hoi Bert ,
Kun je de Tyros eens proberen aan te sluiten zonder de router ? dus rechtstreeks op het modem ? Groetjes Ben
Hoi Bert,
Niet zo'n goed advies, want zonder router werkt het echt niet. De router maakt n.l. de verbinding met je account. Je modum niet. Die verbind je alleen maar met het net. Groetjes,
Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 01/10/2010 : 13:59:17
|
Hoi Bert en Frans ,
Bert : mijn bedoeling was goed maar helaas heeft Frans inderdaad gelijk , bij de Tyros werkt het toch anders als bij een computer  Wat je wel zou kunnen doen is je router eens resetten ,zodat je weer alles opnieuw moet invoeren in je router.
Frans : bedankt voor je reactie ik zat er inderdaad naast maar ja ik kan ook niet alles weten he 
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 01/10/2010 14:00:26 |
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 01/10/2010 : 22:10:56
|
Hallo, en jullie dachten dat ik dat nog niet gedaan had...nou meerdere keren hoor! Ben vanaf zondag a.s. 3 dagen vrij, juist, weer puzzelen. Wordt vervolgt....
Cor, ben benieuwd wat jij te horen hebt gekregen
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 01/10/2010 22:12:31 |
 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 01/10/2010 : 22:51:52
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bertus
Hallo, en jullie dachten dat ik dat nog niet gedaan had...nou meerdere keren hoor! Ben vanaf zondag a.s. 3 dagen vrij, juist, weer puzzelen. Wordt vervolgt....
Cor, ben benieuwd wat jij te horen hebt gekregen
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!
Hoi Bert ,
ik zit maar even te denken hier, maar je zei eerder dat hij in Wezep naar de factory reset wel op internet kwam , heb je dit thuis ook al eens op die manier gedaan zoals ze daar gedaan hebben? Dus nog eens resetten op die manier? mits je dit nog niet geprobeerd hebt zou ik het wel proberen want het kan best zo zijn dat hij het dan ook weer doet. Mocht dit inderdaad lukken zet daarna de tyros even uit en probeer het daarna nog eens of het internet dan wel blijft werken als je de tyros aanzet. je hebt niets te verliezen alleen maar te winnen ,toch?
Ik hoop voor je dat je er iets aan hebt.
groetjes Ben
|
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 02/10/2010 : 23:36:24
|
Bedankt voor je bericht, maar dat heb ik ook gedaan terwijl ik Martijn nog aan de lijn had,dit mocht niet baten.Ik heb een vermoeden dat het aan de router ligt, misschien kwam die kapot uit de doos. Morgen ga ik die omruilen en kijken we weer verder. Zou dit het ook niet zijn zit de mogelijkheid erin dat Martijn langs gaat komen met een ty3 waarvan het wel werkt en dan hier aansluiten. Nog even dit Ben, je schreef op 27/9 om eens te kijken hoeveel Pc's de router aan kan, er zitten 5 aansluitingen op, een voor internet en de andere aansluitingen voor de pc's, 4 in dit geval. Lijkt mij sterk als er vier pc aansluitingen zitten hij er maar bv 2 aan zou moeten kunnen? En het is plug and play zoals haast met alles op dit gebied. Het is en blijft een hoofdstuk apart...
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 02/10/2010 23:46:41 |
 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 03/10/2010 : 01:42:43
|
Hoi Bert, Als dat inderdaad niet heeft geholpen dan heb je inderdaadniet veel andere keus. Hoop voor je dat het met een nieuwe router wel lukt.
Wat betreft de aansluitingen heb je gelijk,als er 4 op zitten moeten ze ook alle 4 kunnen werken.
Ik zelf gebruik de WRT610N van linksys.
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 03/10/2010 01:48:24 |
 |
|
corweers
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 03/10/2010 : 14:38:58
|
Hoi Bert,
Zaterdag ben ik geweest naar Correct aan de Ceintuurbaan,ook dat heeft niet geholpen, Marco Riedijk wist het ook niet,maar dat kwam ook door dat hij meer met de tyros 4 bezig was. Ik weet het niet meer,ik denkt toch dat het probleem toch bij de tyros moeten zoeken.Aan de router ligt het ook niet die heb ik ook nieuw vervangen.Ik ga van de week nog een keer alles nakijken als het dan nog niet werkt dan moet ik maar naar Oostendorp rijden er is voor mij niets anders op.Jammer.
Groetjes Cor
|
 |
|
Onderwerp  |
|