Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Specificaties T4 eindelijk bekend
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 5

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  12:46:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Jan ,

Het is tenslotte ook de zaak van Henk Oostendorp en dus ja tuurlijk belicht hij de Tyros 4 zakelijk.

En inderdaad daarom is de tyros 4 ook een update van de Tyros 3.
En iedereen weet wat een update inhoud.
Maar geloof me nou maar dat de verwachtingen van sommige tyros 3 spelers gewoon veel te hoog ligt, en dat is wat het juist die mensen moeilijk maakt.

Groetjes Ben

Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  12:47:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Er zijn nog veel meer verbeteringen tov de T3.
O.a.:
Er wordt gebruik gemaakt van een veel snellere processor, wat de navigatie en sound ten goede komt;
Wave Cycling;
Ambient Sampling;
Flash Geheugen;
Verbeterde SA2-sampling met een extra! layer (kan de processor van de T3 niet aan en dus ook niet backwards compatible);
Drum-mixer om eigen drumkits te maken en balanceren;
Nieuwe drums o.a. Real Brushes en Real Drums;
SA2-voices in de styles mogelijk;
Sterk verbeterde piano-en string-samples;
Synth Voices van de Motif XF!;
Alle styles hergeprogrammeerd met nieuwe effecten en nieuwe voices;
77 nieuwe styles (totaal 500 = 50 meer dan T3);
Het aantal SA-voices is verdrievoudigd;
en meer.

Dit zijn de feiten. Het proberen af te zwakken van de verbeteringen heeft dus echt geen zin. Volgende week weten we in welke mate bovestaande zich heeft vertaald in de totaalsound en beleving.

Groet, Ruud

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  12:54:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ruud ,

Ik ben het volledig met je eens , ik wilde niet al deze punten gaan opnoemen wat jij nu aangeeft omdat ik er vanuit ga dat men ook alles heeft gelezen en niet alleen leest wat men graag lezen wil.
Daarom dat ik ook steeds tegen bepaalde forum leden zei van ga eerst eens luisteren en oordeel dan.

Groetjes Ben

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  13:08:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb de opsomming gedaan, omdat ik het zo langzamerhand zat word dat de T4 door een aantal wordt afgedaan als slechts een kleine verbetering van de T3 en dat met Premium Packs op de T3 hetzelfde mogelijk zal zijn.
In beide opzichten is dat dus niet het geval.

Laten we juist blij zijn dat het nog beter kan dan de T3. Wat niet wegneemt dat dat m.i. nog steeds een fantastisch apparaat is.

Groet, Ruud

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  13:27:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ruud,
Ik begrijp je volkomen en het is je goed recht dat je zo reageerd maar of het zal helpen?
Ik hoop in ieder geval van wel.
Dan weet je ook meteen hoe ik er over denk

Groetjes Ben

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  13:33:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Ruud,

Wat ik zeg, een verbeterde versie van de T3. Wat ik eerder al gezegd heb. Ik zal t.z.t. heus wel mijn T3 inruilen voor een T4. Neemt niet weg dat men de T4 gewoon nuchter moet beoordelen. Ieder voor zich.

Ik ervaar echter dezelfde situatie met de T4 welke ik had met de "nieuwe" MOTIFXF. Een hoop geschreeuw maar weinig wol.

groetjes

Jan

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  14:49:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Jan ,

Ik behoor hier eigenlijk niet op te reageren maar doe het toch.
Natuurlijk heeft ieder zijn eigen persoonlijke mening , maar houd die mening dan voor je totdat jij en de andere forum bezoekers de kans hebben gehad om Tyros 4 ook live te hebben kunnen horen.
De manier waarop hier momenteel over tyros 4 word gesproken werkt alleen maar in het nadeel van tyros 4 en wat nog erger is ook in het nadeel van de firma Oostendorp .
In mijn ogen doet Henk er alles aan om iedereen zo veel en zo snel mogelijk over alles op de hoogte te brengen .
En dan hoor ik je weer denken van ja dat doet hij uit zakelijk belang , maar dan zeg ik weer van hij had ook kunnen zeggen van ''jongens wacht maar gewoon af totdat Tyros 4 er is'' , maar dat heeft hij niet gedaan dus vind ik momenteel dat de firma oostendorp te kort word gedaan.

Maar goed dat is wederom mijn mening.
En nu hou ik er over op want ik heb hier geen zin meer in.

Groetjes Ben

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  14:58:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Een hoop geschreeuw maar weinig wol.

