Auteur |
Onderwerp |
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 08:56:26
|
T-Rossi
Je weet blijkbaar meer dan wij wat betreft de specificaties van de TYROS 4 anders is het onbegrijpelijk en heel erg naief om blindelings een TYROS 3 te vervangen.
Zeker gezien het feit dat de TYROS 3 nog vrij nieuw is. Ik heb mijn T3 ruim 2 jaar en ik denk niet dat ik meer dan de helft inruil krijg op mijn T3 dus zou ik 50 procent moeten afschrijven. Dat zou ik alleen doen als de T4 aanmerkelijk beter is en aanmerkelijk meer biedt dan de T3, want mijn T3 is niet versleten of kapot.
Kortom, degene die ongezien een T4 besteld zonder te weten wat hij krijgt is onverstandig bezig en zeer naief met betrekking to de goede bedoeling van Yamaha. Het is en blijft business as usual.
Uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf uitmaken hoe hij handeld in deze. Wees voorzichtig, je kan je geld maar een keer uitgeven.
Jan
|
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 09:00:51
|
Ja Jan, ik snap het ook niet. Eind september is er een demo en er is nog niks bekent over de specificaties en de prijs. Eigenlijk is dit toch vreemd ? Of ik heb iets gemist ? sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
|
|
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 09:21:10
|
Een observatie.
Zover hebben alleen de heren moderators op voorhand een T4 besteld. Waarom is dat? Weten zij de specifiaties van de T4 al????
Jan
PS
Dit zal wel door de heren moderators verwijderd worden. :) |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 10:12:18
|
Jammer van je ondertoon Jan. Jouw opmerking wordt natuurlijk niet verwijderd. Ik ben sowieso tegen censuur, tenzij door derden opgelegd of bij verkeerd taalgebruik.
Maar tot zover klopt je observatie en hebben T-Rossie en ik er een aangeschaft. Maar zonder voorkennis. Naar de specificaties ben ik zelf ook heel benieuwd, maar we zullen even moeten wachten tot 17 september denk ik.
Mijn motivatie is dat als je een nieuwe auto inruilt na anderhalf á twee jaar je voor relatief weinig geld altijd nieuw rijdt. Dat heb ik nu ook bij de Tyros-lijn. Van twee andere forumleden weet ik dat zij ook al een T4 hebben besteld. Zij zullen zich wellicht wel melden al zij het lezen.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 03/09/2010 10:21:09 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 11:17:29
|
Jan, Er staan inmiddels al weer heel wat off-topic reakties die er net mee doorkunnen, maar net als Ruud heb ik inderdaad (bijna) zonder voorkennis besteld. Laten we nu proberen om ON-TOPIC te blijven en niet voortdurend anderen te wijzen op hoe (on)verstandig of naief ze zijn of hoe lelijk die blauwe lamjes zijn.
Ieder is oud en wijs genoeg om voor zichzelf te bepalen wat hij doet.... De topic is : Voor wie de Tyros4?
|
|
|
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 11:57:04
|
OK. Misschien was ik wat te argwanend. Als een goede inruilprijs mogelijk is en de specificaties van de T4 bevallen mij, zal ik zeker een T4 t.z.t. aanschaffen.
Neemt niet weg dat de introductie van een T4 rijkelijk vroeg komt, net zoals de MOTIF XF. Daar ik ook een MOTIF XS8 bezit ben ik niet erg onder de indruk van de XF specs. Hoop dat het met de T4 anders is.
Waarom dat kinderachtige gedoe van het publiceren van teasers. Als de specs bekend zijn kom er dan ook mee. Dat gebeurde wel direkt na introductie van de MOTIF XF, waarom niet met de TYROS 4? Is dat omdat Yamaha de MOTIF serie als professioneel ziet en de TYROS als hobby machine?
Het wordt tijd dat Yamaha de TYROS gebruikers ook eens als volwassenen beschouwd en serieus neemt. De meeste TYROS gebruikers zijn ook professioneel bezig. Stop dus met die teaser onzin.
Yamaha, waarvan akte.
