Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Internet op Ty 3 werkt niet meer
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 12

T-Rossie
Moderator

3287 berichten

Geplaatst - 03/10/2010 :  15:11:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou het kopen van de Tyros4 een oplossing zijn?
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 04/10/2010 :  15:33:28  Toon profiel  Reageer met citaat
De centjes hé, kan het niet effe van de plank pakken, die houden mij nog tegen.. hoe mooi de Ty4 ook is.

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!

Bewerkt door bertus op 04/10/2010 15:35:18

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 04/10/2010 :  22:10:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog even dit als reactie aan Cor, bijna had ik een andere router aangeschaft maar ben blij dat ik het niet gedaan hebt, vandaag sitecom helpdesk aan de lijn gehad (tegen 50 cent per minuut notabene!) en die vertelde mij dat het niet aan de router zou kunnen (moeten) liggen. Hij vroeg mij het merk en type keyboard en hij vertelde mij dit probleem aan de groep daar zou voorleggen, over service gesproken. In ieder geval zou ik een mailtje terug krijgen als hij iets zou kunnen vinden. Ook als die medewerker niets kan vinden zou die mij berichten hierover. Dus wacht ik dit ook even af de komende dagen.
En als je naar Wezep gaat zal er waarschijnlijk ook een factory-reset gedaan gaan worden, ben benieuwd wat daar ut komt als je weer thuis bent dan, kijken of je dezelfde ervaring hebt als ik.

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 04/10/2010 22:14:54

T-Rossie
Moderator

3287 berichten

Geplaatst - 04/10/2010 :  22:41:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Bertus,
Welke reset heeft Martijn gedaan?
a. Factory reset (excl. Internet settingen) ? (C6+power pagina 35)
b. Via utility menu System Reset
c. Internet instellingen initialiseren (pagina 87)
d. Het test menu (zie de site van Frans http://home.hccnet.nl/f.lijflander/tyros2/t2-tips/indext2tips.html en kies dan testmenu

Het is dus wel duidelijk geworden dat jouw internet poort op de T3 in orde is?

Routers kunnen over het algemeen een hele rits PC's aan... een simpel Syxel doet met gemak 16 pc's (via extra switchen of als het moet draadloos)

Bewerkt door T-Rossie op 04/10/2010 22:50:58

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  15:44:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Roel,
Martijn heeft de echte Factory reset gedaan, als ik het goed heb was het, cis+ f+ gis. Daarna met de tempotoetsen naar nummer 63 en met start/stop knop dat uitvoeren. Inmiddels heb ik nu ook aan andere router, de sitecom Dualband Router 300N. Ook dit heeft niet mogen baten helaas. Mijn internetpoort is dus wel in orde, dat bleek vorige week wel in Wezep. Wil je, als je het weet, mij nog eens de exacte internet-adres doen toekomen, als DHCP op on staat en de rest op 0.0.0.0 dan zou die het zelf toch moeten doen kort gezegt. Dus wat er op de Lan en Others tabbladen staat a.u.b. Die adressen die ik heb kloppen dus niet.
Op het blad Lan heb ik het volgende staan:
Bij DNS server 1 192.168.0.1
Bij DNS server 2 0.0.0.0
Bij IP adres 192.168.0.1
Bij subnetmask 255.255.255.0
Bij Gateway 192.168.0.1
Op het blad Others staat bij proxy server Niets
Proxy poort staat op 8080

DHCP staat nu dus op Off.
Zet ik die aan en zet de waarden van de rest op 0.0.0.0 helpt het dus ook niet.

Hier ben ik al heel wat mee aan het vogelen geweest, de waarde verhogen naar 192.168.0.100 of 200, 20 of 10 enz.
Ook dit kon mijn probleem niet verhelpen

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 05/10/2010 15:52:34

theplayer
Moderator

3043 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  15:53:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Bert,

Heb je al eens op mijn site gekeken?
Tyros2 > Tyros2 tips > Internet Direct Connection.
Misschien heb je daar iets aan.
Zo heb ik het al bij iedere Tyros staan en het werkt altijd meteen.
(Hoewel ik er nooit iets mee gedaan heb.)
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Bewerkt door theplayer op 05/10/2010 15:54:19

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 06/10/2010 :  19:00:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Dikwijls gekeken maar niet specifiek daar naar, zodra ik weer vrij ben en niet zo vroeg naar bed moet ivm mijn diensten dan ga ik even langs, thanks voor de tip weer!

Ps. Nieuwsgierig als ik ben, toch even gaan kijken. Staat op je site daar op de lan tabblad DHCP op ON en bij de rest helemaal niets. Bij mij wist ik niet beter dat alles op 0.0.0.0 moest staan. Dus dat maakt ook een verschil. Ga die velden leeg maken en proberen. Ik laat het je weten binnenkort.

