Auteur |
Onderwerp  |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 30/07/2010 : 10:50:13
|
Hallo Tyrosvrienden, ik heb het volgende probleem :
ik heb een eigen registratie gemaakt op m'n Tyros3, deze werkt perfect.
Om deze reg.te kunnen gebruiken op de Tyros3 van mijn vrienden heb ik alle ingredïenten naar een map gekopieerd, ttz.:midi +style +multipad +exp.voices +wave en de registratie.
Ik heb de registratiebank in deze map terug opgeroepen op de Tyros en alle registraties terug ingesteld met verwijzing naar de gegevens in bovenvermelde map en de registratiebank in deze map opgeslagen (save).Dit werkt op m'n eigen tyros3.
Dit alles heb ik gekopieerd naar een USB-Stick die ik aangesloten heb op de tyros3 van m'n vriend. Ik laad de registratie vanuit de USB-stick en tot mijn verbazing werkt het niet !!!
Ik heb dan maar een registratie gemaakt op de tyros3 van m' vriend van de gegevens op deze stick, alsook opnieuw een voice van de Wave en hiervan een multipad. Dit werkt nu uiteraard wel.
De bedoeling is : eigen registraties zonder omwegen te kunnen gebruiken op eender welke tyros3. Men kan toch ook registraties van internet downloaden, het kan toch niet de bedoeling zijn dat men deze helemaal terug op het eigen keyboard moet instellen ?
Wie weet hier raad op ? Bij voorbaat dank voor de reactie. VrGr eddy |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 30/07/2010 : 12:19:19
|
Je hebt te maken met het gegeven dat de Tyros de drive letter en padnaam keihard in een registratie opslaat. Bijv. E:/Multipad/Hebrew slaves.S910.PAD De E: staat voor de ingebouwde harde schijf van de Tyros.
Op het moment dat je de registratie van een USB stick laadt op een ander keyboard, blijft de registratie zoeken op E: en zal het multipad niet vinden. De verwijzing moet aangepast worden in: I:/Hebrew slaves.S910.PAD De letter I: staat voor USB
Er bestaat een handig programma voor: Tyros Registration Memory Editor http://www.kwmusik.dk/Tyros/?id=1 Succes!
Tot slot: een overzicht van Yamaha drive letters: C:/ = USER (internal memory) D:/ = Floppy drive (Tyros) E:/ = Hard drive (PSR-s900/Tyros) E:/ = Card (PSR-3000) F:/ = HD partition #2 (PSR-s900/Tyros) F:/ = USB (PSR-3000) G:/ = HD partition #3 (PSR-s900/Tyros) H:/ = HD partition #4 (PSR-s900/Tyros) I:/ = USB (PSR-s900/Tyros)
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 30/07/2010 : 17:20:06
|
Hallo Frans hartelijk dank voor de snelle reactie en gedegen uitleg. Je hebt me goed op weg geholpen om de "Sluier der Mysteries des Tyros" weer wat meer te doorzien. Ik ga dat alles uitproberen en mocht het niet lukken laat ik het wel weten.
Met vriendelijke groet eddy |
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 30/07/2010 : 17:32:56
|
Graag gedaan! Het is jammer dat de Tyros verwijzingen absoluut opslaat in plaats van relatief. Dit zou een hoop verwarring en ergernis schelen.
Maar ja, we moeten het er mee doen. Zodra je de logica van de Tyros doorgrondt, kun je er wat mee en maak je aanpassingen zoals jij het wil.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
|
Onderwerp  |
|