Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Op welke manier gaan jullie de tyros 2 gebruiken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 25/10/2005 :  12:04:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben wel benieuwd op welke manier jullie de tyros 2 gaan gebruiken ?
Ik bedoel hiermee : Thuis als hobby, amateur, professioneel enz...
Wel leuk om te weten
Zal ik beginnen !
Ik ben dus beroepsmuzikant en werk als éénmansorkest, dus de tyros 2 is een geweldige vernieuwing ! eindelijk !
Dit alles gaat over een PA van EAW max. 6000 watt
sis

Bewerkt door n/a op 25/10/2005 13:56:41

tyros2
Senior Member

796 berichten

Geplaatst - 25/10/2005 :  12:09:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Dirk.

Ik heb een poosje in een band gespeeld maar doe dat nu niet meer.
Maar vindt het heerlijk om muziek te maken dus voor mij is het
pure hobby en daarbij is de T2 een geweldige nieuwe uitdaging.

Groeten Henk
Ga naar bovenaan de pagina

soundman40
New Member

41 berichten

Geplaatst - 25/10/2005 :  14:26:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van soundman40  Reageer met citaat
Hallo Tyros players,

Ik speel hoofdzakelijk voor mijzelf. Ik heb vele jaren in verschillende bandjes gepeeld. Soms 4 maal in de week op stap. Dat begon mij op de lange duur te vervelen, en speel nu af en toe voor senioren in het ouderen circuit. Dankbaar werk en geen poes pas met heel veel in en uitpakken. Ik speel met behulp van twee boxen 150 watt, leuk populair repertoire, dans/ amusements werk . Neem regelmatig nieuw repertoir op en voer het in het keyboard.

groeten Joop

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 25/10/2005 :  17:51:54  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik heb dan wel geen T2, en krijg er ook geen een, maar ik kan binnenkort van een kennis de Tyros(1) overnemen. Ik heb nu een DGX-300 piano-keyboard en dat gebruik ik om op te lessen.
Als ik mijn Tyros heb, ga ik hem gebruiken voor de band waarin ik speel, de DGX is iets te groot en onhandelbaar.

Groeten Martijn

ruudje
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 25/10/2005 :  18:37:16  Toon profiel  Reageer met citaat
ik heb momenteel helemaal noppesmaaaaaar!!!!!!!
henk belde dat ie er zeeeeer snel is yippie!!!
oja vergat waar het onderwerp overging uhm...
ik heb 14 jaar lang in een band gezeten als bassist(zanger)
maar wil gewoon lekker thuis nu ook eens lekker aan de slag
gewoon spelen wat ik zelf leuk en mooi vind.
de buren zullen zoooo blij zijn!!

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 25/10/2005 :  21:49:14  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Dat zullen ze zeker zijn met die betere en sterkere speakers die erbij komen. Of je moet natuurlijk nog beter hebben...
Volgens mij is de T2 heel goet te combineren met de Yamaha Stagepass 300 speakers... dus miss wel een optie

oswinvs
New Member

29 berichten

Geplaatst - 15/11/2005 :  21:42:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Allereerst is die Tyros 2 een heerlijke machine met van alles en nog wat in huis waar je uren achter elkaar lekker thuis mee kan freubelen. Hang dat ding ook direct aan de PC via USB.

Daarnaast ga ik er ook mee op pad wekelijks. Ik speel in een combo met een drummer, pianiste en bas waarmee we een koor begeleiden en dus ook soms helemaal gek maken... :-) Ik gebruik een Yamaha MG10/2 mixer voor mijn toetsen (makkelijk op statief), met daaraan 2 Mackie boxen als monitors, als alternatief heb ik een Dynacord Powermate 600 met 2x 300 W boxen op statief voor het wat grotere werk, afhankelijk van de locatie waar we spelen.

Yamaha 4 Ever

n/a
deleted

45 berichten

Geplaatst - 16/11/2005 :  01:11:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik gebruik de T2 voor solo optreden en met bandje (Drums s
gitaar en trompet/percussie/sax. We gebruiken 4 x bose 802 en yamaha msr 800 sub. powermate 1000 .. Voor thuis en kleine gelegenheden gebruik een stagepass 300 (lekker compact .. als het niet hard hoeft klinkt dat heel netjes)

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 16/11/2005 :  13:32:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Ik speel in een bruiloften/partijen bandje samen met een gitarist en een zanger.
We verzorgen gemiddels zo'n 40 klussen per jaar en hebben de grootste lol met zn 3tjes. We hebben een Dynacord Powermax 5 set met een Powermate 1000, een paar licht statieven, flightcase met randapparatuur, draadloze mics, een stuk of wat Fender Strats '62-'65. Al met al een hoop troep, maar toch ook wel weer lekker compact. We kunnen nog net alles vervoeren in onze Pontiac Transporter :-) en als we ons kwaad maken staan we binnen 20 minuten opgesteld.

Ik heb zelf op het moment de Tyros1, maar die gaat as vrijdag plaatsmaken voor de T2 met 80gig HHD, 1 gig intern geheugen en een Oostendorp XXL koffer.

Kwa monitoring ben ik er nog niet helemaal uit. Ik heb de T2 speakerset niet gekocht omdat ik daarmee kwa volume te kort kom. Ik heb wel oren naar de Stagepass 300. Hopelijk heeft Henk vrijdag nog even tijd om ze te demonstreren.

Keyman
New Member

22 berichten

Geplaatst - 16/11/2005 :  14:29:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik gebruik de Tyros 2 om keyboard les mee te geven en ik improviseer graag
met verschillende styles en componeer ook wel eens wat in mekaar.
Dus beroepsmatig en voor de fun !

kayo
New Member

24 berichten

Geplaatst - 16/11/2005 :  20:23:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor mij is het pure hobby en ik vermaak me daar meer dan uitstekend mee. Ik heb 2 keyboards dus naast de Tyros 2 nog een Korg Pa1xpro (die heeft een paar toetsen meer)

Vriendelijke groet
Kayo

martijns
Starting Member

13 berichten

Geplaatst - 16/11/2005 :  23:04:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martijns  Klik om martijnss MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
als productie workstation naast mijn Fantom S88 en Juno-D. Met name voor de sounds, en voor de rest voor de hobby:D

Martijn Snoek

Bewerkt door martijns op 16/11/2005 23:05:07
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000