Beste Jan, dit zegt alles over jou waarderingsgevoel voor de inzet van Yamaha.

Het komt bij mij over als dat ik een Vinkeveense hoor plassen.

Na de demonstratie op 30 september, als je komt, is een dergelijke opmerking eventueel te rechtvaatdigen.

Met vriendelijke groet, Louis

T-Rossie
Moderator

3236 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  15:19:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren.... heren.... relax aub!
Het feit dat dit apparaat de gemoederen zo bezig houdt geeft aan dat iedereen 'm eigenlijk wel graag wil.
Zoals eerder geschreven zullen er veel mensen zijn die diverse 'argumenten' proberen te vinden als excuus om hem niet te gaan/hoeven kopen..... de échte reden vermelden ze niet maar laat zich eenvoudig raden $$

Het afkraken en ontmoedigen van mensen die al wel om/overtuigd zijn dient volgens mij geen enkel doel.

Op sommige internationale fora jammert men al jaaaaren onophoudelijk over dat éne missende octaaf wat een Tyros te kort zou hebben, terwijl veel van die gasten amper een liedje zelf kunnen spelen.

Gun elkaar het plezier om positief te discussiëren over de (mogelijke) aankoop.

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  15:35:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Natuurlijk, T-Rossie heeft wel een punt als hij schrijft dat velen het geld niet zullen hebben om zo'n mooi speeltje als de T4 te kunnen kopen. Niet bij iedereen groeit zo'n boompje op de rug waar de biljetten aanzitten.

Maar, nog belangrijker dan het wel of niet hebben van de benodigde pecunia is voor mij of de T4 zoveel meerwaarde kan bieden t.o.v. de T3 dat die meerwaarde het verantwoord maakt om de knip te trekken.

Ik redeneer als een echte consument die een economische keuze moet maken omdat je de flappen maar een keer kunt uitgeven.

Wellicht wacht ik dan liever 2 jaar op de T5 (of hoe die dan ook mag heten tegen die tijd). Dan weet ik wel heel zeker dat de verschillen heeeeeel groot zullen zij t.o.v. van mijn huidige T3.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Bewerkt door Hanswiel op 22/09/2010 15:48:27

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  15:37:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Roel ,
Hier sluit ik me geheel bij aan
Deze discussie deed me even denken aan mijn voormalig werk , daar kwam ook steeds een klant aan de balie die alleen maar liep te zeuren en klagen over alles maar wilde wel als het op korting en service aan kwam behandeld worden als één van de beste klanten
Hij vond het ook nog raar dat hij dit toen dus niet kreeg

Ik kwam hier juist op dit forum omdat het hier niet zo ging als op die andere fora , maar goed dat zal na de demo's wel weer bijtrekken

Groetjes Ben

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  15:38:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Mensen, mensen, mensen.

Waar maken jullie je toch zo druk over. Ik heb steeds gezegd dat de TYROS4 een verbeterde TYROS3 is. Wat is daar mis mee? Ik heb ook gezegd dat ik t.z.t. een TYROS4 ga aanschaffen.

Laten wij niet vergeten dat wij het over een synthesizer hebben en niet over een geliefd persoon.

Het lijkt wel dat je geen enkele voorbehoud mag uiten zonder dat bepaalde forum leden zeer geemotioneerd raken hierover.

Ik geef alleen maar wat tegengas tegen al die jubel verhalen van mensen die de TYROS4 OOK NOG NIET gezien of gehoord hebben.

vriendelijk groeten

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 22/09/2010 15:39:18

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  16:19:15  Toon profiel  Reageer met citaat
De Tyros4 ondersteunt nu gelukkig ook het WPA2-protocol.
Een geavanceerder versleutelingsprotocol bij draadloze verbinding dan WPA.

Groet, Ruud

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  17:04:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ruud

Dat is inderdaad een zeer welkome toevoeging aangezien ik het altijd maar onhandig vond om steeds een kabel uit te moeten rollen om van de direct internetconection gebruik te kunnen maken
Dat behoort dus bij de Tyros 4 tot de verleden tijd

Groetjes Ben

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 22/09/2010 :  17:24:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi,

Mijn T3 is met een draadloze adapter aangesloten(gekocht bij Oostendorp) op internet dus hoef geen kabeltje uit te rollen hoor!!

En die wpa2 versleuteling wat heeft dat voor nut, er staat toch geen belangrijke data in mijn tyros.

btw je kunt het wel met wpa versleutelen, en natuurlijk kun je je router ook beveiligen.

gr toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300
Pagina: van 5 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000