Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Specificaties T4 eindelijk bekend
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 5

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 20/09/2010 :  12:18:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Op YouTube geluisterd naar de T4.

Klinkt geweldig,... maar dat was ook zo bij de Tyros,Tyros2,enTyros3.
Het is eigenlijk veel meer de vraag hoeveel meer (op welk speelnivo) je meer uit de T4 kunt halen dan uit zijn voorgangers.

Voor massa's spelers is dit denk ik niet haalbaar.

Ik voorspel dan ook dat de T4 bij lange na niet de verkoopcijfers zal halen als de T2 en de T3.

Waarom,...omdat het voor dat vele geld te weinig toevoegt aan muzikale mogelijkheden.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Bewerkt door Hanswiel op 20/09/2010 12:25:30
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 20/09/2010 :  16:41:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans , gelukkig ben je een Nederlander en je hebt ergens wel gelijk.
Na vele demo's te hebben beluisterd , ahummm.
Ik weet niet wat ik er moet van denken.
Afwachten maar .
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 20/09/2010 :  17:02:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Ha die Sis,

Ja, naturlijk, ik ben een Nederlander.
Maar bovenal ben ik een kritische consument die waar (lees meerwaarde) voor zijn geld wil hebben.

In die zin zijn Belgen en Nederlanders (je schreef terecht Nederlanders en niet Hollanders) volstrekt met elkaar te vergelijken.

Maar je hebt mijn onverdeelde sympathie.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Realspawn
Average Member

278 berichten

Geplaatst - 21/09/2010 :  15:38:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Realspawn  Klik om Realspawns MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik ben tot nu toe niet echt onder de indruk van de Tyros 4
Afgezien van leuke verbeteringen (MP3) zie ik werkelijk niet echt
een super meerwaarde.

De demo's die ik zie vind ik ook echt niet om over te spreken
en tja of het nu echt zoveel beter is dan de Tyros 3.....
Oke het klinkt allemaal aardig maar dat doen de demo's van de
tyros 3 ook zo en zo vind ik de demo's altijd vrij simplistisch
en leeg. Ik snap best dat dit is om een bepaalde klank goed te laten
horen. Ik denk zo en zo dat een artiest de muziek maakt en dat op
de tyros 3 en 4 kan met de bestaande styles en klanken of de packs die er later voor uit komen.

Kort om ik wacht wel op de Tyros 5.
PS ik knap echt af op de blauwe lampjes lol

creativiteit begint in het hoofd

http://www.realspawn-productions.com/muziek/

Bewerkt door Realspawn op 21/09/2010 15:41:49

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 21/09/2010 :  15:45:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rene ,

Lees het stuk eens op http://www.ty4.nl/yamaha-tyros-4-keyboard-page/

Je kunt de Tyros 4 niet alleen beoordelen aan de hand van de filmpjes.
Je zult zelf moeten spelen en ervaren hoe hij in het echt klinkt wil je een goed oordeel kunnen geven.
Dat is mijn mening.

Gr. Ben

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 21/09/2010 :  22:28:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Niet dat ik snel over zal stappen hoor, dat had ik al eens geschreven maar ik volg dit hier allemaal zo op de achtergrond, maar zijn de speakers nu echt zoveel verbeterd in vergelijk met de Tyros 3, daar lees ik eigenlijk weinig over of ik moet iets gemist hebben?

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!

Bewerkt door bertus op 21/09/2010 22:43:06

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 21/09/2010 :  23:28:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Bert ,

Als je echt wilt weten of ze ook echt verbeterd zijn t.o.v. tyros 3 Raad ik je toch aan om te gaan luisteren
Je kunt nog zoveel lezen en zien op foto's en filmpjes maar dan weet je nog niet hoe het live klinkt.
Daarom blijf ik zeggen van ga zelf luisteren en misschien ook even zelf spelen en oordeel dan of de Tyros 4 beter is als de Tyros 3 of niet. (dit is geen verwijt of zo he )

Je moet je zelf eens de volgende vragen stellen:

1- was tyros 2 beter dan tyros 1 ?
2- was tyros 3 beter dan Tyros 2 ?
3- zou Yamaha een keyboard op de markt brengen waaraan amper iets verbeterd zou zijn ?

