Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 T4
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 6

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 17/08/2010 :  09:15:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn
Sis,

Groot gelijk. 1 octaaf meer is zeker niet teveel gevraagd en misschien een metalen behuizing zou ook niet gek zijn. Yamaha in de USA beschouwt de TYROS serie als zijnde een synthesizer voor hobbyisten als je de forums aldaar volgt. De MOTIF serie is voor professionals en de arrangers zoals de TYROSSEN zijn voor hobbyisten en optredens tussen de schuifdeuren. Dat is de houding van Yamaha, dus verwacht niet te veel van een nieuwe TYROS4.

Jan

Ga naar bovenaan de pagina

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 17/08/2010 :  11:30:36  Toon profiel
[Ben net terug van Miami en heb daar de ketron audya gehoord en bespeeld.
De T-3, hoe goed hij ook is, verbleekt hierbij.
Wij hebben het geluk gehad om beide instrumenten naast mekaar te zetten in een opnamestudio en te vergelijken .
De audya heeft een zeer realistische drumsectie, de T-3 kan dit niet aan of evenaren.]

Hoi Sis,
bovenstaande citaat komt van jou. Waarom speel je niet op de audya ipv de tyros?
Tyros is nog altijd een heel goed verkopend product. Als ik een entertainer zie, speelt hij altijd op tyros 2 of 3 (zelden op korg).
Volgens mij luistert Yamaha wel naar de klant. Persoonlijk heb ik ook liever 76 toetsen. Het is de kunst van keyboardbouwers om een nieuw product net iets beter te maken dan het vorige, maar tegelijk, met het oog op de toekomst, om ook nog bepaalde dingen weg te laten. Op die manier is er nog verbetering mogelijk (commercieel gezien is dit noodzakelijk). Vanuit het standpunt van Yamaha is het daarom niet vreemd dat er nog geen 76-toetsenversie komt. Korg heeft 76 toetsen, ook Wersi en Ketron...Toch wordt er meer Yamaha verkocht. Sterk van Yamaha, dat ze met 61-toetsen toch hun mannetje weten te staan. Vooral omdat Korg en Wersi goedkoper zijn.
Telkens een nieuw keyboard op de markt komt, verwachten veel mensen een breuk met het verleden, men verwacht een revolutie in keyboardland, wel dat zijn onrealistische verwachtingen, zo werkt het niet Niets in het leven is perfect, dus ook een keyboard niet.
Waar is de tijd van de kawai Z1000. Die had 6 variaties per style, en 6 fill-inns. En kon styles van alle merken lezen (roland, korg...)
Het einde in de keyboard-evolutie is echt nog niet in zicht...

Groetjes,

Jurgen

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 17/08/2010 :  11:58:46  Toon profiel
Ja Jurgen weet ik .
De audya heeft nog software probleempjes, dus die valt af.
Komt nog bij dat ik beslist heb om minder te gaan optreden en meer studiowerk te gaan doen ( verdient beter ).
Als de T-4 uitkomt met een extra octaaf, koop ik hem , om hem te gebruiken in de studio.
Zoniet, blijf ik mijn ouwe T-2 gebruiken.
Snap je Jurgen ?
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist- producer en nog steeds een T-2

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 17/08/2010 :  14:43:23  Toon profiel
Hallo,

m'n plaatselijke keyboardboer vertelde mij eens
dat Yamaha in het verleden slechte ervaringen had
met de produktie van een langer klavier en dat zij
daarom niet geneigd waren om dit avontuur nog eens
over te doen.

Hij gaf me tevens de raad om een langer MIDI-klavier
op de Tyros aan te sluiten, volgens hem werkt dit perfekt
voor een schappelijke prijs.

Wat denken jullie hiervan ? (van dat MIDI-klavier)

Vr Gr
eddy

Soneg
Advanced Member

1656 berichten

Geplaatst - 17/08/2010 :  20:19:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg
Natuurlijk , hartstikke makkelijk en niets meer te klagen, , , of toch ?

Soryt

caravan
Junior Member

79 berichten

Geplaatst - 17/08/2010 :  22:01:33  Toon profiel
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand,Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 18/08/2010 :  11:14:16  Toon profiel

Weeral een extra onnodige investering waar ik verder niks aan heb .
sis

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 18/08/2010 :  14:39:47  Toon profiel
Hoi,

ik werk ALTIJD met een extra midi-klavier. Werkt inderdaad perfect.
Sis, als je 5 oktaven te weinig vind, zou je toch zeker het nut van een extra midi-klavier moeten inzien. Voor mij zeker geen overbodige investering. Blijkbaar heb je toch genoeg aan de 5 oktaven van de Tyros. Ik kan "mijn ding" niet doen op 5 oktaven, muzikaal niet en ook muzikaal-technisch niet. Ik bedoel hiermee dat een rock-'n-roll piano-solo beter uit de verf komt als je een groter klavier kunt bespelen. Op een piano-toucher kun je ook muzikaler spelen (dit geldt vooral voor de piano-voices). Een Tyros met 76 toetsen zou voor mij ook niet DE oplossing zijn, want dan heb je nog steeds geen piano-toucher.

Muzikale groet!

Jurgen

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 18/08/2010 :  20:30:36  Toon profiel
Ja de nieuwe Motif XF samen met de Tyros lijkt me te gek.

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 19/08/2010 :  00:52:19  Toon profiel
Motif met Tyros? Das een hele dure combinatie...
Ik gebruik een CASIO (jawel!) stagepiano als midi-klavier. (klanken komen uit tyros3)
Groetjes,
Jurgen

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 19/08/2010 :  08:20:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn
Inderdaad. MOTIF-XS8(nog geen XF) samen met een TYROS3 is een te gekke combinatie. Ik werk met zo'n combinatie. Er moet er wel bijgezegd worden dat voordat je met een MOTIFXS goed aan de slag kan ben je een jaar verder, vanwege de complexiteit van deze machine.

Met de TYROS3 is opstarten een stuk gemakkelijker.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 19/08/2010 08:21:37

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 20/08/2010 :  15:31:22  Toon profiel
Nou ja een jaar verder, zo zou ik het niet noemen.
De XS is wel een geweldig toestel hé.
Maar ja ik doe veel studiowerk en heb een berg aan geluiden in de vorm van software synth's . Dus ik kan wel even voort.
sis

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 20/08/2010 :  16:24:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn
Sis,

Nou ja 1 jaar is misschien wat overdreven. Desalniettemin kan ik iedereen die het zich kan veroorloven aanbevelen een MOTIFXS aan te schaffen. Bij voorkeur een XS8 i.v.m. het geweldige keyboard gevoel van deze machine. De XF zie ik niet zitten, biedt niet veel meer dan de XS.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 20/08/2010 16:24:58

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 23/08/2010 :  01:13:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh
Het filmpje was al eens besproken in dit topic, deze foto nog niet. (zie link)
Leuk om de Tyros 3 en 4 eens met elkaar te vergelijken.

http://www.xs4all.nl/~corvdh/Tyros3-4vergelijk.png

Ik zie weinig verschil behalve de blauwe leds i.p.v. de groene.

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 23/08/2010 :  11:20:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn
Kom aan mensen. Hou toch op met die flauwekul. Iedereen kan toch zien dat het dezelfe type machines zijn. Niks geen T4. Schei toch uit.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 23/08/2010 11:21:18
Pagina: van 6 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000