Jan |
Bewerkt door Jan Bruijn op 03/09/2010 11:59:28 |
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 12:42:19
|
Ben zelf geen moderator en heb de T4 toch al besteld. De financiën laten het toe en het feit dat de Tyros en de Motif steeds dichter naar elkaar toe groeien (ze delen nu zelfs het in te bouwen flash geheugen met elkaar) vind ik erg fijn. Het lijkt er dus op dat het Tyros team met het Motif team praat. T4 zal weer realistischer gaan klinken dan de T3 en dat lokt weer uit om er meer op te spelen. Kan niet wachten.
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2>3 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
|
|
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 12:54:04
|
Bert,
Dat is interessant. Hoe weet je dat er Flash memory in de T4 gezet kan worden, de specificaties zijn nog niet vrij gegeven?
Jan |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 13:23:18
|
Dat wat we hebben weten te vergaren komt gewoon van internet Jan (even zoeken met google) Vrijwel voortdurend lees ik over 'inruilprijs'..... perticuliere verkoop kan natuurlijk ook en hierdoor komt de T4 mogelijk wel binnen handbereik?
|
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 13:31:24
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bruijn
Bert,
Dat is interessant. Hoe weet je dat er Flash memory in de T4 gezet kan worden, de specificaties zijn nog niet vrij gegeven?
Jan
Dat is al een tijdje bekend. Zie bijvoorbeeld http://www.jazzhooves.com/2010/09/tyros-4-announced-yes-its-true/ en er is een shop die 't geheugen al verkoopt. 1 Gig kost wel 300 Dollar, maar dan heb je ook wat! Geen wachttijd meer voor de Expansion sounds.
B.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2>3 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 13:50:29
|
Wat is het voordeel van Flash geheugen? Vergelijkbaar met een SSD?
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 14:18:05
|
Ik betrapte me erop bijna antwoord te geven in deze draad. Ik heb even een ander onderwerp gemaakt over Flash Geheugen, dan kan dat daarin verder worden behandeld.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 03/09/2010 14:21:36 |
|
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 15:56:00
|
Ik weet het nog niet zo zeker, heb mijn T3 net 1 jaar. Veel werk gehad voor hij optreden klaar was... En zoals zovelen al zeggen, hij moet heel wat beter zijn dan de 3.
groet, Werner |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 16:05:27
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
Ik betrapte me erop bijna antwoord te geven in deze draad. Ik heb even een ander onderwerp gemaakt over Flash Geheugen, dan kan dat daarin verder worden behandeld. Groet, Ruud
Je hebt gelijk, beter zo! Bedankt voor de uitleg in het nieuwe topic.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
pianoplayer
Average Member
119 berichten |
Geplaatst - 03/09/2010 : 17:02:31
|
Hoi,
Ik begon ooit met de roland G70. Kort er na switchte ik over naar de Tyros 2. Had de Tyros 2 besteld VOOR hij in de winkel stond. Ik was zo onder de indruk van de demo's (de sax indertijd): ik moest het ding in huis hebben. Toen kwam tyros 3: geprobeerd in de winkel, maar was niet onmiddellijk overtuigd. Ongeveer een jaar geleden kocht ik hem dan tweedehands (was 2 weken oud, voor 2800 euro). Tot nu toe nog geen spijt van deze aankoop. Maar nu heb ik hem dus pas een jaar, en daar komt alweer een tyros 4. Ik zal waarschijnlijk ook de tyros 4 kopen, maar ik ben niet gehaast. Ik ben het alleen niet eens met diegenen die vinden dat er haast niets meer kan verbeterd worden. Maar dat is mss iets voor een ander topic. Ik vind het fijn om op een toestel te spelen dat onder garantie valt. Keyboards worden een beetje computers: dwz zijn fragiel. Een vriend kocht mijn Tyros 2 en heeft nu problemen met de harddisk. Ik gebruik de tyros vooral om op te treden, dus wil ik geen problemen. Dus: Tyros 4 is wel iets voor mij.
Jurgen |
|
|
Onderwerp |
|