Ik zal je ook mijn antwoord op deze vragen geven :

1- ja
2- ja
3- Nee

en waarom nee ?
Yamaha gaat toch geen geld pompen in een keyboard zonder dat het enige verbetering oplevert,want dan zou men alleen maar geld toeleggen i.p.v. verdienen.
En yamaha zal wel moeten vernieuwen anders is het einde snel in zicht.
Ik heb al eens eerder op een topic gereageerd met dit antwoord .
Als Yamaha zou blijven stil staan, zou de concurrent hun voorbij gaan en dan was het zo afgelopen met Yamaha, en dat geld voor ieder bedrijf klein of groot.
Kijk maar naar de firma oostendorp , ook zei blijven verbeteren en dat is juist de kracht van hun bedrijf en vandaar dat klanten van heinde en verre komen .
En dat bereik je alleen maar door steeds te vernieuwen

Mijn reactie is misschien iets te uitgebreid maar neem aan dat het nu wel duidelijk is. (hoop ik )

Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 21/09/2010 23:32:44

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  09:03:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
is er iets verbeterd tov tyros 3 ? JA
is er veel verbeterd tov tyros 3 ? NEE

Dusja, Yamaha zal altijd zorgen dat het keyboard "beter" is dan voorgaand, zou anders wel heel erg zijn.

Punt is dat er geen grote veranderingen zijn.. :
+ Eindelijk ondersteuning voor afspelen van MP3's
+ XLR input voor microfoon
+ Voices & Choirs (dit kan ook toegevoegd worden als premium bij t3)
+ Nieuwere VH2
+ Paar nieuwe SA2 klanken (ook dit kan beschikbaar gesteld worden als premium voices bij t3)
+ MusicFinder+ (is zelfde versie als PSR S910 , kan via software update ook beschikbaar gemaakt worden voor T3, maar doen ze uit commercieel standpunt niet)

Luister eens naar een style op T3 en een style op T4 (zonder die nieuwe choirs waarvan de t4-demo's vol zitten...) en je zal horen dat daar geen verschil is!

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  09:22:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Tim ,

Heb je de Tyros 4 dan al live gehoord ?
Het is duidelijk dat ook jij meteen oordeelt aan de hand van de specificaties en filmpjes.
Dit is de eerste keer dat ik zoveel negativiteit lees over een nieuw keyboard zonder dat ook maar iemand hem live heeft gehoord.
Dat was destijds met de tyros 2 en 3 toch anders en vind dit persoonlijk ook jammer.

Groetjes Ben

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  09:45:22  Toon profiel  Reageer met citaat
En toch kom ik even terug erop, deze discussie is al even aan de gang maar iets wat eruit springt en waar dus iedereen het over zou moeten hebben is er dus kennelijk niet. En met iets wat eruit springt bedoel een revolutionaire verandering in keyboardwereld.

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  09:47:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi,

De meesten hebben de T4 nog niet live gehoord!

Maar als je een demo beluisterd en niet echt verschil hoort, denk ik dat het publiek bij een optreden het verschil ook niet hoort of je nu op een T3 of T4 speelt.

Ook de meeste gebruiken de multi-tracking op de T3 en hiermee kun je ook tot verbazings wekkende resultaten komen.

De man die de toetsen bespeelt DIE maakt het verschil!

Ik ben uiteraard erg benieuwd hoe de T4 live klinkt, maar over de streep ben ik tot nu toe niet zoals ik van de T2 naar T3 wel was.

Komt tijd komt raad..... Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  11:42:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Het is inderdaad een feit dat de meeste reakties gaan of de kwaliteit van de voices (SA2 e.d.) beter zijn dan die van de TYROS3. In principe zijn ze niet beter omdat de tone generator van zowel de T4 als de T3 exact gelijk zijn. Het enige verschil tussen beide TYROSSEN komt neer op meer styles, verbeterde styles, meer SA2 voices en flash geheugen en een grotere harddisc.

