Auteur |
Onderwerp  |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 30/07/2010 : 17:45:44
|
Hallo Tyrosvrienden, weer een probleem :
ik heb een midifile gemaakt met alles erop en eraan, lyrics en chords toegevoegd met het progr "Serenade".
Alles wonderbaar gelukt.
Nu heb ik tevens een textbestand gemaakt op de Pc met wat uitleg over de midi en kanalentoewijzing en op de Tyros gezet; ook gelukt!
Maar, nu komt de kat op de koord; ik wil dit textbestand koppelen aan de midifile, zodat telkens wanneer de midifile geladen wordt tevens het bijhorende textbestand meegeladen wordt.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar het wil niet lukken; in "Songcreator" tabblad 'Channel" "Execute" en "Save" gedaan en de hele zwik in de registratie opgeslagen. Wanneer ik een andere midifile oproep blijft hetzefde textbestand gewoon staan.
Misschien is dit wel niet mogelijk ? in Songcreator kan men blijkbaar wel "Lyrics" aanvinken maar niet "Text" wat dan wel weer kan in de registraties.
Wie weet hier raad op?
Alvast bij voorbaat dank voor de reactie. Vr Gr eddy
|
|
theplayer
Moderator

3040 berichten |
Geplaatst - 30/07/2010 : 18:53:55
|
Hoi Eddy,
De aangewezen manier om dit te doen is inderdaad door gebruik te maken van een registration. Je moet er wel rekening mee houden dat er pas een ander tekstbestand geladen wordt, als je een nieuwe registration inlaadt waar óók de Tekstfile wordt gekozen. Zoniet (of dat de nieuwe niet gevonden wordt) blijft de oude staan. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 31/07/2010 : 10:39:31
|
Text File opslaan op de Harddisk.
Song selecteren Song > Lyrics/text knop > (eventueel Text knop tot er Text boven in het display staat) > Text File Selecteren > Song creator > Tab Channel > 5 Setup Select Lyrics setting aangevinkt > Execute > Save
Je kunt ook allebij Lrics als Text tegelijk aan en song koppelen. Met de knop Lyrics/text > en pijtjesknoppen 1 switchen tussen bijde om te kiezen.
Alleen text loopt niet met de song mee maar kun je wel eenvoudig maken met bijv. wordpad of kladblok of in word en dan opslaan als txt bestand.
Groeten Wim |
Bewerkt door tyro op 31/07/2010 10:41:26 |
 |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 31/07/2010 : 11:59:05
|
Hallo Frans en Wim, aan allebei hartelijk dank voor de spoedige en gedegen reactie.
Ik heb de uitleg van Frans geprobeerd en, ja zo lukt het. Blijkbaar wordt de koppeling met de text aan de midifile in de Registratie gemaakt. De laatst geladen text blijft staan, tenzij men een nieuwe registratie oproept waarvan de midifile tevens een gekoppelde text bevat.
Wanneer ik wissel tussen de midifiles waarvan ik de text aan een registratie gekoppeld heb, zonder de registratie te veranderen,of een commerciële midifile inlaad, blijft toch steeds de text staan van de laatstgeladen registratie. In "SongCreator" tabblad "Channel" "SetUp" heeft men wel de mogelijkheid om de "Lyrics Setting" aan te vinken voor opslag doch niet de Text.
Tot nader order besluit ik hieruit dat de textkoppeling niet in de midifile opgeslagen wordt doch wel in de registratie. Text opslaan in de midifile zodat deze op eender welk toestel, zonder registratie, kan gelezen worden schijnt dus niet te lukken op deze manier. Misschien bestaat hier wel een programma voor ?
Dankzij jullie en dit fantastische forum ben ik toch weer een heel eind opgeschoten en is mijn probleempje opgelost en ben ik toch tevreden met de oplossing. Nogmaals dank en met vriendelijke groet eddy |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 31/07/2010 : 13:04:52
|
Eddy, je hebt helemaal gelijk.
Txt files worden alleen opgeslagen in Registraties. Zie Data List, pag 50, Lyrics/Text Hier staat alleen een 0 bij Regist kolom
Datalist is hier te downloaden.
Met het Programma Regina hier te downloaden kun je zien wat er in de registratie opgeslagen is.
Ik ging er vanuit dat de txt-files in een song opgeslagen werd. Maar doordat ik altijd songs met een registratie open wordt ook de txt-files megenomen.
Groeten Wim |
Bewerkt door tyro op 31/07/2010 15:34:18 |
 |
|
|
Onderwerp  |
|