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 06/10/2010 19:12:47

T-Rossie
Moderator

3287 berichten

Geplaatst - 06/10/2010 :  23:06:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Bertus,
De reset die Martijn deed is dus methode d. (zie site van Frans)
Helaas kan ik niet (meer) kijken hoe het in mijn Tyros3 staat.... hij heeft een nieuw thuis gekregen

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 06/10/2010 :  23:40:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Roel,

ik ben die test ook eens aan het doen en zit nu bij 069 after touch chk maar er gebeurt niets?
ik heb uiteraard op start gedrukt eerst om de test te starten.
er staat nu een 0 links onderaan en verder niets .
is dit normaal of klopt er iets niet?

groetjes Ben

Sorrie Roel probleem is opgelost , ik was gewoon ongeduldig

Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 06/10/2010 23:48:25

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 09/10/2010 :  11:42:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Frans en anderen,
Jouw suggestie wat je schreef op 5/10 jl gedaan maar mocht ook niet baten. Ik ga het zo langzamerhand opgeven denk ik en moet het maar gaan beschouwen als een onoverkomelijk probleem . Toch als laatste hoop ga ik Martijn nog een keer bellen. Jullie horen het nog wel...

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 09/10/2010 11:42:57

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 14/10/2010 :  16:39:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Daar ben ik weer, Martijn aan de lijn gehad en raadde mij aan nog eens de factoryreset te doen zoals eerder door mij beschreven. Geen resultaat.
Probeer weer eens de Ty3 aan te sluiten bij een kennis, Ip adres van die kennis invullen en proberen.
Werkt die daar wel dan zit het in je netwerk thuis, had ik maar iemand die voor mij dit zou kan nakijken, die er dus genoeg vanaf weet...
Zoniet, dan moet er iemand van Firma Oostendorp als die hier in de buurt is mijn Ty3 meenemen. Geef het nog niet op, het heeft gewerkt en zal weer werken maar de moed zakt wel eens heel ver weg.... zo duur en mooi keyboard en dit onderdeel dan niet aan de gang krijgen. Ik krijg er wat van.
Én, ik speel ook genoeg hoor, dat je niet denkt dat ik alleen maar daarmee bezig bent! Heerlijk die Ty3!

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 14/10/2010 16:45:21

corweers
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 16/10/2010 :  14:52:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bertus.

Hier weer een reactie van mij,ik ga een maandag naar een kennis van mij met de tyros 3 om te proberen of wij het voor elkaar kunnen krijgen dat wij wel internet hebben op de tyros 3.
Hoe dat afloop hoor je nog wel van mij,

groet,Cor

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 16/10/2010 :  15:01:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Graag, dan wacht ik dat even af, ga ik nu weg om te werken, bedankt Cor

Groet, Bert

corweers
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  16:26:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bertus,

ik ben vandaag bij mijn kennis geweest en heb de Tyros bij hem met de LAN-kabel rechtstreeks op zijn UPC kabelmodem aangesloten. En ja hoor. Hij deed het. Nu weet is dus dat de Tyros goed is. Ik weer naar huis (eerst even laten horen hoe mooi de Tyros klinkt want hij heeft (nog) een Roland E50
Thuis aangekomen dezelfde truc uitgehaald en de Tyros ook direct op het modem aangesloten. Maar helaas, hij deed het niet .
Ik heb wel gewoon internet met de computer dus de internet verbinding is goed. Alleen heb ik geen internet via de kabel maar via ADSL van Tele2. Toch zou dat niet uit mogen maken want het heeft wel gewerkt. Ook resetten van het modem geeft geen resultaat. Het lijkt er dus op dat de Tyros niet meer kan communiceren met het modem.
Het blijft een raadsel. Ik ga maar over naar UPC .
Wordt vervolgd.

Groetjes, Cor

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  10:21:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Cor,
Bedankt voor je snelle reactie, het lijkt wel of ik jouw reactie heb geschreven. Ik heb ook tele 2 en sinds 10-06 werkt het bij bij dus ook niet meer ! Zoals je weet veel eraan gedaan, ik heb zelfs tele 2 aan de lijn gehad en het probleem voorgelegd en vroeg hun of tele 2 soms bepaalde signalen tegenhield. Dit was absoluut niet het geval verzekerde zij mij! Het vreemde is dat die het eerst wel deed via tele 2 en van de ene op de andere dag niet meer. Ook rechtstreeks op het modem aangesloten, kort geleden, maar ook geen resultaat.
Mijn zus heeft ook Upc en woont dicht bij mij, ik ga wederom met het keyboard naar haar toe om het nog een keer te proberen. Neem aan dat de instellingen bij jou toen je dit probeerde bij je kennis de volgende waren.
DHCP op on en de rest op 0 op het tabblad lan. En bij proxyinstellingen niets.
Ik roep ook al lang tegen mijn vrouw, voordat de ty 3 ermee stopte, om ook over te gaan naar Upc maar zit tot februari nog vast aan tele 2 en zodra ik over kan doe ik het ook, met tele 2 heb ik het helemaal gehad, ook meerdere dingen die niet goed zijn.

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 19/10/2010 10:25:47
Pagina: van 12 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000