In mijn optiek cosmetische aanpassingen en prima voor TYROS1 of TYROS2 gebruikers. De T1 en T2 gebruikers zouden zeer gebaat zijn bij deze nieuwe TYROS4 of een goedkope T3 occasion.

Wat een andere forum lid reeds opmerkte.
Het is de muzikant/speler van de TYROS die bepaald hoe de TYROS klinkt en de muziek gewaardeerd wordt door de luisteraars.
Voor het overige blijven dit soort discussies onzinnig.
Het is net als het begeren van een nieuw model auto. Je houdt ervan of niet. Je koopt het of niet. Je kan het betalen of niet.
Ik heb een T3 en ik zal zeker t.z.t. een T4 aanschaffen, niet omdat ik het perse nodig heb, maar gewoon omdat ik het wil hebben.

groetjes

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 22/09/2010 12:23:08

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  12:08:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Bert ,

Het kan ook zo zijn dat je eigen verwachtingen veel te hoog liggen.
Lees ook jij dat stuk maar eens wat henk oostendorp heeft geplaatst op www.ty4.nl
De reden dat Yamaha bijvoorbeeld geen nieuw uiterlijk heeft gekregen is puur dat het maken van een mal erg veel geld kost.
En wat is nou belangrijker voor de klant , het uiterlijk of de klanken?
Yamaha heeft gekozen voor de klanken en dat vind ik persoonlijk een goede keuze.
Maar goed ieder moet het ook voor zich zelf bepalen wat hij goed of minder goed vind maar doe dat dan wel pas als je hem live hebt gehoord zo krijgt het ook een eerlijke kans.

Groetjes Ben

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  12:21:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Ben,

Het artikel van Henk Oostendorp moet je wel zien in het kader van verkooppraat. Uiteraard zal Henk al het positieve van of in de TYROS4 naar voren brengen, dat is zijn goed recht.

Desalniettemin blijft het nuttig om met beide benen op de grond te blijven staan. De TYROS4 is gewoon een verbeterde versie van de TYROS3 niet meer en niet minder.

Groetjes

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 22/09/2010 12:21:37

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  12:33:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Jan ,

Dat de Tyros 4 bij iedere muzikant/speler anders klinkt is logisch , want niet iedereen speelt met de zelfde effecten etc..
En de één kan goed spelen en de ander zit nog in het leer proces , dat vind ik tenminste dat je niet moet laten meetellen bij een beoordeling.

En wat betreft de tone generator kan ik alleen het volgende op zeggen.
Al hebben de klanken de zelfde namen in beide modellen wail dat nog niet zeggen dat ze ook het zelfde klinken.
Ook de effecten zijn verbeterd en dan word de klank sowieso al anders.

Dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of hij koopt of niet of zoals in mijn geval niet kan kopen dat ben ik met je eens maar daar gaat het in deze discussie ook niet over.

Maar goed ik blijf zeggen van wacht de Live demo's gewoon af en oordeel dan of het beter , slechter of onveranderd is.
En als je dan nog het zelfde er over denkt is dat jou persoonlijke mening en dan kan er ook niemand verder iets over zeggen want je hebt hem dan live gehoord en smaken verschillen nou eenmaal zo simpel is het.

Net zoals je zelf al als voorbeeld geeft dat de één een bepaalde auto mooi vind en de andere niet , dat is ieders persoonlijke mening.

Een auto koop je trouwens ook niet alleen vanaf een foto of filmpje , die wil je ook zelf eerst zien en berijden etc...
En zo gaat dat ook in de instrumenten wereld , in dit geval de tyros 4.

En net zoals ik net tegen Bert zei kan ook de Persoonlijke verwachtingen te hoog liggen.
Yamaha kan nu eenmaal niet ieders persoonlijke wens uitvoeren.
Dat ze het wel meenemen in de ontwikkeling ben ik wel van overtuigd .

Groetjes Ben

Pagina: van 5 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000